Horizon: Forbidden West-kartan är större, och djupare
Aloys jaktmark sträcker sig från Utah ner till San Franciscos kust.
Hoppas framförallt de har tid att skapa en levande och rolig värld att utforska. Ettan är fantastiskt rent visuellt och gameplay-mässigt med några av de bästa striderna jag sett i ett open-world spel (eller kanske spel generellt till och med), men världen var rätt statisk.
Robotarna var alltid på samma ställen och de flesta (kanske alla?) sidequests kändes oinspirerade och klyschiga. Det var roligt att utforska världen när man utforskade nya områden för första gången, men att återkomma till samma områden gång på gång gav lite värde. Witcher 3 har av någon anledning en fantastisk värld att bara gå runt i och utforska.
Hur som helst har de helt annat utgångsläge inför tvåan. Mer tid och möjlighet att jobba med storyn och få till själva världen. Lyckas de med det så kommer de inte bara hamna på game of the year listor utan rent av listor för bästa spel någonsin.
Jag håller på och spelar om originalspelet en tredje gång, men nu bara fokus på story. Det känns som om GG har gått om Naughty Dog vad det gäller snygga spel. Men visst, de kommer ju ge PS5 en trevlig match när de utvecklar spel för just 5:an.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Jag vill ha mer möjligheter att fritt klättra. Sen tycker jag inte storleken spelar speciellt stor roll.
Jag spelade HZD direkt efter Breath of the Wild och något jag verkligen saknade i HZD var möjligheten att kunna slänga mig ut från vilken klippa som helst och bara glida iväg. Något sådant skulle jag vilja ha, sen storleken kvittar så länge det är större än en liten låda!
Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S