Så här ser spelboxarna ut till Playstation 5
Den där vita på "ryggen" av fodralet påminner om det vita som Xbox 360 använde på sina fodral. Det enda som skiljer sig är texten och att fodralen är blåa medans X360 var gröna.
Jag vet inte, vitt känns så... gammalt/vanligt? Hade velat se något som känns nytt. Kanske är bara jag.
Trista. Men det kanske de tjänar på i längden. Hade dock föredragit UHD Blu-ray-svarta fodral i stället för blå. Det hade gift sig bättre med det vita.
Nja säger jag. Ja vet inte riktigt. Tycker nog bättre om denna generations blåare variant. För mycket vitt på detta. Förstår att de inte kan se lika dana ut som PS4 fodralen men hade varit nice med något mer liknande.
Trista. Men det kanske de tjänar på i längden. Hade dock föredragit UHD Blu-ray-svarta fodral i stället för blå. Det hade gift sig bättre med det vita.
Ja faktiskt. Det blåa passade inte ihop med det vit/svarta. Bättre med ett svart fodral då.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||
Eleganta men jag tycker att det vita riskerar att sticka ut väldigt mycket på en del omslag.
Det är kanske är just det som är meningen förresten. Det drar ju blickarna till sig.
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6
Av någon anledning har spelfodral inget större affektionsvärde för mig längre. De är mest ett repskydd med spelmotiv på.
Designvalsmässigt vill jag dock påstå att det vita krockar en aning med det blå eftersom det färgmässigt riskerar att ge ett plottrigt intryck i kombination med vissa andra omslag. Om jag fick bestämma hade jag nog satsat på helsvart och låtit spelutvecklare stå för färgstänket.
En på reddit gjorde en mockup över hur Horizon II fodralet hade kunnat se ut och det ser mycket snyggare ut än vad Spider-Man fodralet gör
https://www.reddit.com/r/PS5/comments/hol767/horizon_ii_forbi...
En på reddit gjorde en mockup över hur Horizon II fodralet hade kunnat se ut och det ser mycket snyggare ut än vad Spider-Man fodralet gör
https://www.reddit.com/r/PS5/comments/hol767/horizon_ii_forbi...
Riktigt najs!
Nja, funkar väl. Men borde ha varit svarta fodral istället:
Exakt vad jag tänkte