Phil "Xbox" Spencer tycker nextgen-exklusiva PS5-strategin "går emot vad gaming handlar om"

Inaktiv

Röstningens ställning just nu 66/33 favör Såny visar på hur illa ställt det är med hur folk tänker. Klart som fasiken att Xbox strategi är bättre för. Spelare. Att någon ens kan tycka PS5 strategin där är bättre är smått otroligt. Om det inte är en massa troll här

Inaktiv
Skrivet av anon_81726:

Röstningens ställning just nu 66/33 favör Såny visar på hur illa ställt det är med hur folk tänker. Klart som fasiken att Xbox strategi är bättre för. Spelare. Att någon ens kan tycka PS5 strategin där är bättre är smått otroligt. Om det inte är en massa troll här

Ja för om det inte är din åsikt är det självklart helt fel?

Rätt uppenbart vem som trollar.

Medlem

Kul att Xbox ändrat inställning.. Men det var ju inte länge sen dom höll samma position som Sony så dom kanske ska passa sig för att bli allt för heliga.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Ett själlösa megabolag vs ett annat. Inget utav dem har spelutveckling i grunden eller någon känsla för kreativitet. Jag röstar på alternativ tre, båda gör spelindustrin betydligt sämre för alla.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Låter som att han försöker låta smart, men aldrig faktiskt spelat spel... Dags att anställa lite färskare blod kanske?

Du kanske inte borde förvänta dig samma sak som av en PS-ledare.
Jag vet att Phil spelar så gott som varje dag då jag följer honom på Xbox, han spelar varje spel dom tillverkar och även på andra platformar.
Han är både gamer och f.d chef för MS utvecklare i Europa, Mellanöstern o Afrika.
Han har jobbat med Lionhead, Rare och senare MS Studios.
Så döm ingen när du inte vet något om honom...

Svagt!


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Kul att Xbox ändrat inställning.. Men det var ju inte länge sen dom höll samma position som Sony så dom kanske ska passa sig för att bli allt för heliga.

Tror mycket är Phil spencers förtjänst, när han tog över 2014 så förändrades mycket. Han har en bra vision om hur gaming borde vara.

Avstängd
Skrivet av Bro Exotic:

Hur många exklusiva spel kommer ps5 få under de kommande 3 åren?

Medlem

Exklusiviteter kan väl aldrig bli konsumentvänligt?
Men varför ska vi ens ha konsoler? För att folk ska ha råd att njuta av de senaste spelen utan att lägga ut en förmögenhet. Alla har inte tid, ork, kunskap eller råd att bygga en pc.

Slår vad om att horizon Zero dawn kommer bli som en helt ny upplevelse på pc. De fick med mig på denna, kommer förmodligen få med mig på nästa också.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av pjones74:

Köpa en ny next-gen för att spela förra generationens spel? Nej tack! I år byter jag Microsoft mot Sony.

Alltid Xbox men inte längre.. 😭

Hur tänkte du nu? Vem har ljugit för dig?
Att Xbox inte skulle optimera sina spel är PS fanboy fantasier.
3:e part studios behöver inte släppa till Xbox One, Xbox bestämmer inte över dom.
Alla spel som är optimerade för Series X märks dessutom ut väldigt tydligt.

Oftast tror jag folk som kommenterar så där inte ens har ägt en Xbox.


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Medlem
Skrivet av Konstig Inombords:

Hur många exklusiva spel kommer ps5 få under de kommande 3 åren?

Vet inte. Jobbar inte för Sony. Fler än 0 i alla fall.

Medlem

Det är playstation som är dom "dåliga" i det här fallet.
Hur man kan tro nåt annat är löjligt.
Sen att nån tror en annan strategi passar bättre är din personliga åsikt om ett "konsolkrig" och inte något som överensstämmer med verkligheten.
Halva den här trådens kommentarer är av skrattretande låg nivå och som vanligt är det consern trolling och FUD så fort Xbox gör något som är bra för alla.


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Medlem

"En konsol är endast så bra som dess exklusiva spel" Så egentligen med andra ord alla som tycker utan exklusiva spel så skulle dom aldrig köpa en ny konsol. Då är min fråga varför i helvete spelar ni ens TV spel om det som är viktigt är att spel endast kommer till det format ni vill spela på annars så kommer ni ej skaffa konsolen det är som ni vill ha en ursäkt att ni spenderar flera tusen på en ny konsol.

Jag menar inte fan tänker jag köpa en PS5 för 5000-8000kr enbart för Demons souls kommer det skiten utan om jag köper en PS5 så gör jag det för jag vill ha det även om jag skulle kunna spela samma jävla spel på min dator.

Jag har både dator och konsoler och ibland är det skönt sätta sig i soffan och bara starta up konsolen o spela plus ta med mig min Xbox one,Ps3 till stugan eller så är mer behändigare än släpa på en PC.

Ni som tycker exklusivitet är viktigt för att få er att köpa en konsol var snäll och spela aldrig TV spel igen och hitta en ny hobby där ni kan komma på värdelösa ursäkter för att ni ska köpa saker. För tycker man om TV-spel så spelar det fan ingen roll vad spelen spelas på. Jävla trångsynta folk.

Medlem
Skrivet av Ac3 Toni:

Du kanske inte borde förvänta dig samma sak som av en PS-ledare.
Jag vet att Phil spelar så gott som varje dag då jag följer honom på Xbox, han spelar varje spel dom tillverkar och även på andra platformar.
Han är både gamer och f.d chef för MS utvecklare i Europa, Mellanöstern o Afrika.
Han har jobbat med Lionhead, Rare och senare MS Studios.
Så döm ingen när du inte vet något om honom...

Svagt!

Jag förväntar mig inte något av någon av dem, jag läser bara vad de skriver och dömer utifrån det.
Och utifrån vad han skriver verkar han ha noll koll. Fake it til you make it, antar jag...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Avstängd

Ska bli gött nu när PS5 släpps så man kan spela de forna PS4-titlarna igen med högre fps än 30. /s

Dex
Medlem
Skrivet av Ac3 Toni:

Det är playstation som är dom "dåliga" i det här fallet.
Hur man kan tro nåt annat är löjligt.
Sen att nån tror en annan strategi passar bättre är din personliga åsikt om ett "konsolkrig" och inte något som överensstämmer med verkligheten.
Halva den här trådens kommentarer är av skrattretande låg nivå och som vanligt är det consern trolling och FUD så fort Xbox gör något som är bra för alla.

Så som vanligt på internet är att om någon inte håller med så har dom automatiskt fel och skrattretande? Mogen kommentar måste jag ju säga

Medlem

Många butthurt playstations fans i tråden ser jag.

Medlem
Skrivet av pjones74:

Köpa en ny next-gen för att spela förra generationens spel? Nej tack! I år byter jag Microsoft mot Sony.

Alltid Xbox men inte längre.. 😭

Varför skulle du spela förra generationens spel på Series X? Räknas det inte som next gen bara för att en nedskalad version fungerar på t.ex. Xbox one?

Skrivet av Bro Exotic:

Jag förstår honom, samtidigt som jag inte gör det.

En konsol är endast så bra som dess exklusiva spel. Det är det enda värdet den har. Genom Xbox Game Pass (som är fantastiskt) har Microsoft helt eliminerat chansen att jag köper deras Xbox Series X då jag har en mycket bra speldator. Javisst, de kommer tjäna några hundralappar per år på mig nu då jag kommer köpa Xbox Game Pass PC när det finns spel jag vill spela för att sedan avbryta den den när det inte finns.

Hade dock Gears 5, Gears Tactics, Halo Infinite, m.m. endast funnits tillgängligt på en Xbox-konsol och inte över huvud taget på en PC, ja, då hade jag faktiskt köpt en XSX i höst tillsammans med XGP Ultimate och Microsoft hade tjänat storkovan på mig i stället.

Visst är det trevligt för mig som primärt spelar på PC att få njuta av alla Xbox Game Studios-spel, och just nu till priset av en tia, men det är idiotiskt ur tjäna pengar på Xbox-konsolperspektivet. Det finns liksom inte en enda anledning till varför jag skulle ge upp min speldator till förmån för en XSX när jag kan spela precis alla dess spel på min dator.

I stället blir resultatet att jag nu får utrymme att köpa en PS5 för att få alla dess exklusiviteter, samtidigt som jag får allt Microsoft släpper via XGP på PC. För mig som konsument är det bra, men för Xbox som varumärke och konsol som sagt, idiotiskt. Detta kommer göra att Microsoft förlorar ytterligare en generation i konsolkriget garanterat.

Nej de kommer inte förlora pengar i det stora hela, utan det är en brilliant strategi i Microsofts fall. Vi inbitna nördar med biffiga datorer under skrivborden är en minoritet och Microsoft når till och med oss med sitt game pass. Majoriteten av gamerfolket vill bara ha en låda att plugga in i Tv:n och för dessa är spel som inte finns till Ps5 men till series X som Halo infinite exempelvis detsamma som en exklusiv titel för att spela på pc är inget dessa personer kan tänka sig.

Skribent

Fan vad härligt med ett hederligt gammalt PS/Sony vs Xbox/Microsoft "krig" igen! Känns som det är 2013 och man hade en ålder som började med en tvåa och ingenting kändes omöjligt!

Själv är jag i grunden för oinsatt gällande konsoler. Det enda jag vet är att det blir en PS5 för mig, på releasedagen om priset är humant annars vid första bästa rea.

Inaktiv
Skrivet av anon_326114:

Ja för om det inte är din åsikt är det självklart helt fel?

Rätt uppenbart vem som trollar.

Måste kännas hemskt att ha fel !

Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag förväntar mig inte något av någon av dem, jag läser bara vad de skriver och dömer utifrån det.
Och utifrån vad han skriver verkar han ha noll koll. Fake it til you make it, antar jag...

Är det noll koll att påstå att det är bättre utan exklusiva titlar?
Det sjuka är väl att folk ser det som något negativt?

Medlem

Sony har då betydligt bättre koll än vad MS nånsin har haft.
Exklusiva titlar är vad som säljer konsoler, inte multiplatform.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Dumt att släppa konsol med inga exklusiva spel. Nä det blir en PS5 istället.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Gnällkuk

Ja, det är väl uppenbart för precis vem som helst. Exklusivitet säljer fler konsoler och skapar större hype kring konsolen. Xbox saknar dessa titlar så man spelar istället på att man tänker på konsumenten.

Självklart är det bättre för konsumenten att det inte är några exklusiva saker, men blir ju rätt ironiskt om dels någon är så korkade på att de tror på honom och om man nu tror att Microsoft som företag skulle förespråka att deras produkter inte är knutna till Windows t ex.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

För att spel ska funka även på ps4 måste de ju gimpa spelen rejält. Nä, nu är det en ny generation. Släpp den gamla och satsa framåt. Helt rätt av Sony.

Medlem

@trickeh2k: Hur vet vi att Xbox saknar dessa titlar? Tycker Hellblade 2 verkar kunna mäta sig mot det mesta som Sony har visat upp hitills.

Medlem

Det vore väl en sak om det kom en konsol lika ofta som en ny generation grafikkort.... men när det släpps en konsol vart sjunde år så förstår jag inte varför man öht skulle vilja förstöra sin egen upplevelse genom att inte spela på current-gen...

Medlem

@whoo: Tur att de som tänker så bara kan ge sig ut och köpa en Series X då.

Skribent
Skrivet av loerk:

@trickeh2k: Hur vet vi att Xbox saknar dessa titlar? Tycker Hellblade 2 verkar kunna mäta sig mot det mesta som Sony har visat upp hitills.

Nu ska jag inte lägga orden i munnen på någon, men jag uppfattar det som att @trickeh2k menar att det inte kommer några exklusiva Xbox-spel utan spelen kommer vara till Xbox och Windows. Inte att alla spel som kommer till Xbox även kommer till PS5, antar du tolkade det så?

Sony släpper däremot rent exklusiva titlar till Playstation som du måste ha en PS5 för att spela.

Medlem

Jag gillar att det finns endel nytänkande i generationsskiftet. I all den här diskussion om kraftfull hårdvara så tycker jag att generationsskiften också bör signalera förändringar i hur vi spelar spel. Inte att alla måste göra på samma sätt, men att det "händer något" så att säga. Det kan ju i och för sig göras med ren presentanda även om det verkligen är den mest förutsägbara och intetsägande förändringen. Den nya presentandan får utvecklare att kunna göra spel på nya sätt och det kan ju vara innovation. Men gamepass, cross-platform etc är ju potentiellt större innovationer för hur spel kommer att konsumeras och utvecklas. Så, jag vet inte hur de löser det, men jag kan inte säga att jag är särskilt orolig för att spelen jag gillar ska hållas tillbaka. Jag spelar mest på switch och det kanske säger något iofs.

Skriv svar