343 Industries bekräftar: Halo Infinites multiplayer är gratis
120 FPS, trevligt...
Det förklarar kanske varför grafiken såg ut som den gjorde i demot dom visade.
Ser dock hellre att dom lägger sig på högre fps och lägre grafik i nextgen.
30 fps känns inte så nextgen...
Lägre grafik för att få upp FPS känns inte särskilt nextgen heller. 😉
Lägre grafik för att få upp FPS känns inte särskilt nextgen heller. 😉
True... menade dock inte sämre grafik än dagens konsoler, nextgen konsolerna i 60 fps borde fortfarande ser grafiskt bra ut.
Det här är den bästa nyheten jag läst i år. Fler spel kommer följa. Wohooo
Antagligen inte,
Anledningen till varför vi kommer se en hel del 4k/60 eller till och med 120fps spel är för att de är utvecklade för xbox one främst. Vi kommer nog se en hel del 30fps spel igen när fokusen helt hamnar på den nya generationen.
Låter gött. Dock stödjer min tv bara 60 men ska bli väldigt trevligt
Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance
Frame rate och låg latens framför grafik borde vara standard vid det här laget. Kör hårt 👍
Beror ju på vilket spel men traditionellt har undersökningar visat att spelarna vill ha bra grafik därav så har 30fps länge varit standard på konsol för att kräma ut så bra fps som möjligt. Det funkar bra tycker jag på spel som TLoU2 och AssCreed men skjutare vill man gärna ha 60 fps och uppåt. Nu vet jag inte vilket framerate de körde Halo på men du såg ju själv vilket liv det blev för att grafiken inte var mind blowing
Frame rate och låg latens framför grafik borde vara standard vid det här laget. Kör hårt 👍
Beror ju på vilket spel men traditionellt har undersökningar visat att spelarna vill ha bra grafik därav så har 30fps länge varit standard på konsol för att kräma ut så bra fps som möjligt. Det funkar bra tycker jag på spel som TLoU2 och AssCreed men skjutare vill man gärna ha 60 fps och uppåt. Nu vet jag inte vilket framerate de körde Halo på men du såg ju själv vilket liv det blev för att grafiken inte var mind blowing
Lösningen kan kanske vara att fler börjar använda olika lägen (prestanda, balanserat eller kvalitet). Det gick bara inte att spela senaste god of war med runt 30 fps i quality mode oavsett hur snyggt spelet är. Däremot, i performance-läget var det åtminstone spelbart runt 50-60 fps. Samma sak med Spyro remaken till ps4 pro runt 30 fps kontra 1080p och 60 fps (tar det sistnämnda alla dagar i veckan).
Folk måste förstå att det tar tid att få ur all potential från helt ny hårdvara. Vi har inte ens fått nästa generation på gpu-sidan varken från nvidia eller amd ännu. Jag tycker inte heller det såg revolutionerande ut rent grafikmässigt, men lär tillfredsställa många fans som uppskattade de äldre halo-spelen åtminstone.
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |
Egentligen är jag riktigt nöjd om trenden blir 4K 60. Är lite rädd för att utvecklare kommer börja sikta på 30 FPS i högsta tillåtna ögongodis.
Grafik säljer spel mer än vad fps gör hos den stora allmänheten. Det optimala hade varit att alltid låta oss välja mellan 60+ eller 30 vid första uppstarten av varje spel.
Lösningen kan kanske vara att fler börjar använda olika lägen (prestanda, balanserat eller kvalitet). Det gick bara inte att spela senaste god of war med runt 30 fps i quality mode oavsett hur snyggt spelet är. Däremot, i performance-läget var det åtminstone spelbart runt 50-60 fps. Samma sak med Spyro remaken till ps4 pro runt 30 fps kontra 1080p och 60 fps (tar det sistnämnda alla dagar i veckan).
Folk måste förstå att det tar tid att få ur all potential från helt ny hårdvara. Vi har inte ens fått nästa generation på gpu-sidan varken från nvidia eller amd ännu. Jag tycker inte heller det såg revolutionerande ut rent grafikmässigt, men lär tillfredsställa många fans som uppskattade de äldre halo-spelen åtminstone.
Jag håller med.
Vissa spel känns inte bra i 30fps eller rättare sagt dom flesta.
Däremot kan jag spela Zelda på switch som jag gissar är 30fps och tom ibland hackar till (iaf handhållet) medans tex The Witcher 3 på PS4 är helt omöjligt för mig att spela.
Jag spelar mest på PC och dom flesta switch spel jag spelar är också i 60fps så man har som vant bort det där 30fps.
Folk måste förstå att det tar tid att få ur all potential från helt ny hårdvara. Vi har inte ens fått nästa generation på gpu-sidan varken från nvidia eller amd ännu. Jag tycker inte heller det såg revolutionerande ut rent grafikmässigt, men lär tillfredsställa många fans som uppskattade de äldre halo-spelen åtminstone.
Det här stämmer inte längre, vi har inte längre konsoler med konstig hårdvara, vi har välanvända API'er, och vi har spelmotorer som redan fullt kan nyttja dessa konsoler.
Det finns en anledning till varför halo infinite inte ser ut som hellblade 2, och det har att göra med vilken målplattformen är.


Högre fps till folket!
Att Halo MP blir f2p rimmar bra med ryktena om att Xbox Live Gold är på väg bort som MP-paywall.
Genom att ta bort guld så slipper de också ge bort 4 spel i månaden. Tjänsten äter in i Gamepass. MS:s nya affärsmodell gör att guld varken gynnar konsumenter eller dem själva längre.
Det här stämmer inte längre, vi har inte längre konsoler med konstig hårdvara, vi har välanvända API'er, och vi har spelmotorer som redan fullt kan nyttja dessa konsoler.
Det finns en anledning till varför halo infinite inte ser ut som hellblade 2, och det har att göra med vilken målplattformen är.
https://www.windowscentral.com/sites/wpcentral.com/files/styl...
Enligt utvecklaren själv kommer det ser bättre ut vid release (som jag tolkar det)
https://www.nme.com/news/gaming-news/halo-infinite-footage-wa...
Intervju
Cirka 16 minuter in klippet.
Utvecklare som kommenterar
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |
Enligt utvecklaren själv kommer det ser bättre ut vid release (som jag tolkar det)
Det är för nära release om de planerar att ha spelet färdigt för series x, content lock är närmre än så. De kommer inte kunna göra det som folk önskar.
Men som sagt, man bör sluta se det som ett series x spel, man bör se det som ett xbox one spel med extra upplösning och framerate på series x, det är microsoft som har gjort felet att försöka sälja det som ett series x spel.
I och med att de talar om att Series X skulle ligga mellan 2080 Super och 2080 Ti så får man ju hoppas att de levererar såväl hög bilduppdatering som bra grafik, köper inte att Halo Infinite-demon såg ut som en 360-titel på grund av 60+fps.
Med 120 fps i multiplayer verkar det dock som att de vill satsa på esport vilket kan bli riktigt intressant. Vill minnas att Halo 3 var underhållande att kolla på förr i tiden.