Nya rykten kring pris och lansering för Playstation 5 och Xbox Series X/S

Robot
Nya rykten kring pris och lansering för Playstation 5 och Xbox Series X/S

Mellan 300 till 500 dollar och lansering i november för nextgen.

#nextgen, #playstation-5, #xbox-series-x, #xboxseriess, #xboxseriesx, #ps5


Medlem

Vad är det för svartmagi de använder för att pressa priserna så lågt om det är sant?

Medlem

100$ skillnad mellan x och s?
Borde vara 200$ pga skillnaden i prestanda

Sen 150$ skillnad på ps5 digital för du ger upp rätt mycket med att ta bort diskläsaren


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

NuZ
Testpilot

5 november gissade ju jag på tidigare i forumet pga handkontrollens garanti gick ut då


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Frilansare
Skrivet av Keima:

Vad är det för svartmagi de använder för att pressa priserna så lågt om det är sant?

I Xbox fall sa Spencer så här får några dagar sedan, vilket går i linje med deras tänk om att få in folk i ekosystemet snarare än att absolut känga många maskiner:

"If selling more consoles than Sony and Nintendo was our approach, we wouldn't put our games on pc. We wouldn't put our games on Xbox One, we wouldn’t do Xcloud and allow people to play games on their phones."

https://www.fz.se/nyhet/284095-inte-en-malsattning-att-xbox-s...

Medlem

Kostar PS5 fem lax så blir det ju ett garanterat köp (med disc) direkt.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Joakim Bennet:

I Xbox fall sa Spencer så här får några dagar sedan, vilket går i linje med deras tänk om att få in folk i ekosystemet snarare än att absolut känga många maskiner:

"If selling more consoles than Sony and Nintendo was our approach, we wouldn't put our games on pc. We wouldn't put our games on Xbox One, we wouldn’t do Xcloud and allow people to play games on their phones."

https://www.fz.se/nyhet/284095-inte-en-malsattning-att-xbox-s...

Om de får in många kunder på tjänster som game pass, xcloud samt är utgivare för multiplat spel kommer säkert Xbox delen av MS vara en rätt bra stabil inkomstkälla vid sidan av serverlösningar, molntjänster, OEM OS etc.

Tror vilket som att Phil kan vänta sig en rejäl bonus vid jul sen


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Om det är en så liten skillnad mellan modellerna så känns det knappt värt att köpa de billigare varianterna, man missar väldigt mycket. Särskilt när det gäller Xbox.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Godofcheese:

100$ skillnad mellan x och s?
Borde vara 200$ pga skillnaden i prestanda

Sen 150$ skillnad på ps5 digital för du ger upp rätt mycket med att ta bort diskläsaren

Han rättade tweeten senare, det ska vara (som det står i artikeln) 299 dollar för Series S, och 499 dollar för Series X.


signatur
Medlem

Blir ett köp av PS5 digital som julklapp till mig och frugan


signatur

cags

Medlem
Skrivet av delli:

Kostar PS5 fem lax så blir det ju ett garanterat köp (med disc) direkt.

+ moms + kemikalieskatt + privatkopieringsavgift. Är nog inte så troligt att den kommer kosta några 5k i Sverige tyvärr.

Medlem

Mycket rykten nu.. Tycker det var en konstig strategi om datumen är rätt, att man ska vänta en extra dag om man vill köpa den dyrare Xboxen? Lite konstigt upplägg.

Medlem
Skrivet av kberg:

+ moms + kemikalieskatt + privatkopieringsavgift. Är nog inte så troligt att den kommer kosta några 5k i Sverige tyvärr.

Med moms (25%) och kemikalieskatt som är 160kr per kilo (om man räknar på max avgift på 448kr) så hamnar du på 6698kr,
Vet inte hur man räknar privatkopieringsavgift där i mot, men du hamnar säkert över 7000kr. Om jag inte räknade helt fel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Rykten och spekulationer.
is i magen så får vi nog svar inom några veckor.

Är mest nyfiken på den ryktade betalningsplanen som Microsoft kan ha.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Med moms (25%) och kemikalieskatt som är 160kr per kilo (om man räknar på max avgift på 448kr) så hamnar du på 6698kr,
Vet inte hur man räknar privatkopieringsavgift där i mot, men du hamnar säkert över 7000kr. Om jag inte räknade helt fel.

Ja precis, skulle chansa på att dom landar på 6499 eller 6999 i Sverige vid launch, i absolut bästa fall 5999 men med tanke på alla skatter etc känns det inte så troligt.

Medlem

PS5 ser ju förjävli ut alltså.

Kanske om jag kan köpa ett billigt skal från Series S och gröpa ur och ställa min PS5a i så blir det PS5.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

PS5 ser ju förjävli ut alltså.

Kanske om jag kan köpa ett billigt skal från Series S och gröpa ur och ställa min PS5a i så blir det PS5.

Blir nog problematiskt då PS5 verkar vara väldigt mycket större än både XsS och XsX, men om du köper 2 och ställer på varandra kanske

Medlem

$499 känns ändå ganska rimligt.

Medlem

Sony kan nog pressa priset ordentligt på den digitala versionen, köparen blir ju tvungen att handla ur deras butik där tre år gamla spel fortfarande kostar 800kr.

Medlem

Som jag sagt tidigare. 5000sek för ps5 är gränsen för mig. Annars väntar jag till black friday 2021 och köper den med bundle.


signatur

"High life on low budget"

Avstängd
Skrivet av Godofcheese:

100$ skillnad mellan x och s?
Borde vara 200$ pga skillnaden i prestanda

Sen 150$ skillnad på ps5 digital för du ger upp rätt mycket med att ta bort diskläsaren

Diskläsaren kostar kanske 20 dollar. Det kommer aldrig bli 100 dollar skillnad i slutpris.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Sony kan nog pressa priset ordentligt på den digitala versionen, köparen blir ju tvungen att handla ur deras butik där tre år gamla spel fortfarande kostar 800kr.

Ja, ibland är det inte klokt vilka priser dem har på PSN store.
Ingen kostnad för frakt, ingen fysisk skiva som skall tryckas upp, inget fodral, inget konvolut... digitala spel borde kosta 25% mindre än fysisk kopia, ALLTID.

Men, det är vårt fel som konsumenter, vi kastar pengar på dem oavsett. Skulle The last of us 2 inte sålt som smör för 749sek eller ubisofts galna 899sek för ett extra skin vid lansering, då skulle dem sänka priserna vid nästa lansering.

Tror iaf jag.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Priset har noll och ingen inverkan på vilken konsol jag köper. Det är 100% spelutbudet som styr.

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Diskläsaren kostar kanske 20 dollar. Det kommer aldrig bli 100 dollar skillnad i slutpris.

För dom ja.
För oss konsumenter så har det större värde.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Med moms (25%) och kemikalieskatt som är 160kr per kilo (om man räknar på max avgift på 448kr) så hamnar du på 6698kr,
Vet inte hur man räknar privatkopieringsavgift där i mot, men du hamnar säkert över 7000kr. Om jag inte räknade helt fel.

Du måste lägga på moms på kemikalieskatten så den blir 560 och copyswede tar 80 kr för en konsol.

Edit så 500$ är 4350kr+moms+560+80 så blir det faktiskt "bara" 6 077kr

Medlem

Han kanske är något på spåret för datumet på PlayStations släpp verkar ju inte helt ologiskt då PS4 släpptes i Europa den 29 november 2013.
Så datumen kan nog stämma, sen får vi se hur det blir med priserna.
Vi får helt enkelt hålla tummarna.
oavsett så kommer det bli dyrt för en om man ska ha båda.

Medlem

Blir ju så trött när de kör € och $ har samma kurs. Det har de ju inte direkt mot kronan utan $ = ~8,70 och € är ~10,30. Blir ju helt koko.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Med moms (25%) och kemikalieskatt som är 160kr per kilo (om man räknar på max avgift på 448kr) så hamnar du på 6698kr,
Vet inte hur man räknar privatkopieringsavgift där i mot, men du hamnar säkert över 7000kr. Om jag inte räknade helt fel.

80 kr för privatkopieringen.
https://www.copyswede.se/elektronikbranschen/produkter-och-er...


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

Dum fråga får dumma svar. Men vet ni om försäljarna (typ Inet, Webhallen,komplett) brukar få ut med hur många som bokat konsolerna på sina sidor? Som vissa gjorde när minikonsolerna skulle släppas?

Avstängd
Skrivet av Godofcheese:

För dom ja.
För oss konsumenter så har det större värde.

Men vad ska de då göra om det ska vara 100 dollar differens?

Ska de sälja den med disk för tillverkningskostnad och den disklösa med 80 dollar förlust? För de kan definitivt inte sälja den med disk dyrare än Series X som garanterat kommer säljas till tillverkningskostnaden eller t o m under.

Det var dit jag ville komma.

1
Skriv svar