Två nyckelpersoner sparkas från Bloodlines 2: "Att jag är chockad är en underdrift"

Medlem

@sandwich88: Tror inte det är PK-relaterat. Snarare så har de PKfierat spelet för att folk inte ska känna sig kränkta, och det om något, sabbar ett WoD-spel.


signatur

I drank what?

Medlem

Var det så att han som sparkades hade kommit på hela iden och drog igång hela projektet? Och nu vill inte ledningen dela med sig av säljintäkterna eftersom spelet börjar bli klart? Han skulle fått procent av intäkterna, som nu ledningen slipper betala till honom? Kan det vara så?

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Eller bolag som exempelvis Tencent, som äger 5% av Paradox Interactive nu... =/

Samtidigt om inte folk sprang in med huvudet före och köpte aktier på vilka nivåer som helst så skulle Tencent m.m. se sitt värde minska. Inte öka hela tiden. Vilket kan tvinga fram beslut.

Medlem

Ju mer jag läser om spelet, desto mer tror jag att det kommer bli ett magplaskt.
Allting verkar gå fel. Det har varit flera förseningar och att nu en av manusförfattarna har fått sparken, luktar det som trubble.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Tjah, föregångaren var ju extremt buggig, så det här blir spännande...
Men att så sent in sparka så ledande figurer är ju inte direkt bra marknadsföring. "We have a big problem, don't preorder!" är väl i princip vad de skriker ut.
...tyvärr... Det här har varit den titeln jag sett mest fram emot av alla. Inklusive The last of us 2, Flight sim m.fl. Luften gick onekligen ur hypen när jag läste det här för några dagar sedan.

Medlem
Skrivet av FZ:

Alexandre Mandryka kliver in och av meddelandet ovan att döma låter det som att han framför allt ska ta över Ka'ai Cluneys creative director-roll. Mandryka har verkar i branschen i över tjugo år med erfarenheter av bland annat Assassin's Creed, Warhammer 40,000 och Far Cry.

Alexandre har väl ändå knappast skapat Warhammer 40,000? Det är ett figurspel som skapades redan 1987.
Men under Alexandres tid på Relic, så kan han mycket väl ha hunnit med både WH40k: Dawn of War och WH40k: Space Marine. Så frågan är vilka spel som menas.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

12
Skriv svar