PlayStation-spel på svenska?

Gnällkuk

Buzz! har svenskt tal, rätt kul partyspel back in the days

https://store.playstation.com/sv-se/product/EP9000-NPEA00187_...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

tombi till ps1 har svenskt text (rare) samt harry potter spelen till ps1.

Medlem

Kom på två till, Trivial Pursuit och Dog's Life till PS2 har svenskt tal och text. Dog's Life är för övrigt väldigt mysigt även fast det är lite B.

Medlem

Syndicate Wars PS1

Kommer så väl ihåg de superba svenska översättningarna på voiceovers. Med robotröst: "MINIGEVÄR!" "Raaakblaadstrååååd!" "STANNA DET ÄR POLISEN!"

Dungeon Keeper tror jag även fanns till PS1.

Svenska röster

Longest journey hade också en svensk version. Vetefan om den kom på PS1 dock.

Legend of Mana till PS1 hade dock svenskt intro i alla fall.

efter 2:30

Medlem

Worms har en massa spel där maskarna kan tala svenska.

Medlem

NHL hade väl Arne Hegerfors som kommentator förr, i alla fall till PC. Fanns han i PS-versionerna också?

Medlem

Hoppsan. var tydligen bara playstationspel det gällde.

Medlem

Sly Cooper 4 har både svenskt text OCH tal.
Finns på Playstation Now just nu! Tips till er som har barn!
https://www.youtube.com/watch?v=WQpfEqyZp50

Medlem

Jag kan inte spela första diablo om jag ej spelar det på svenska för det är så jädra guld och så ostig det bara kan bli.

Medlem
Medlem

Alla skylander-spelen har svenskt tal.


signatur
Skrivet av kazauma:

tombi till ps1 har svenskt text (rare) samt harry potter spelen till ps1.

Harry Potter-spelen har till och med svenskt tal.:)

Och norska. Jag och brorsan testa att spela igenom spelet på norska en gång och det var då jag lärde mig vad gyllende kvicken heter i vårt grannland: Gullsnoppen!


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Uppdaterat.

Tack för alla bidrag!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
inK
Medlem

That's You!
The Sims 4


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Helldivers och Alienation (PS4) har båda svensk text

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Uppdaterat.

Tack för alla bidrag!

Du missade Far Cry 4 och Hellblade.

Medlem

Concrete Genie: Text
The Last Guardian: Text
The Division 2: Har för mig de textar bara själva dialogerna, rätta mig om jag har fel.
Shadow of the Colossus: Text

Medlem

Minns att väldigt många Disney-spel till PS1 var helt på svenska, såsom 102 Dalmatiner och Herkules t.e.x.
Kommer ihåg att det var ganska brett utbud på spel som hade svensk text.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Du missade Far Cry 4 och Hellblade.

Tusen tack!

Listan är uppdaterad.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Skribent
Skrivet av MackeMan:

Haha, Tackar
Jag bara skummade igenom klippet innan och missade det.

Medlem

Theme Hospital fanns på svenska till PC, dock osäker på om Playstation-versionen också gjorde det.

Medlem

Jag googlade runt lite och hittade åtminstone två onlinebutiker som har produktinfo om språk:

spelbutiken.se
coolshop.se

Tillskott till listan
FIFA 21 samt NHL 21 kommer få svensk textning!?

Det ser också ut som att föregångarna FIFA 20 och NHL 20 saknar svenskt textning! Är detta första gången som vi kommer få spela dessa spel på svenska?! Nästan lite nyhetstips isf.

NHL 20 (saknar svensk text)
https://www.spelbutiken.se/produkt/nhl-20-nordic/AJ3E8D/

NHL 21 (kommer ha svensk text)
https://www.coolshop.se/produkt/nhl-21/235RY4/

Frågan är om onlinebutiken har rätt info om spelet. Bäst att sätta ett (kanske) i listan.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Kom på en till: Team Park World har svensk text och tal:


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Shadowrun på allra bästa Göteborgssvenska

Medlem

Om jag inte är helt ute o cyklar så har alla ratchet & clank spel svensk text o svenskt tal. Till och med spinoffsen qforce o all 4 one har det.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Medlem
Skrivet av Fader Konungen:

Harry Potter-spelen har till och med svenskt tal.:)

Och norska. Jag och brorsan testa att spela igenom spelet på norska en gång och det var då jag lärde mig vad gyllende kvicken heter i vårt grannland: Gullsnoppen!

https://i.redd.it/0zjx920zb4y31.jpg

...och inte blir det tråkigare att Quidditch heter rumpeldunk.😂

12
Skriv svar