Medlem
Project Cars 3!

tja alla! någon som kommit igång med Project Cars 3? Köpte nyss delux kittet så kan börja lira redan idag! Sitter o väntar på att det ska bli installerat och klart! Har höga förväntningar på detta spel!

Medlem

Jag avbokade mitt ex. Ser enligt vissa sämre ut än 2an, inte lika hardcore längre, mer ett spel som ska passa massan.
Fysiksimuleringen av däcken ligger på en lägre nivå än gt3.
Massor av bilar låsta från början, vilket verkar illa om man inte bryr sig om sp och bara vill lira online.
Avvaktar recensioner från folk som gillar semi-sim, för detta luktar mer Arcade och hafsverk.
Synd eftersom 2an var riktigt bra.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Kuru verkade gilla det, jimmy Broadbent verkar hata det.

2 streamers på var sida om Simlinjen så att säga, Kuru gillar Arcade och NFS, kör med kontroller, Jimmy är SIMracer med direct-drive ratt o H-shifter o hela fadderullan.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Jag hade skyhöga förväntningar efter att Codemasters köpte upp Slightly Mad Studios och det skulle gå mer år iRacing med Project Cars 3 men istället blev det typ Grid/Forza Motorsport!

Jag har en teori om att Codemasters kommer lägga ner Grid och ersätta det med Project Cars.

Hade verkligen önskat att dom byggt vidare på Project Cars 2 och försökt göra ännu mer simulator av det, men som sagt det blev mer arkad istället :/

Är tveksam till köp denna gång och ifall jag ska vänta till någon rea på steam. Skulle helst vilja bojkotta det för att markera att de tog fel väg.

Medlem
Fattig

@xverminator: Spelet Project Cars 3 känns väldigt "Fattigt". Jag vill verkligen inte att det ska vara så för jag älskar 2an och hade hoppats på som du sa, en vidare utveckling på det. Men så är ej fallet, saknar innehåll.

Gnällkuk
Skrivet av xverminator:

Jag hade skyhöga förväntningar efter att Codemasters köpte upp Slightly Mad Studios och det skulle gå mer år iRacing med Project Cars 3 men istället blev det typ Grid/Forza Motorsport!

Jag har en teori om att Codemasters kommer lägga ner Grid och ersätta det med Project Cars.

Hade verkligen önskat att dom byggt vidare på Project Cars 2 och försökt göra ännu mer simulator av det, men som sagt det blev mer arkad istället :/

Är tveksam till köp denna gång och ifall jag ska vänta till någon rea på steam. Skulle helst vilja bojkotta det för att markera att de tog fel väg.

För min del kan de gärna lägga ned GRID. Tvåan var bra, resten som kommit efter det är bara billigt skräp där de mer eller mindre bara målat om GRiD 2 x antal ggr och lagt till några nya bilar. Trött cash grab, vilket är synd. Tvåan var kul simcade.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Frilansare
Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Detta cementerade mitt beslut. Kommer inte köpa spelet förrens det kommer på djup rea på steam. 20 Euro kanske jag kan betala.

1
Skriv svar