Första intrycket – Call of Duty Black Ops: Cold War

Robot
Första intrycket – Call of Duty Black Ops: Cold War

Treyarch tar hjälp av Raven Software för att ta Call of Duty till nextgen.

#call-of-duty-black-ops-cold-war


Medlem

COD:BOCW


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Lite taggad blir jag ändå. Nya Modern Warfare var/är ju riktigt bra (visserligen IW som utvecklare men ändå). Black Ops 1 var askul när det kom! Så om det hakar på det spåret kan det nog bli en hit. 3arch sabbade dock Black Ops 4 en del tycker jag. Slöa på att patcha samt att vissa vapen (som var OP) endast kunde fås genom lootlådor (låååg dropchans). Men IW sköter ju nya MW och dess betaltillägg på ett okej sätt så det är bara att hoppas på att det fortsätter i samma anda. Förhoppningsvis tycker Bobby Kotick samma sak.

Geeks Gaming

Försiktigt nyfiken. Bo1 va de sista cod spelet som ens hade bra story.

Men multiplayer kommer jag nog inte röra då dom fortfarande inte fixat sin dåliga nätkod

Ser ut som om man har gått tillbaka till CoD-rötterna.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Medlem

Ren världsklass på CoD cutscenes.

Medlem

Ett spel som handlar om kalla kriget, demokrati vs kommunism och där man uppenbarligen slåss för den demokratiska sidan. I verkligheten viker man sig som företag för kommunismen och Kinesiska regeringen som vill skriva om/ändra sin historik till något som faller dem mer i smaken.

Mitt i deras trailer har de med en slogan (som i sig inte är dålig) som i sammanhanget blir rätt patetisk.
"...know your history or be doomed to repeat it..."

Ynkligt, det här blir bojkott för mig!!

Källa på det:
https://feber.se/spel/senaste-call-of-duty-trailern-kortas-ne...

Medlem

Pannbandet till trots fick rubrikbilden fick mig att tänka på:

“This is not ‘Nam, this is bowling, there are rules.”
- Walter Sobchak

Inaktiv

@tuckdragon: rösten i slutet på detta klipp lät som när en amatör försöker göra en parodi på den tuffa berättarrösten 02:01

Medlem
Skrivet av anon_119148:

@tuckdragon: rösten i slutet på detta klipp lät som när en amatör försöker göra en parodi på den tuffa berättarrösten 02:01

haha håller med, låter som han försöker göra oldschool edgy filmtrailer rösten som alltid får mig att garva, sen att det är för preorders gör inte saken bättre, bara ostigt 😂

Skrivet av FUtech:

Ett spel som handlar om kalla kriget, demokrati vs kommunism och där man uppenbarligen slåss för den demokratiska sidan. I verkligheten viker man sig som företag för kommunismen och Kinesiska regeringen som vill skriva om/ändra sin historik till något som faller dem mer i smaken.

Mitt i deras trailer har de med en slogan (som i sig inte är dålig) som i sammanhanget blir rätt patetisk.
"...know your history or be doomed to repeat it..."

Ynkligt, det här blir bojkott för mig!!

Källa på det:
https://feber.se/spel/senaste-call-of-duty-trailern-kortas-ne...

Bah, företagen viker sig inte för kommunismen. Företagen viker sig på grund av att kapitalismens kärna ligger i att företagen med alla till buds stående medel ska undvika ekonomisk förlust. Kineserna slår helt enkelt företagen genom vanlig kapitalism.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Tänk när Raven Software gjorde soldier of fortune, star trek elite force, heretic... tiderna har verkligen förändrats. Jag saknar gamla goda Raven Software som vågade ta ut svängarna lite mer...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Tänk när Raven Software gjorde soldier of fortune, star trek elite force, heretic... tiderna har verkligen förändrats. Jag saknar gamla goda Raven Software som vågade ta ut svängarna lite mer...

Kanske är det de kommer att göra med det här spelet?

Medlem

Första intrycken? Ser himla aMaZing ut. Förbokat/köpt via PlayStation Store. Som vanligt när det släpps ett AAA-Call of Duty.

Medlem
Skrivet av magma:

Tänk när Raven Software gjorde soldier of fortune, star trek elite force, heretic... tiderna har verkligen förändrats. Jag saknar gamla goda Raven Software som vågade ta ut svängarna lite mer...

Hade helt förträngt att det var Raven som gjorde SoF. Både det första SoF och Heretic/Hexen var ju fantastiska lir.

Jag är inget fan av CoD, men det här kanske faktiskt kan vara en rolig singleplayerpangare.

Medlem
Skrivet av Renfis:

Hade helt förträngt att det var Raven som gjorde SoF. Både det första SoF och Heretic/Hexen var ju fantastiska lir.

Jag är inget fan av CoD, men det här kanske faktiskt kan vara en rolig singleplayerpangare.

Sof hade en av de bästa hagelbrakare som någonsin använts i ett spel, heretic som förvisso ansågs vara en doom-klon av många men ändå var ett ”doom” med gothic-inspiration. Även Elite force 1 som var riktigt grymt och baserades på quake 3 motorn.

Får hålla ögonen öppna nu under gamescom!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Ser inte så illa ut för att vara en tredjepartstitel till ps5. Dessutom bekräftat läge med 120 fps och 4k.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

haha håller med, låter som han försöker göra oldschool edgy filmtrailer rösten som alltid får mig att garva, sen att det är för preorders gör inte saken bättre, bara ostigt 😂

https://youtu.be/5keiiLMIuuc

Måste ses!!! 5/5

1
Skriv svar