Skrivarkabel = universell standard?

Medlem
Skrivarkabel = universell standard?

Problem

Jag har en Samsung-skrivare som jag inte kan Wifi-lösenordet till och jag hittar inte heller den specifika usb-kabeln.

Potentiell lösning
Min tanke är att köpa en ny kabel och försöka koppla skrivaren direkt med datorn (och i bästa fall även kunna ändra wifi-lösenordet). Men frågan är om det finns en triljon olika kablar till skrivare?

Det är en Samsung Laser Xpress Printer SL-M2020W

Fråga 1 - Finns det en universell standard för skrivarkablar?
För när jag googlar verkar det komma upp en specifik kabel:
USB Cable for: Samsung Laser Xpress Printer SL-M2020W Computer Data Link Interface Line (6 Feet, Black) by Cable Empire
https://www.amazon.com/USB-Cable-SL-M2020W-Computer-Interface...
Eller kan jag bara gå till en affär och köpa en ”usb-till-skrivare kabel”?

Fråga 2 - Tror ni att USB-kabeln kommer lösa mitt problem?

Edit:
Det kanske finns en universell standard?
https://fyndiq.se/elektronik/kablar/usb-kablar/usb-20/a-till-...


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Det finns genrerellt bara en ja. Allt har undantag men jo, när det kommer till skrivarkablar kan man säga att det bara finns en.

Brukar finnas för 50-100 spänn på vilket Clas Ohlson, Jula eller Kjell&Co som helst...

Man brukar också kunna fabriksnollställa teknik. Kolla handboken till din och leta efter "Factory reset". Då blir den nollställd med alla inställningar och allt försvinner som om den kom... "ny från fabriken".


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Tack!

Ska kolla upp detta!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

-ja det är en vanlig USB A till B, brukar vara standard för att koppla in en hub med. Chansen finns att du redan har en om du har t ex. en monitor med usbuttag i och har den kopplad. Bara rycka den ur skärmen isf.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Discatonce.se brukar vara extremt billiga på kablar och frakt med

1
Skriv svar