Pimpade Blade Runner visar upp sitt remastrade intro

Robot
Pimpade Blade Runner visar upp sitt remastrade intro

Det är inne med cyberpunk, har vi hört.

#blade-runner


Medlem

Nice med högre fps.
Skulle dock vilja adda nått filter, kanske scanlines eller vhs filter.

Medlem
Skrivet av apanbajs:

Nice med högre fps.
Skulle dock vilja adda nått filter, kanske scanlines eller vhs filter.

nåt typ av noise / grain filter åtminstone.

det är nåt med remastern som gör att den ser väldigt ..telltale ut. i originalet så gömdes många av skavankerna bakom den låga upplösningen. texturerna ser nästan för "smooth" ut nu.

men men, kul med remaster på ett så bra spel iallafall.

Medlem

Ja, det finns väl begränsningar vad man kan göra med gamla assets. Misstänker att 1080p skulle inte se så mycket värra ut.

rot
Medlem

Tycker orginalet ser mycket bättre ut, "uppgraderingen" ser utsmetat och suddigt ut.

Medlem

Nostalgi, detta. Tror att Blade Runner var det första spel min pappa lät mig köpa när jag var en liten knodd, åtminstone det första jag tydligt minns att jag stod i en spelbutik med. Gillade det som tusan och spelade nog igenom det ett tjugotal gånger, minst

Medlem

åh kommer ihåg jag klarade detta när jag va liten, grymt bra och nära filmen

Medlem

Vad vore filmen och spelet utan musiken av Vangelis?


signatur

autograph

Medlem

Tråkigt när den "uppgraderade" grafiken bara är fejkuppskalning av det gamla materialet med AI-utsmetning. Det får bara den tidens enklare 3D-grafik att visa sina skavanter ännu tydligare.
Hade hellre föredragit scanlines som någon annan efterfrågade, då man inte lika tydligt ser hur simpla 3d-modellerna är med lägre upplösning.

Sluta mjölka nyversioner av gamla spel utan att att tillföra något nytt. Man hade lätt kunnat låta ett par animatörer hotta upp klippen med moderna effekter istället och behållit plott, röstskådespeleri.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Världens bästa film! Och musiken på det.

Medlem
Skrivet av autograph:

Vad vore filmen och spelet utan musiken av Vangelis?

En 5a istället för 9a. Filmen alltså


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem
Skrivet av MorbidSwe:

Världens bästa film! Och musiken på det.

Dessutom en av världens snyggaste filmer ❤

1
Skriv svar