Grattis Battlefield 1942 - 18 år idag!
Älskart! nog en av de demos jag kört mest!
Igenkänning!
18år känns heeeeeelt galet.
Cptn BaseballBatBoy!
Grattis till min favorit fps-serie!
Jag tror nästa battlefield kommer vara en storsatsning, så som BF3 var back in 2011.
Ny motor, pure nextgen.
Det är även det längsta uppehållet för serien på länge!
🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX
Tack FZ, nu känner jag mig inte alls äldre. ^^
Ooooh the memories!
Jag spelade verkligen skiten ur detta spelet när det kom, och ännu värre (eller bättre? ) vart det när moddarna började dyka upp. Vet inte hur mycket tid jag lade ned i Desert Combat... ujujuj, det var tider det!
Desert Combat, Forgotten Hope... fanns en jäkla massa riktigt bra mods.
Minns någon galen mod som satte raketer på ungefär allt bl.a., jeepar som flög fram i bisarra hastigheter överallt gav upphov till mycket dumheter på lan.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Jag började Battlefield-serien med tvåan, men i gymnasiet blev det en hel del skoj med 1942-demot på rasterna.
Bästa än idag. Inga j-a klasser, loot, ranking, crafting osv...
Att det var tämligen obalanserat var inget problem, man spelade ju för att det var kul. Skulle vilja gå så långt som att säga att det rent ut sagt var en av poängerna.
Och ja, fordonen var verkligen en av de stora poängerna, särskilt med expansionerna.
Det sista fps:et jag spelade aldelles för mycket av. Silent Heroes modden <3 från någon som nyss gjort lumpen.
Silent Heroes var ju guld. En av de roligaste moddarna.
Helt klart det bästa i serien i min mening. Fokus på fordon som var placerade på kartan. Slagfälten varierade på kul sätt. Expansionerna var riktigt bra med.
Har provat de senare med men efter battlefield 2 dog det ut lite för min del. Känslan försvann och det känns mer som fast paced action med mindre fordonsfokus.