Digital Foundry hårdtestar prestandan i Xbox Series X:s bakåtkompabilitet

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Att det heter DATORspelande och inte dataspelande. Data är information. Varje gång jag hör någon säga "spela data" så undrar jag om man ligger på govlet typ, och ser ut som ett kalkylblad från Excel.

Eller om man spelar dator, står på alla fyra med en strömkabel i röven och en dvd-skiva i munnen.

Haha, napp genast! Dataspel är kul också, jag gillade Red Alert mycket...

Medlem
Skrivet av Anthrax:

Ah justja, kommer ihåg någonting om just japanska youtubers nu när du skriver om det. Så 4:e får de posta sina klipp? Hoppas på subs eller att kanske någon kör lite english så att säga. Kommer bli grymt kul oavsett men kom ihåg alla att detta är hype och de lär salta på lite väl extra pga sponsring etc. Lär inte vara några Gamer Nexus fasoner precis ;).

Man får hoppas att någt embargo släpper på bredare front i samma veva☺

Jag läste på någon sida att dom skulle få vissa när dom spelade på PS5, men jag lite osäker på om det var ett antagande på grund av att dom får dela med sig av sin upplevelse eller inte.

Här typ bland annat, det står i och för sig inte att dom kommer visa gameplay, men det verkar så

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Att det finns fortfarande dem som tror att en snabb hårddisk = fler bilder per sekund. Men låt dem tro det.

Om man jämför nuvarande generation med next-gen så är det dock sant i vissa situationer, när det kommer till skillnader emellan Series X och PS5 så är det svårt att veta i förväg.

Då menar jag i och för sig inte bara lagringens hastighet utan systemets belastning när data ska hämtas från lagringen.
Förut så drog det rätt mycket prestanda från CPU att arbeta med komprimeringen, men nu så har PS5 och jag antar Series X separata kretsar som sköter den biten så inte CPU och GPU får ta den smällen längre.

Men jag tror väl att utvecklare använder sig av buffert zoner i spel så att det som behövs redan ligger i VRAM när prestandan behövs, så man bör väl inte tappa prestandan när det verkligen behövs.

123
Skriv svar