Leveransproblem för Playstation 5 kan bestå till sommaren

Medlem
Skrivet av Brobeck:

Beställde den 18 sept iår men fick mejl från Komplett att jag ska få den 3 maj nästa år 🤔 . Hoppas att ps5 kommer in tidigare iallafall 🙂

Det ar limit till Mars 2021, efter det, det ska 99.9% finnas tillrackligt med PS5 konsoler..

Medlem
Skrivet av Margy:

Problem kommer såklart uppstå när man ska lansera en extremt eftertraktad produkt samtidigt i hela världen. Det kommer inte finnas nog med enheter till alla på ett tag.

Speciellt under en pandemi som drabbat hela världens produktion och ekonomi.

Medlem

Jag har varit hos MediaMarkt och pratade med kundjänst även där , de säger att man får konsol bara om man har bokat den lite tidigare..Men Elgiganten säger att man ska kunna handla en dagen 1 hos dem i butiken ...Webhallen säger också att de inte kommer ha den att man ska kunna handla utan bokning dagen 1 .....Hur kan det bli så att bara Elgiganten har dem dagen 1 ?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Emill:

Men tycker du det ska finnas som den 19e i butiken, utan att man behover att boka den xD

Du får chansa! Antar att du inte har någon förbokad så det är väl bara att hoppas på det bästa. Lycka till!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Emill:

Jag har varit hos MediaMarkt och pratade med kundjänst även där , de säger att man får konsol bara om man har bokat den lite tidigare..Men Elgiganten säger att man ska kunna handla en dagen 1 hos dem i butiken ...Webhallen säger också att de inte kommer ha den att man ska kunna handla utan bokning dagen 1 .....Hur kan det bli så att bara Elgiganten har dem dagen 1 ?

Så här skriver webhallen i sin FAQ ” Nej då vi har högt antal bokningar så kommer alla enheter täcka de först!” https://kundo.se/org/webhallen-sverige-kmjc/d/kommer-det-finn...

”Vi kommer dessutom inte ha den ute på hyllorna i butik utan försäljningen kommer ske i kö ordning som vi har.”
https://kundo.se/org/webhallen-sverige-kmjc/d/vad-ar-min-kopl...

Elgiganten och MediaMarkt ska dock ha på hylla. Är det sagt.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av gorbatjov:

Riktigt tråkigt. Hur ligger det till för Microsoft i andra änden? Är efterfrågan inte lika stor där eller har de helt enkelt mött upp den bättre?

Både och! PS5 är det mer tryck på, PS4 är ju trots allt störst så det är många som vill uppgradera. Men MS har också hela tiden sagt att hårdvaruproduktionen ligger före schemat och inte påverkats av COVID-19 till skillnad från mjukvarubiten, som vi har sett med alla förseningar i branschen. Det ryktas om att Xbox var redo att släppa konsol redan i september, men pandemin satte käppar i hjulet för allt.

Att Series X redan skickats ut brett till media och att man lanserar konsolen i över 40 länder globalt direkt vid launch (till skillnad mot Xbox One som bara startade i ett tiotal länder 2013) tyder ju också på att man ligger väldigt bra till produktionsmässigt. Efterfrågan har dock varit större än förväntat enligt MS och de försöker möta den så gott det går, vissa marknader är det lättare på än andra.

Högt tryck över hela brädet alltså.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Emill:

Det ar limit till Mars 2021, efter det, det ska 99.9% finnas tillrackligt med PS5 konsoler..

Ja får hoppas det 🙂

Medlem

Kan inte stämma, SONY LOVADE, LOVADE covif19 inte påverkat produktionen eller leveranser, d~r en till lögn Sony, börjar ruttna rejält!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Den tiden var ju rolig att stå i kö timtals på natten inför konsol release... 😂

Haha ja. Jag satt i en liten sketen solstol utanför Media Markt vid PS4-releasen i Sundsvall. Jag var först på plats kvällen innan. Hade med mig mackor, clementiner(haha), kaffetermos och annat gott.

Problem uppstod förstås framåt morgonkvisten när jag höll på att pissa och skita på mig... Men jag vägrade lämna min sketna stol från 90-talet. Jag skulle fan först in.

Media Markt hade lovat dagen före att det var först till kvarn som gällde, och de stod och tog emot oss när de öppnade.

Men vad händer då? Jo, så var det tydligen inte alls!!!! Utan folk som kommit 10 minuter innan öppning kutade in och roffade åt sig. Medan jag, halvt döende, chillade in med skräp-stolen under armen. För jag hade blivit lovad av halva personalstyrkan..

Men bisarrt nog så lyckades jag få den sista PS4:an.. Tack vare en tjej och en kille, syskon, som kom tvåa efter mig kvällen innan (nån timme efter mig). De var före mig in. Syrran hans roffade åt sig den sista PS4:an. Men brorsan hennes, i vad som bara kan liknas vid ett ZEN-moment, bad (halvt tvingade) sin syrra att ge den till mig. Eftersom jag de facto var först på plats.

Stort! Om du ser detta, du vars namn jag glömt, tack igen!

Han ville ha den lika mycket som mig, och hade stått där i säkert 12 timmar (kallt var det också!), men gav ändå bort den.

Fyfan, var en jävla pärs. Mest pga att magen la av totalt några timmar innan öppning. Haha.

On topic: Fick idag reda på att jag får min PS5 i december (Media Markt). Vågar man hoppas på att det stämmer? Och när i december.. Imorn får jag veta hur XSX-bokningen ligger till på samma ställe.

Medlem
Skrivet av Checker:

Mm. Så låt oss säga att exempelvis Webhallen öppnar för förhandsbokning 6 månader tidigare än officiell förhandsbokning börjar. Under dessa 6 månader är det 10000 personer som bokar. Märk väl, bokar. När officiella förhandsbokningen börjar får Webhallen veta att dom bara får 1000 enheter till release. Det vill säga att det efter release så står där ännu 9000 i kö + alla dom som bokade under den officiella förhandsbokningstiden. Låt oss säga att 500 gjorde det. Hoppsan, nu står Webhallen där med 9500 väntande kunder efter att ha levererat alla lovade, av tillverkaren, enheter som fanns till hands vid släpp.

En kö är ju alltid en kö. Låter Webhallen allt för många ställa sig i kö är det väl uppenbart att det går så här. Då kan det väl omöjligt vara tillverkarens fel.

Adrumdrum!

Medlem
Skrivet av Vintersorg:

Haha ja. Jag satt i en liten sketen solstol utanför Media Markt vid PS4-releasen i Sundsvall. Jag var först på plats kvällen innan. Hade med mig mackor, clementiner(haha), kaffetermos och annat gott.

Problem uppstod förstås framåt morgonkvisten när jag höll på att pissa och skita på mig... Men jag vägrade lämna min sketna stol från 90-talet. Jag skulle fan först in.

Media Markt hade lovat dagen före att det var först till kvarn som gällde, och de stod och tog emot oss när de öppnade.

Men vad händer då? Jo, så var det tydligen inte alls!!!! Utan folk som kommit 10 minuter innan öppning kutade in och roffade åt sig. Medan jag, halvt döende, chillade in med skräp-stolen under armen. För jag hade blivit lovad av halva personalstyrkan..

Men bisarrt nog så lyckades jag få den sista PS4:an.. Tack vare en tjej och en kille, syskon, som kom tvåa efter mig kvällen innan (nån timme efter mig). De var före mig in. Syrran hans roffade åt sig den sista PS4:an. Men brorsan hennes, i vad som bara kan liknas vid ett ZEN-moment, bad (halvt tvingade) sin syrra att ge den till mig. Eftersom jag de facto var först på plats.

Stort! Om du ser detta, du vars namn jag glömt, tack igen!

Han ville ha den lika mycket som mig, och hade stått där i säkert 12 timmar (kallt var det också!), men gav ändå bort den.

Fyfan, var en jävla pärs. Mest pga att magen la av totalt några timmar innan öppning. Haha.

On topic: Fick idag reda på att jag får min PS5 i december (Media Markt). Vågar man hoppas på att det stämmer? Och när i december.. Imorn får jag veta hur XSX-bokningen ligger till på samma ställe.

När jag köade för wii utanför onoff på Västervik så var vi ett litet men trevligt gäng. Butiken hade fått in 8 konsoler så jag och min kompis var bland de första som var på plats.

Däremot för att undvika trängsel och panik i butiken så gick butikspersonalen ut tidigt på morgonen och delade ut kölappar i den ordning man stod i kön. Efter det kunde vi sköts våra behov 😊

Medlem

Jaja då får det bli stadia i höst

Medlem

Konstigt ändå. Sömnigaste lanseringen någonsin utan några grafiska jättekliv och utan några premiärspel av betydelse. Vilka är det som bidrar till all hype kan man ju undra.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Nu har jag kanske missat hypen lite, men iom att det inte kommer finnas några stora premiärspel, så är det väl inte sån hets att få konsolerna först?
Hade kunnat förstå om det var något som verkligen var WOW, men nu kommer det bara vara samma spel som till PS4/XBOX men med bättre fps..

För PS5 finns Demons souls remake som är en EXTREMT stor grej för många som gillar soulsborne spelen. Personligen suger det att inte få tag på det vid release, får helt enkelt unvika spoilers tills jag kan spela.
Sen lär Ratchet and clank komma till jul eller strax efter nyår.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Nu har jag kanske missat hypen lite, men iom att det inte kommer finnas några stora premiärspel, så är det väl inte sån hets att få konsolerna först?
Hade kunnat förstå om det var något som verkligen var WOW, men nu kommer det bara vara samma spel som till PS4/XBOX men med bättre fps..

Det som är WOW är Cyberpunk 2077. Större släpp än PS5/Xbox.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Folk verkar glömma bort att det var inte längesedan ett virus stängde ner halva jordklotet. Det är ett under Sony och MS fått ut några konsoler alls tycker jag. Var många fabriker som inte gått direkt på högvarv pga komponent brist och personal brist
inte lätt att tillverka grejer när man inte har sakerna som behövs för att tillverka.

Fördelen om det kommer ta tid o få en konsol är att det kommer finnas ett större bibliotek av spel när man väl lägger vantarna på en hehe.

Skrivet av Chicobello:

Konstigt ändå. Sömnigaste lanseringen någonsin utan några grafiska jättekliv och utan några premiärspel av betydelse. Vilka är det som bidrar till all hype kan man ju undra.

Även här tror jag hur världen sett ut i flera månader bidrar. Vi i Sverige har lite svårt o förhålla oss till hur det sett ut i stora delar av världen där man totalt stängde ned allt och folk knappt fick gå utanför dörren.
Jag tror även detta spelar in. Dessa nya konsoler kommer nu och väldigt många ser detta som en chans att verkligen unna sig något efter att ha suttit isolerade i månader.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Märkligt hur de lovat att det inte ska vara någon brist på enheter och sen blir det sånt här totalt kaos. Räknat fel på efterfrågan kanske?

Men köa utanför butik kan ju vara najs för er som gör det. Det gjorde jag för 360.

Medlem

Känns som att det kommer bli såhär vid alla nya större släpp framöver. De hinner helt enkelt inte producera det antalet som behövs till release för att kunna möta efterfrågan. Sedan att efterfrågan skulle bli ännu högre än den var när PS4:an lanserades var kanske inte så oväntat dels med tanke på Sonys dominans den nuvarande generationen i kombination med Corona-pandemin.


signatur

PSN: Swede_78

Medlem

Kommer ihåg när man köpte Ps2an, fick den på release trots att man var fjärde reserv på Thorn. Likadant med xbox 360 som man bokade på dåvarande EBgames som senare blev gamestop. Xbox One beställde jag däremot från tyska amazon så att man kunde få den vid det tidiga släppet.

Webhallens förbokning på Series X har varit lite märklig med, bokade en för länge sen men ordern försvann. Bokade en gång till senare, men har nyligen fått 2 mail med olika ordernr från olika datum. Blir intressant att se vilket ordernr det blir som dyker upp när man hämtar den.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Självklart så är det Covid-19 som spökar & möjligtvis så har de felbedömt efterfrågan till viss del, dock så får vi komma ihåg att även den har ökat något enormt under rådande pandemi...ser man på den ökade smittspridningen runt om i världen så är det bara en tidsfråga innan det kommer lockdowns igen & det bara spär på hypen då folk vill ha något att göra under kommande isolering. Det var total lockdown i våras i stora delar utav världen (vill minnas att det var runt 1,5 miljarder som levde under någon form utav restriktioner) & nu ska vi tvingas genomgå den första vintern utav smittan (i denna utbredning) & det ser tyvärr inte så lovande ut för tillfället...där är många som vill ha något att göra i vinter! PS5/XSX kommer att slå många rekord framöver...

Medlem

Jag fick 3 månaders gratis Stadia Pro Pass via Revolut igår så jag klarar nog höstmörkret ändå Men ser fram emot min beställda PS5:a!

Flakmonkey

Visst är det trist att Sony, Microsoft och Nintendo har problem att möta upp efterfrågan, men det är ju faktiskt konsoler som ska byggas och är beroende av att många led ska fungera. Lägg sedan till Covid och du har ett läge som inte är normalt. Det är ju inte heller som att de kan börja producera konsolerna 2 år innan de lanseras, de arbetar ju på den löpande fram tills någon form av deadline varifrån de kan börja producera och det är inte särskilt lång innan release. Skulle de börja produktionsfasen för tidigt skulle den inte vara lika genomarbetad och komponenterna i den skulle vara (mer) lastgamla när de väl kom ut på marknaden. Känns som att många underskattar hela den här processen med tillverkning, logistik, etc.

Här tycker jag faktiskt att den största boven i dramat för kaoset är butiker som låter hur många som helst förhandsboka en produkt utan att ha någon aning om hur många de kommer leverera. Man förstår ju varför de vill göra det men då blir det ju istället såhär. Får de inte reda på hur många de får från Sony eller Microsoft så ha inte en öppen förhandsbokning eller var supertydliga med att det här inte någon garanti för att du ska få produkten. Skriv ut vilken plats alla har i kön så att man slipper det här? Hur svårt skulle det vara att gå på förbokningsdatumet för att visa det? När ni väl får reda på hur många ni får från tillverkaren, skriv det så att du som konsument kan ta ställning till om man ska ha kvar förhandsbokningen eller inte. Visst du kommer troligen få några då som droppar av och beställer från någon annanstans men jag tror samtidigt att det skulle finnas konsumenter som uppskattar transparensen och då använder den butiken. Tror inte alla behöver ha konsolen dag 1, men man vill veta hur det ligger till och inte få upp falska förhoppningar.

Redaktör
Skrivet av Nosnos:

Visst är det trist att Sony, Microsoft och Nintendo har problem att möta upp efterfrågan, men det är ju faktiskt konsoler som ska byggas och är beroende av att många led ska fungera. Lägg sedan till Covid och du har ett läge som inte är normalt. Det är ju inte heller som att de kan börja producera konsolerna 2 år innan de lanseras, de arbetar ju på den löpande fram tills någon form av deadline varifrån de kan börja producera och det är inte särskilt lång innan release. Skulle de börja produktionsfasen för tidigt skulle den inte vara lika genomarbetad och komponenterna i den skulle vara (mer) lastgamla när de väl kom ut på marknaden. Känns som att många underskattar hela den här processen med tillverkning, logistik, etc.

Här tycker jag faktiskt att den största boven i dramat för kaoset är butiker som låter hur många som helst förhandsboka en produkt utan att ha någon aning om hur många de kommer leverera. Man förstår ju varför de vill göra det men då blir det ju istället såhär. Får de inte reda på hur många de får från Sony eller Microsoft så ha inte en öppen förhandsbokning eller var supertydliga med att det här inte någon garanti för att du ska få produkten. Skriv ut vilken plats alla har i kön så att man slipper det här? Hur svårt skulle det vara att gå på förbokningsdatumet för att visa det? När ni väl får reda på hur många ni får från tillverkaren, skriv det så att du som konsument kan ta ställning till om man ska ha kvar förhandsbokningen eller inte. Visst du kommer troligen få några då som droppar av och beställer från någon annanstans men jag tror samtidigt att det skulle finnas konsumenter som uppskattar transparensen och då använder den butiken. Tror inte alla behöver ha konsolen dag 1, men man vill veta hur det ligger till och inte få upp falska förhoppningar.

Visst varuhusköade du för Xbox 360? Eller Wii? Eller båda?


signatur
Flakmonkey
Skrivet av Tomas Helenius:

Visst varuhusköade du för Xbox 360? Eller Wii? Eller båda?

Till Wii - Onoff (om jag inte minns fel) i Barkaby. 360 lyckades jag få vanlig förbokning på och PS3an importerades från staterna. På den tiden man hade tid och tillräckligt med pengar för att spela allt och var "tvungen" att ha de så snart det bara gick

Skribent
Skrivet av Nosnos:

Här tycker jag faktiskt att den största boven i dramat för kaoset är butiker som låter hur många som helst förhandsboka en produkt utan att ha någon aning om hur många de kommer leverera.

Exakt. Men det är enklare att skylla på Sony. Enligt min mening har Webhallen bara sig själva att skylla för situationen som uppstått för deras kunder.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Redaktör
Skrivet av Nosnos:

Visst är det trist att Sony, Microsoft och Nintendo har problem att möta upp efterfrågan, men det är ju faktiskt konsoler som ska byggas och är beroende av att många led ska fungera. Lägg sedan till Covid och du har ett läge som inte är normalt. Det är ju inte heller som att de kan börja producera konsolerna 2 år innan de lanseras, de arbetar ju på den löpande fram tills någon form av deadline varifrån de kan börja producera och det är inte särskilt lång innan release. Skulle de börja produktionsfasen för tidigt skulle den inte vara lika genomarbetad och komponenterna i den skulle vara (mer) lastgamla när de väl kom ut på marknaden. Känns som att många underskattar hela den här processen med tillverkning, logistik, etc.

Här tycker jag faktiskt att den största boven i dramat för kaoset är butiker som låter hur många som helst förhandsboka en produkt utan att ha någon aning om hur många de kommer leverera. Man förstår ju varför de vill göra det men då blir det ju istället såhär. Får de inte reda på hur många de får från Sony eller Microsoft så ha inte en öppen förhandsbokning eller var supertydliga med att det här inte någon garanti för att du ska få produkten. Skriv ut vilken plats alla har i kön så att man slipper det här? Hur svårt skulle det vara att gå på förbokningsdatumet för att visa det? När ni väl får reda på hur många ni får från tillverkaren, skriv det så att du som konsument kan ta ställning till om man ska ha kvar förhandsbokningen eller inte. Visst du kommer troligen få några då som droppar av och beställer från någon annanstans men jag tror samtidigt att det skulle finnas konsumenter som uppskattar transparensen och då använder den butiken. Tror inte alla behöver ha konsolen dag 1, men man vill veta hur det ligger till och inte få upp falska förhoppningar.

Skrivet av Mike Stranéus:

Exakt. Men det är enklare att skylla på Sony. Enligt min mening har Webhallen bara sig själva att skylla för situationen som uppstått för deras kunder.

Mja. Man ska nog inte bara lasta butikerna för det här. Webhallen skrev i sitt supportforum att de var osäkra på hur många konsoler de får. Givetvis vill de knyta kunder till sig med extremt tidiga förbokningar (vi kan t.ex. boka Half-Life 3 hos dem...), och man kan tycka att det vore snyggt att säga stopp vid orimligt många beställningar. Men då går kunderna dels till andra, dels vet de inte exakt hur många konsoler de får av Sony. Detta har antytts hos andra butiker också, att mängden är osäker.

Det verkar som att Sony inte kan (eller vill) ge exakta siffror, och det skapar osäkerhet. Som förstärks när många upptäcker att det kan bli brist, och ännu fler då bokar för att få en konsol så fort som möjligt. Tror skulden ligger hos alla parter: Sony, återförsäljare, kunder.


signatur
Medlem
Skrivet av Kris:

Det som är WOW är Cyberpunk 2077. Större släpp än PS5/Xbox.

Stort och hypat släpp, helt klart! Större än de nya konsolerna? Inte i närheten... Det kommer säljas mängder mer av konsolerna dag 1 kontra spelet. Dessutom till priset av 6000:-. Går inte att jämföra nåt spelsläpp med det första konsolsläppet på 7 år.

Hoppas verkligen CP2077 är svinbra dock! It better be!

Flakmonkey
Skrivet av Tomas Helenius:

Mja. Man ska nog inte bara lasta butikerna för det här. Webhallen skrev i sitt supportforum att de var osäkra på hur många konsoler de får. Givetvis vill de knyta kunder till sig med extremt tidiga förbokningar (vi kan t.ex. boka Half-Life 3 hos dem...), och man kan tycka att det vore snyggt att säga stopp vid orimligt många beställningar. Men då går kunderna dels till andra, dels vet de inte exakt hur många konsoler de får av Sony. Detta har antytts hos andra butiker också, att mängden är osäker.

Det verkar som att Sony inte kan (eller vill) ge exakta siffror, och det skapar osäkerhet. Som förstärks när många upptäcker att det kan bli brist, och ännu fler då bokar för att få en konsol så fort som möjligt. Tror skulden ligger hos alla parter: Sony, återförsäljare, kunder.

Självklart inte bara butikernas fel, men det känns som att den vanligaste attityden är "Varför gör inte bara Sony, MS, etc fler konsoler"? Som om de ha replikator-teknologi från Star Trek. Eller att de medvetet skulle hålla tillbaka antalet konsoler. Det är svårt under normala förhållande att förutse hur mycket du kan producera av fysiska produkter och det värdsläge vi har just nu gör det ju inte lättare direkt. Sen behöver ju får man ju skilja på brist som beror på att det inte produceras lika många enheter som utlovats och brist som beror på att det helt enkelt är fler som vill ha varan än vad de under optimala förhållanden kunde producera. Här är det ju troligen en kombination där det aldrig var troligt att de skulle kunna täcka behovet med tanke på hur många som vill ha en på releasedagen men där de samtidigt inte kan leverera så många som de planerade att leverera i början av året.

Men ja, butikerna måste överleva de också och då kan de inte bara låta bli att ha tidigare förhandsbokningar för då går de någon annanstans. Vad jag däremot efterfrågor är en öppenhet kring det hela. Det är inte tekniskt svårt att skriva vilken plats man har i kön eller lägga ut information om hur många enheter man räknar med att få, så att vi som konsumenter kan ta egna beslut kring det. Det är ju ett rent affärsmässigt beslut snarare än ett tekniskt och där tror jag personligen att de faktiskt skulle tjäna på öppenhet, speciellt i det långa loppet.

Sen så tycker väl jag att det som alltid när det gäller sånt här är en överdriven reaktion där det verkar som att hela världen går under, att hela hösten är förstörd, etc etc bara för att man inte får sin konsol när man hoppades att få den. Är ju en jävla floskel men jag tycker den är viktig i sammanhanget att även om man inte kan alltid kan påverka vad som sker så kan man påverka sin egen reaktion och agerande som följd av skeendet. Vill du se det här som något tokhemskt så kan du göra det, vill du ta det som en klackspark så kan du göra det, att få en ny konsol på releasedagen ligger nog inte tokhögt på Maslows behovstrappa

Medlem

Är det ingen av er som bokat PS5 från CDON?

Min kusin bokade där samma dag som Sony hade sitt "E3-event" (i somras någon gång?), och han har tydligen blivit lovad en konsol.

Medlem
Skrivet av Vintersorg:

Stort och hypat släpp, helt klart! Större än de nya konsolerna? Inte i närheten... Det kommer säljas mängder mer av konsolerna dag 1 kontra spelet. Dessutom till priset av 6000:-. Går inte att jämföra nåt spelsläpp med det första konsolsläppet på 7 år.

Hoppas verkligen CP2077 är svinbra dock! It better be!

För mig är spelet betydligt mer intressant än konsolerna. Konsolerna är inte ens i par med den tekniska utvecklingen på PC och innan folk ens få se skymten av en konsol är de inte "nextgen" längre.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Skriv svar