Trådat eller trådlöst?

Medlem

100% kablar. Inget tjaffs.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

När det gäller nätverk kör jag sladd för allt som är stationärt och wlan till resten. I övrigt försöker jag minimera sladdandet så mycket som möjligt.

Medlem

Det enda trådlösa är väl mina airpods. och min internetuppkoppling. Allt annat trådat

Medlem

Aldrig mer trådad mus. Finns absolut ingen anledning. Teknologin är såpass bra att det är omöjligt att skilja prestanda från trådad. Kör en enkel Logitech g305 i performance mode och jag mitt återuppladdningsbara IKEA AA batteri räcker i ett par månader (tror jag, det händer iaf så sällan att jag inte kommer ihåg när det sist gick tomt) innan jag byter till ett färdigladdat på 10 sekunder.

Lurar till PC är också trådlöst nu för tiden för min del. Sony WH-1000XM3 som gäller via BT. Jättebra batteritid. Helt acceptabel ljudkvalitet. Kan stå upp och gå runt i kontoret utan att behöva ta av lurarna. Isolerar bra och har även aktiv brusreducering som dämpar familjen. Sätter dem på laddning i slutet på dagen, så har aldrig gått tom på batteri. Är dock lite märkbar latens på ljudet när man ser på video, men det kan jag leva med.

Ska jag vara "seriös" pluggar jag in mina trådade Beyerdynamic DT 770 Pro som är nice, men inte tillräckligt nice att jag vill sitta med kabel igen.

Samma med ljud till mobilen då jag alltid har någon podcast eller ljudbok på gång. Aldrig någonsin kommer jag ha kablar till detta igen. Alla gånger som trådade in-ears blivit brutalt slitna ur öronen mina på grund av att kabeln fastnat i något handtag på ett bussäte sitter fortfarande färskt i minnet som ett litet trauma. Sony WF-SP800N som tåler lite vatten så jag kan ta en tur i skogen en regnig dag. Sjukt bra batteritid. De har också aktiv brusreducering (på pappret), men den i praktiken är funktionen totalt värdelös på dessa lurar, oavsett vad recensioner och specs säger.

Annars kör jag fortfarande trådade tangentbord (TV-PC:n exkluderat, såklart).

Inaktiv

Allt trådat, trådlöst är inget alternativ för en gamling som mig.

Medlem

Mus är trådlös med sladd inkopplad, men jag har alternativt trådlöst om jag vill. PC och konsoll är trådat, för stabil, snabb uppkoppling. TV kör på wifi. Tangentbord alltid sladd.

Allt som är viktigt kör på sladd helt enkelt


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Foppa82:

Laddning och signal:
Headset trådlöst.
Hörlurar trådat till hörlursförstärkare
Handkontroll trådlöst i soffan/trådat vid monitor när det är mer competitive.
Mus och tangentbord trådat
Mobil trådat

Nätverksmässigt:
Dator trådat
Musikstreamer trådat
PS4 trådat
Apple TV trådlöst
TV Trådlöst

Tänkte skriva ett inlägg, men bokstavligen exakt det @Foppa82 säger

Medlem

Kör trådat på tangentbordet och datormusen för att kablarna aldrig har stört mig. Använder en bungee så det kan vara därför. Skönt att inte ägna en enda tanke åt att behöva ladda enheterna.

Trådad nätverksanslutning till datorn för att jag laddar ner större spel, spelar onlinespel osv och vill minimera felmarginalerna. Trådlös nätverksanslutning till allt annat, tex PS4 och TV. Det funkar jättebra att streama 4K material så jag är nöjd.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Jag fortsätter på min tidigare post och kanske highjackar lite, men skulle man kunna dra slutsatsen att bluetooth för hörlurar ändå är helt ok för gaming? Tänker typ AirPods eller andra nyare grejer.

phi
Medlem

Allt trådat förutom musen (Logitech G Pro Wireless) och herrejävlar skönt det är utan kabel till musen. Aldrig mer trådat, särskilt inte nu när tekniken är så pass bra att inte ens jag som annars är superkänslig för minsta input lag och annan fördröjning.

Medlem

Trådad mus
Sladdat tangentbord
Trådlösa hörlurar
Trådlösa kontroller (kabel till pc)


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Kör allt trådat, för lat orkar inte hålla på och ladda.

Medlem

Trådat:
PS4.
Dator.
Tangentbord.
Mus.
Xbox One kontroll för PC(seriöst... AA batterier i dessa tider?).

Otrådat:
TV.
PS4 kontroll.
Headset(förutom när det används till PS4).

Kommer börja byta ut mer saker till otrådat. Härnäst blir det tangentbord och mus när dom inte fungerar längre

Medlem

Headeset har jag vågat mig på ett trådlöst men nät, mus och tangentbord är fortfarande på sladd och kommer med störst sannolikhet fortsätta att vara det. Känns mer pålitligt, har en tendens att glömma av att ladda mina grejer.

Medlem

Kör trådade hörlurar eftersom det är lite mer finlir i dom, och jag behöver en amplifier, men innan dess körde jag trådlöst vilket var underbart. Men det bättre ljudet som mina nuvarande ger är värt sladden.

Har sedan nån månad eller två bytt till trådlös mus och tangentbord, mer specifict Logitechs Lightspeed. Märker INGEN skillnad. Spelar inte FPS så mycket, men däremot spelar jag en del StarCraft 2 och jag märker ingen input lag eller precisionsproblem alls. Tycker det fungerar hur bra som helst.

Laddar tangentbordet ca 1 gång var 3:e eller 4:e vecka, och musen varannan. Svinnöjd.

Medlem

Ända som är trådlöst är musen, Logitech g pro. skulle aldrig mera någonsin köpa med sladd igen, hemskt vad man har varit utsatt för i så många år.

Medlem

Jag körde verkligen allt trådat för några år sedan, men det har ändrats rejält nu. Delvis då sambon mer eller mindre är allergisk mot diverse sladdar samtidigt jag själv inte spelar så hardcore som jag gjorde förr. Bekvämlighet och utseende går nu före det lilla jag tjänar på att ha saker och ting trådade.

Det som jag på rak arm kommer på att jag har trådat är mus/tangentbord och det är endast för att jag inte vill meka med batterier, det räcker med sånt till Xbox kontrollerna..Trådat headset tror jag att jag hade haft oerhört svårt att gå tillbaka till nu, den där sladden trasslade ju alltid in sig i något som i sin tur rev ner något...Nej trådlöst ska det vara.

Medlem

Internet trådat
Handkontroll trådat
Headset trådlöst


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Bara mitt headset är trådat. Väntar dock på ett vettigt trådlöst headset men tyvärr finns det inget ännu.
Musen och tangentbordet är trådlöst, och det är underbart
Razer Viper Ultimate + Logitech G915 TKL

Avstängd

Jag undrar hur bra trådlöst headset är.
Hur mycket signaler utsätts hjärnan och huden för?

Jag var också mycket för trådlöst innan.
Men när man läser om hur det kan ligga till med signaler mellan bluetooth och headsetet. Så undrar man hur bra är det med sådan headset.

NuZ
Testpilot
Skrivet av TråkigtLärd:

Jag undrar hur bra trådlöst headset är.
Hur mycket signaler utsätts hjärnan och huden för?

Jag var också mycket för trådlöst innan.
Men när man läser om hur det kan ligga till med signaler mellan bluetooth och headsetet. Så undrar man hur bra är det med sådan headset.

Är nog minimal fara så du behöver inte vara orolig. S-band frekvenser i den lilla effekten är helt ofarligt. Du utsetts för mer och farligare kosmisk strålning så fort du är utomhus

Kör det som går trådlöst. Så skönt att slippa vara slav åt trådar. Nätverk kör jag dock alltid trådat förutom på mobilsidan då såklart


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Kör allt utom telefon (obviously) och skrivare (ingen RJ45, annars hade jag gjort det) trådat - jag gillar bandbredd och signalintegritet/-kvalitet, även när grannarna kör hur mycket trådlöst skit som helst. (Varenda 2.4GHz-kanal i närheten är upptagen med åtminstone ett par enheter, exempelvis.)


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Birkovic:

Jag fortsätter på min tidigare post och kanske highjackar lite, men skulle man kunna dra slutsatsen att bluetooth för hörlurar ändå är helt ok för gaming? Tänker typ AirPods eller andra nyare grejer.

Helt ok, du kommer inte märka av någon direkt latens. Ibland kan det vara så att lipsync känns några få ms "off" i mellansekvenser om det är något som är superrealistiskt gjort, typ The Last of Us 2, för det är sällan att spel är perfekt lipsyncade oavsett, men du kommer garanterat inte märka något under vanligt gameplay,

Medlem

Trådat:
Internet.

Tangentbord.

Trådlöst:
Mus. Har en G-Pro wireless, spelar mest FPS-spel, märker ingen latens alls. Otroligt skönt att slippa sladd.

Headset. Är lite "on the fence" med mina trådlösa lurar. Visst är det skönt, men ja, nä, jag vet inte. Ljudet är såklart inte lika bra, och batteritiden på mina lurar är 20h. Jag sitter såklart aldrig 20 timmar i streck, men kan ändå störa mig på att jag måste ladda rätt ofta. Men jag har ju såklart alltid möjligheten att koppla in dem om jag skulle vilja det.

Handkontroll.

Mobilladdning. Har både trådlöst och trådat, låter den ligga och ladda trådlöst när jag sitter vid datorn. Laddar med kabel annars.


signatur

En riktig svensk föds skrikande, lever klagande och dör besviken.

International
Man of Mystery

Musen trådlöst, älskar min Logitech G903 och powerplay-mattan som konstant laddar upp den. Mattan är ju kabelansluten så jag antar att det är typ hybrid-trådlöst. Som jobbmus till hemmakontoret kör jag också Logitech, en M705 och har GRYMT batteriliv på 3 ÅR.. har bara haft den igång nu lite över ett år men den har redan betalat sig.

Handkontroll trådlös, även om jag har två andra trådade. Men det är väldigt skönt att slippa rycka i kabeln hela tiden

VR, än så länge trådat (Index) men imorrn kommer en Quest2 att komplettera, då får vi se om trådlöst pallar att vara en utmanare.

Laddar telefonerna med QI, har lite plattor runt i huset som man kan lägga dem på. Har både Iphone och Android så det är skönt att slippa en massa onödiga laddsladdar

Allt annat trådat. Har lite trådlösa lurar men till datorn kör jag trådat av två skäl:
1) Kvalitet, Mina Steelseries Arctis pro+ Gamedac är så grymt ljud att jag inte vill släppa dem
2) Anslutning, På senaste Dreamhack försökte jag köra trådlöst men det var så mycket interferens av alla andras radionvågor att det klippte i lurarna. Musen klarade sig bra dock.

Nätverk blandat, trådat på allt som kan, det första jag gjorde när jag flyttade in var att dra Cat6 i hela huset till alla rum! Trådlöst på bärbara, paddor och annat. Kör med mechnät från Linksys så jag bygger ut nätet eftersom det behövs.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

International
Man of Mystery
Skrivet av greb1989:

Jag körde verkligen allt trådat för några år sedan, men det har ändrats rejält nu. Delvis då sambon mer eller mindre är allergisk mot diverse sladdar..

Oh I can SO relate.. kunde hon skulle hon ta bort ALLA sladdar och köra el trådlöst också, något som jag gång på gång försöker förklara inte är möjligt än.

Personligen anser jag att sladdar kan vara vackra och stilfulla om de kopplas och dras på ett snyggt sätt, kan ha nåt med mitt jobb som nätverkstekniker att göra förstås..


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Så mycket sladdlöst det går, nätet går på sladd till datorn för min router klarar inte hastigheten via wifi. Men t-bord, mus, lurar ja allt är sladdlöst. Idag finns ingen anledning att ha sladdarna kvar när produkterna är så bra som de är.

Medlem

Internet är trådat överallt där det går.

Tangentbord alltid trådat, ser ingen som helt poäng med ett trådlöst tangetbort.
Musen är trådlös med en Qi laddnings musmatta (älskar det).
Headsetet var jag tills förra året bestämd på att ha trådat också, men måste erkänna att det är sjukt skönt med trådlöst så länge man kommer ihåg att ladda det hela tiden.

ELF
Medlem

Sladd till så mycket det bara går.
Fasta enheter har alltid nätverkssladd.
mus+tbord till stationär dator sladdat så man slipper tänka på batteri även om det håller länge.
Handkontroller är trådlösa så man slipper krångla med sladden.
Har trådlös laddare till mobilen. Men den lägger ju av efter någon dag om den får sitta i. Så jag använder den aldrig, dessutom så tar det så lång tid att ladda.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Trådlöst! Strålning gör mig piggare! För då slipper jag borra i mitt betonghus och slita ut kropp och maskiner

123
Skriv svar