Microsoft stäms för återkommande fel i gamepads

Medlem

Har behövt justera deadzone en smula när man har haft kontrollen ett tag, inte tänkt så mycket mer på det. Gäller alla Xbox One kontroller jag har.

På min Elite v1 däremot så gick ena bumpern sönder nyligen, köpte ny del på Ebay och bytte själv. Bumperdesignen är rätt kass, LB och RB sitter ihop med en tunn plastbit som böjs vid varje tryck. Efter några tusen tryckningar går den av. Osäker på om det är bättre med det på Elite v2.

Det är fortfarande de bästa handkontrollerna jag varit med om men lite bättre hållbarhet vore ju inte fel, särskilt på de svindyra Elitemodellerna.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Testpilot

Min gamla Xbox 360 kontroll är lite knasig men Xbox One fungerar riktigt bra efter många år.

Medlem

Jag undrar lite hur folk behandlar sina kontrollers också, alla som jag har och har haft fungerar utmärkt iosf så slänger jag inte dem i väggen när det går dåligt heller.

Medlem

Fick min Elite 2 utbytt pga problem med höger trigger. Det problemet kom över en natt och jag förstår inte vad som orsakade det.
Men det var inga problem ett skicka in den och få en ny.

Mina övriga kontroller till Xbone och Ps4 har funkat perfekt.

Min switch har enorma driftingproblem.
Att köra Anor Lando i Dark Souls med drifting ger ordet svårt en helt ny innebörd.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Har inte haft problem med joystick drifting, men däremot så kan ja få trycka flera gånger på "A"-knappen på xbox one kontrollen innan den registrerar, varit så sedan ny. Är det vanlig eller är det bara jag som fått ett måndags ex tro?


signatur

Spela så mycket du orkar, och helst lite till.

Medlem
Skrivet av InsaneSharky:

Jag undrar lite hur folk behandlar sina kontrollers också, alla som jag har och har haft fungerar utmärkt iosf så slänger jag inte dem i väggen när det går dåligt heller.

Har du aldrig upplevt att en produkt av något slag börjat bli lite wonky efter en period av helt normalt bruk?

Det är ju inte utan anledning att vi har garantier. Saker och ting går sönder och slits i förtid utan att man behöver misshandla dem.

Ambassadör
Xbox

Jag har väldigt många Xbox-kontroller och aldrig fått drift. Det enda fel jag haft är ett defekt styrkors på en kontroll out of the box, där det satt "löst" vilket gjorde att det kändes som att trycka 2 ggr för en registrering. Bytte den så klart. Det är på 30+ handkontroller det...

Jag slänger inte mina i golvet heller iofs.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag är ganska missnöjd med kvaliteten på Xbox kontroller och då är jag ändå ett fan.

Medlem

Min ena Xbox One kontroll har fått "stick drift", den som används av coop kompisen ungefär var 4:e månad, Xbox360 kontrollerna tuffar på än dock

Medlem

Hade problem en gång.
Men det löste sig med en omstart av lådan.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Upptäckte faktiskt att en av mina analogspakar driver på min Xbox One-kontroll när jag började lira Microsoft Flight Simulator. Det verkar vara så lite så att andra spel inte registrerat det på grund av dödzonen, men det blir tydligt i MFS när man konstant driver till höger.

Kontrollen kom iofs med min Oculus Rift CV1, så den har några år på nacken.

Hade liknande bekymmer med min ena 360-kontroll.
I Halo Anniversary så gick MC sakta framåt men det var det enda spelet jag noterade det i.
Är övertygad om att COD: BLOPS slet ut spaken då man hela tiden tryckte den nedåt och framåt för att springa.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem
Skrivet av InsaneSharky:

Jag undrar lite hur folk behandlar sina kontrollers också, alla som jag har och har haft fungerar utmärkt iosf så slänger jag inte dem i väggen när det går dåligt heller.

Skrivet av Mortaigne:

Jag har väldigt många Xbox-kontroller och aldrig fått drift. Det enda fel jag haft är ett defekt styrkors på en kontroll out of the box, där det satt "löst" vilket gjorde att det kändes som att trycka 2 ggr för en registrering. Bytte den så klart. Det är på 30+ handkontroller det...

Jag slänger inte mina i golvet heller iofs.

Om man har som vana att slänga sina kontroller i golvet hoppas jag man kan dra en slutsats varför ens kontroll fungerar dåligt. Och inte går samman för en gruppstämning. 😉

Medlem
Skrivet av Razken:

Bästa gamepadsen jag någonsin ägt är mina X360 kontroller. Har hållit så oerhört bra och är helt överlägset allt i ergonomi. Älskar det fortsatta stödet i alla nya spel som kommer ut på PC.
Måste verkligen applådera Microsoft för denna fantastiska kontroll och har aldrig haft ett enda problem med en enda av dem.

Har pga detta inte haft en tanke på att inverstera i någon ny Xbox One / Elite kontroll. Har inte ens testat någon av dem, trots att de funnits ett bra tag. Och man blir ju inte mer intresserad när man ser denna video (fniss!).
https://youtu.be/6Gzj0f9SrBs

Förutom styrkorset som var rätt värdelöst, jag bytte till Xbox one controller så fort som dom släpptes eftersom den fungerar bättre på alla sätt(jag spelar på PC).

Jag har även haft lite drift med Xbox360 controller och jag äter inte chips(eller annat flötigt godis) och har aldrig slängt en handkontroll i väggen(eller något liknande).

jbx
Medlem
Skrivet av InsaneSharky:

Jag undrar lite hur folk behandlar sina kontrollers också, alla som jag har och har haft fungerar utmärkt iosf så slänger jag inte dem i väggen när det går dåligt heller.

Knappast jag heller, har ändå haft stickdrift på två vita och en svart elitekontroll.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Inaktiv

På XBO så är det drift.
På Switch är det drift.
På PS4 är det gummit som släpper (iallafall på dom gamla)

Ganska fascinerande vilket skräp man köper. Har ingen Xbox denna generation (Mina 360 jojjar höll däremot) men gummit har släppt på en dosa till PS4a och fick laga en Switch lite pga drifting. Inte ok. Kan tilläggas att jag oftast tvättar händerna före jag spelar med.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Leffe76:

Om man har som vana att slänga sina kontroller i golvet hoppas jag man kan dra en slutsats varför ens kontroll fungerar dåligt. Och inte går samman för en gruppstämning. 😉

Nu är det ju i USA så var inte så säker på det


signatur

Jump in.

Medlem

Fick stick drigft på två av mina kontroller till Xbox 360. De var väl använda och jag gissar att det var fotbollsspelen som gjorde att de tog stryk. Samma sak hände f.ö. en kontroll till min PS2. Mina nuvarande kontroller till PS4 strular inte om man undantar gnissel i en trigger. Hag har dock fyra så den gnissliga används bara vid coach co-op.

Medlem

Mina gamla X360-kontrollers tuffar på fint efter alla år, trots relativt aggressiv deadzone. Elite är dock en helt annan historia... Gick igenom 4-5st innan garantin tog slut. Massiv stickdrift nästan på direkten med alla. Det är som om de gjort fästet till de analoga spakarna av karamelliserat socker.

Eliten är helt underbar, lätt den skönaste kontroll jag nånsin kört med, kvaliten däremot är bedrövlig.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Jag har haft drifting på alla kontroller jag haft.
Drifting på dosorna till Xbox 360 går att leva med, det är knappt märkbart , men drifting på Xbox One dosorna är riktigt illa.

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Jag har fattat i efterhand att dom inte är årets företag direkt. Vilket är synd för dom gör bra handkontroller.
Kollade lite på C40 också men det blev Unlimited till sist. Det är väl den man kan flytta runt knapparna och spakarna va?

Ja precis. Den kostar ca 2000kr fast det ska vara lätt att fixa stick drift på den, ifall det skulle hända. Företaget själva har gjort en video på hur man lätt fixar det hemma.
Kollade även på en razer wolverine men den lider tydligen av stick drift den med.

Medlem

X360, med sladd har varit bra då jag kört den också som PC-kontroller i många år. Den lever vidare. Har bara kört en N-Switch efter det och där upplevde jag total skräp efter 2 månader.

Medlem

Det har hänt med alla mina 4 xbox 360 kontroller. Men nu har de några år på nacken så det är väl förståeligt.

Medlem
Skrivet av Leffe76:

Om man har som vana att slänga sina kontroller i golvet hoppas jag man kan dra en slutsats varför ens kontroll fungerar dåligt. Och inte går samman för en gruppstämning. 😉

https://m.youtube.com/watch?v=Cy4mztkndHk

12
Skriv svar