Dokudags! 80 minuter lång film om skapandet av superklassikern Monkey Island

Robot
Dokudags! 80 minuter lång film om skapandet av superklassikern Monkey Island
Medlem

Kvällen är räddad ✌️


signatur

- pixelfantast

Medlem

Ah, vilka minnen, nostalgikavalkad ^^

Medlem

Verkar vara en välgjord dokumentär, kaffe och retroglasögon på!


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem

Underbart. 80 min dessutom.
Tackar för det waeress(warez? ) & Fredrik.

Testpilot

Grymt nice. Älskar att se hur klassiker skapats och tankarna bakom.

Medlem

Kul dokumentär - stort tack för detta tipset!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Frilansare

Ska kolla! Men varför låter det som om alla youtube-filmer om gamla klassiker har samma speaker? Som jag har svårt för

Medlem

Rekomenderar starkt Ahoy's video om peka-klicka äventyrsspel i helhet.
https://youtu.be/9F9ahZQ7oP0
Väldigt välgjord och hans mörka brittiska röst är att dö för 😉


signatur

It's gonna be fun on the bun!

Medlem

Det här spelet och uppföljaren är de viktigaste spelen för mig. Efter 41 år och fler speltimmar än jag vågar tänka på, så är MI1 och MI2 oöverträffade i känsla, humor och engagemang från min sida. Så pass att jag och min nu bortgångne vän hade långt framskridna planer för ett MI3, komplett med story, plotlines, karaktärer och allt, som vi drömde om att skicka till Tim Schafer. (Guybrush var nu en pensionerad gammal gubbpirat som hörde dåligt, var irriterad på ungdomen och tagit Wally B Feed som lärling att bli pirat)

Medlem
Skrivet av stason:

Det här spelet och uppföljaren är de viktigaste spelen för mig. Efter 41 år och fler speltimmar än jag vågar tänka på, så är MI1 och MI2 oöverträffade i känsla, humor och engagemang från min sida. Så pass att jag och min nu bortgångne vän hade långt framskridna planer för ett MI3, komplett med story, plotlines, karaktärer och allt, som vi drömde om att skicka till Tim Schafer. (Guybrush var nu en pensionerad gammal gubbpirat som hörde dåligt, var irriterad på ungdomen och tagit Wally B Feed som lärling att bli pirat)

Samma för mig. Det finns några andra pärlor, men första Monkey Island står fortfarande överst i upplevelse, känsla, etc. Förmodligen befann vi oss i helt rätt ålder när originalen släpptes. Jag spelade det också med en vän och vi satt och klurade ut pusslen tillsammans. Varje gång man kom på en lösning där man hade suttit fast ett tag fanns där någon att dela glädjen med.

Jag vände nyligen tillbaka och spelade igenom de första två spelen i nyutgåvorna. Så många minnen som kom tillbaka och dessutom en rolig bonus att kunna lyssna på skaparnas egna tankar och minnen i "commentary"-spåren.

När väldigt mycket i spelvärlden fortfarande var nytt och outforskat slog Lucas Arts ner som en bomb i mitt liv. Jag kommer alltid vara tacksam för teamet som skapade Monkey Island (och Loom!).

Bästa ledmotivet också. Hade den som ringsignal i flera år

1
Skriv svar