Rösta fram Playstation 4- och Xbox One-generationens bästa spel!

Medlem

Ni la ju inte till Return of the Obra Dinn i listan! Vad var poängen med att be om fler nomineringar om de ändå inte kom med, heh.

Medlem

The Witcher 3
Resident Evil 2 Remake
Alien Isolation
Ori & the Will of the Wisps
The Last of Us Part 2


signatur

"There will be another time"

Medlem

Ingen SotC-remake, jag nominerade nog det för sent...

Mina röster gick till dessa tre mästerverk:

Bloodborne. Trots usla frappar (särskilt online) är det ändå det "Souls"-spel som fångat mitt hjärta och kramat det hårdast hela vägen från start till mål.

PlayerUnknown's Battlegrounds. Har kört detta spel mer än något annat denna generation. Nervkittlande, nyskapande och en trendsättare utan dess like. Fortfarande roligast av alla Battle Royale-spel som kommit sedan PUBG.

The Last of Us. Jag antar att det är Remastered-versionen som åsyftas? För det är utan konkurrens det bästa spelet de två senaste generationerna. Tja, förutom Shadow of the Colossus då, men det fanns som sagt inte att välja på.

Gah, tre röster var alldeles för lite! Ville ju även rösta på Firewatch (bästa dialogen ever), RDR2 (Arthur Morgan och detaljrikedomen❤), Just Cause 3 (vingdräkten, soundtracket och brosprängandet! ❤) och Dying Light (zombieslakt i co-op och parkouren!❤), med flera. Witcher 3 har jag dessvärre inte kört än och God of War var "bara" 4/5 i mina ögon; ville ha fler minnesvärda bossfajter, gillade inte riktigt hubvärlden som äventyrandet utgick ifrån och tyckte att spelets inventorysystem/menypillande mest var segt (byta rustning på Krattan och Attran för att få marginellt bättre stats? Nej tack!) Leviathan axe var dock magisk, årtiondets bästa spelvapen tillsammans med pilbågen i The Last of Us.

Även RE2 & 3-Remakesarna (that svengelska), The Last Guardian och The Forest har varit några riktiga favoriter... Så många spel, så få röster.

Tror att topp tre kommer bli RDR2, God of War och The Witcher 3 när alla röster är räknade, av den simpla anledningen att FZ-folket tycks uppskatta mastiga singleplayeräventyr. Kanske att Bloodborne har en liten chans, men där känns det snarare som att det kommer på en fjärde eller femteplats. / Jerry Pachter

Edit: glömde för fasen TLOU2 i mina honorabla mentioner! Även om jag såhär i efterhand ogillar vissa val som ND gjorde med karaktärerna, var själva resan ändå uppslukande utan dess like.

jbx
Medlem

Firewatch, Snowrunner och Life is Strange.
De spelen som berört mig mest och genererat den bästa känslan.
Mystiken i Firewatch, att äntligen lyckas levererar en order efter 8 timmars försök i Snowrunner och bandet till Max i LiS. <3


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Stephan:

Ni la ju inte till Return of the Obra Dinn i listan! Vad var poängen med att be om fler nomineringar om de ändå inte kom med, heh.

Jag lät nomineringslistan ligga uppe för kontroll en hel dag innan jag gjorde själva omröstningen


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag lät nomineringslistan ligga uppe för kontroll en hel dag innan jag gjorde själva omröstningen

Fast vi var ju två som nominerade det som du hoppade över samtidigt som du la till andra.

Inte för att jag tror det påverkar resultatet, men...

Medlem

Prey, DQ11 och Yakuza 0 fick mina röster.

Det känns som om jag borde rösta på Horizon Zero Dawn också, men eh, det spelet kommer få tillräckligt med röster från andra.

Medlem

The Witcher 3 på överlägsen 1a plats.

Baserar min 2a röst på, inte hur "bra" spelet är - och många kräks nog på min röst nu - meeen det är lätt det spel jag har spelat mest sedan det kom till GamePass och jag anser att roligt=bra.. såå PUBG. 🙈

Som 3a sätter jag Forza H4. Det bästa spel jag knappt spelat (pga att PUBG kom..).

Kanske velat peta in Dying Light - spelet som inte alls var som jag ville - men som jag rakt igenom hade skitkul att spela för vad det var. (Trodde mer horror och mindre bilbatterikatanas med inbygg svets)


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Stephan:

Fast vi var ju två som nominerade det som du hoppade över samtidigt som du la till andra.

Inte för att jag tror det påverkar resultatet, men...

Förstår! Med över 130 kandidater var det nästan givet att något skulle bli fel.


signatur
Medlem

Enkelt val!

Bloodborne
God of War
The Witcher 3

Inaktiv

Bloodborne
Death stranding
Stardew valley

Bubblare:
Horizon
God of war
Days gone
Assassins creed Origins

Medlem

Red dead redemption 2

För mig finns inget annat. La till 2 andra också men för mig Red dead redemption 2.

Medlem

The Witcher 3
Red Dead Redemption 2
The Last of Us II (del ett känns mer som generationen innan)

Medlem

Hollow knight
Hyper light drifter
Dead cells

Medlem

Witcher 3 (ganska självklart)
Bloodborne (älskade Lovecraft känslan över det)
Diablo 3 (detta valde jag mest för alla timmar jag har spenderat i det. Med andra ord de måste gjort något rätt)

Medlem

Witcher 3
God of war
Nier: Automata

Sedan är det många spel i listan som jag inte spelat. Vill framför allt spela Ghost of Tsushima när jag får min ps5. När det nu blir

Medlem
Skrivet av jaicoas:

Witcher 3
God of war
Nier: Automata

Sedan är det många spel i listan som jag inte spelat. Vill framför allt spela Ghost of Tsushima när jag får min ps5. När det nu blir

Ghost of Tsushima var trevligt och välgjort. Det är dock inte direkt nära att vara i topp tre denna generation... enligt mig i alla fall.

Jhf
Avstängd

God of War
The Witcher 3
Inside

Medlem

horizon zd witcher 3 och god of war missade dock i min vote att lägga in gow

FM-guru
F.d. Sisyr

Av de tillgängliga alternativen blev det Witcher 3, What Remains of Edith Finch samt Subnautica.

Medlem

Detta var riktigt svårt men blev.
Days Gone
Horizon Zero Dawn
Uncharted 4

Medlem

Vid första anblick kändes det som att det var många bra spel under generationen, men sen insåg jag att det bara var några få som kvalade som det bästa. Nedan spel har jag haft absolut roligast i och dessutom lagt ned mest speltid på.

Divinity 2
Witcher 3
Xcom 2

Medlem

För mig blev det:
Horizon: Zero Dawn
Witcher 3
Marvels Spider-Man

Jag velade mellan God of War och Spider-Man och bestämde mig för Spider-Man även fast jag älskar God of War också. Jag lade fler timmar helt enkelt på Spider-Man.

Medlem

Saknar Nioh och DragonQuest Builders 1 och 2!
Så det fick bli Kojimas verk.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

The Last of Us(som väl inte egentligen hör hemma här, remasters är inte nya spel. Dock mitt absoluta favoritspel genom alla tider och alltså ett lätt val)
Nier Automata
Life is Strange

Witcher 3, Hellblade, Bloodborne och Persona 5 är alla väldigt nära.

Medlem

Först kommer The Witcher 3. Sedan ingenting, följt av ingenting, följt av...tja...RDR 2 kanske och sen tog det stopp. Det blev röster på dessa två m.a.o. Days Gone kunde ha fått en röst också men nu blev det inte så.

Medlem

Var är följande spel i listan?

OverCooked

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Var är följande spel i listan?

OverCooked

Nominerade du det?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av FelixenS:

The Last of Us(som väl inte egentligen hör hemma här, remasters är inte nya spel. Dock mitt absoluta favoritspel genom alla tider och alltså ett lätt val)
Nier Automata
Life is Strange

Witcher 3, Hellblade, Bloodborne och Persona 5 är alla väldigt nära.

Nej, vi insåg att det var lastgen.

Skrivet av Fatmajk:

Var är följande spel i listan?

OverCooked

Det nominerades inte


signatur
Medlem

God of war
Bloodborne
Spiderman


signatur

Ännu en dag i paradiset.

123
Skriv svar