Switch närmar sig 70 miljoner, Nintendos vinst ökar med 200 % jämfört med fjolåret

Robot
Switch närmar sig 70 miljoner, Nintendos vinst ökar med 200 % jämfört med fjolåret
Medlem

Är inte de här också svåra att få tag i? Minns någon diskussion om "shortages!" eller liknande. Har ingen koll själv. Oavsett så lär de nå mycket högre, speciellt eftersom de brukar lumpa ihop samma "konsol" så att säga (3DS, DS, etc) när de räknar ihop och de har redan Lite och ska tydligen släppa en bättre version inom en snar framtid om jag inte missminner mig. Oavsett vad, Nintendo verkar ha endast 2 lägen; Mega succé eller pladask.

Medlem

Nintendo är verkligen värd detta!

Medlem

Nintendo Switch är en trevlig konsol. Perfekt att ta med sig också.
Nintendo switch tillsammans med Oculus Quest får alltid följa med till "fritidshuset"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Sätter perspektiv på vilken monumental flopp WiiU blev med 14 miljoner sålda enheter över hela sin livstid.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Sätter perspektiv på vilken monumental flopp WiiU blev med 14 miljoner sålda enheter över hela sin livstid.

Verkligen, många som inte förstod att det var en ny konsoll. (t.ex de som köpte WiiU spel och trodde man kunde spela det på wii)

Medlem

Minns när många trodde Nintendos dagar var räknade, så här går det när man har spel som inte går att spela på något annat format och det finns ett stort intresse för dessa, då säljer man konsoler.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Sätter perspektiv på vilken monumental flopp WiiU blev med 14 miljoner sålda enheter över hela sin livstid.

Ja. Fantastisk begagnatkonsoll dock, bra pris och lätt att koppla in på modern TV. Mina barn har spelat lika mycket på den som på Switch än så länge.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Minns när många trodde Nintendos dagar var räknade, så här går det när man har spel som inte går att spela på något annat format och det finns ett stort intresse för dessa, då säljer man konsoler.

Wii U gjorde ju inte det, flera av toppsäljande spelen på switch är ju wii U-portar.

Medlem

Jag är en glad switchägare nu. Jag erkänner också att jag inte trodde på Switch eller fattade grejen innan. Men kombinationen av att kunna spela riktiga spel hur och var man vill samt att konsolen faktiskt klarar av mera än Nintendos egna titlar har förändrat allt.

Medlem

Jag är ruggigt nöjd med min Switch! Var faktiskt rätt tveksam när den lanserades men införskaffade en förra året och är nu helt fast. Enda jag saknar är en samling med klassiska Zelda-spel på den. Vore nåt att spela Ocarina of Time bärbart!


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem

Riktigt fina siffror att se, härligt att Nintendos koncept fungerar numera. Jag undrar dock om Switch kommer nå 100 miljoner sålda, det beror nog helt på om en framtida version blir "Switch Pro" och räknas in under samma försäljning, eller om det blir någon ny variant som blir helt egen. Det går ju alltid dopa siffrorna precis hur man vill när allt kan heta "Switch" Lite/Pro etc.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Inaktiv
Skrivet av Johnhedlund:

Verkligen, många som inte förstod att det var en ny konsoll. (t.ex de som köpte WiiU spel och trodde man kunde spela det på wii)

Så jäkla idiotiskt att döpa den till WiiU som om det vore nån sorts Xbox One X historia. Känns som att Nintendo ofta pendlar mellan genialitet och idioti.

1
Skriv svar