PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd
Tydligen har jag skjutit mig själv i foten för att jag vill byta leveransadress hos dem också, det kan de inte göra utan att kön påverkas. Vad är det för skräp ? Alltid haft högt förtroende för dem och nu dalar det rejält. Förstår att adressen är separat registrerad på ordern mot tex klarna men att deras kösystem inte mäkta med detta är ju helt otroligt. Dessutom är det inte som att jag byter mitt i något och trasslar, ingenting har ju skeppats, konsollen är inte släppt här och jag bytte för en vecka sedan.
Jävla skitsystem som någon bok hette.
haha ja det är så dåligt. Flyttat sedan förra året och kommer behöva åka 2 timmar till mitt gamla utlämningsställe för att hämta maskinen. Sjukt att deras system är så förlegat.
Hur långt har du till gamla adressen?
En styck signatur.
haha ja det är så dåligt. Flyttat sedan förra året och kommer behöva åka 2 timmar till mitt gamla utlämningsställe för att hämta maskinen. Sjukt att deras system är så förlegat.
Hur långt har du till gamla adressen?
Typ 30mil, flyttar från Östergötland till Skåne haha, i wish jag orkade men fan. Det är nog segt att åka som det är imellan.
Typ 30mil, flyttar från Östergötland till Skåne haha, i wish jag orkade men fan. Det är nog segt att åka som det är imellan.
Haha jävlar vad drygt! Jag hade gjort en roadtrip av det och sett det som en rolig grej. Det får det väl vara värt? 👍
En styck signatur.
"Det blev nog ingen idag.
Den var utlovad till butik som idag (S2S Ship to store) 10/11, då det är en Series X med All access.
Enligt EG egna spårningsinformation så ligger den i en terminal för omlastning och har gjort så sedan 6/11."
Då var den hämtad och kunde ha hämtats redan 10/11 då terminal i detta fall var butiken.
Fick dock inget SMS om att den hade kommit till butiken för utlämning men fick veta via EGs kundtjänst att den fanns för uthämtning.
Uppstartad/uppgraderad/aktiverad all access så nu blir det att spela lite också framöver.
Men hade du inte redan ändrat så du tappat din plats i kön eller har ja missförstått nått?
Även ifall de inte kan ändra adressen på din order, så kan de göra ett ändrat förfogande hos Posten för leveransadressen så att paketet skickas till din nya adress. Jobbar själv på en webbutik och att ändra adresser på en ej skickad order är grundläggande funktion i alla orderhanteringssystem. Orderhanteringssystem brukar även gå efter ordernummerföljd så att det påverkar din plats i kön låter jättekonstigt.
Men hade du inte redan ändrat så du tappat din plats i kön eller har ja missförstått nått?
Nej inte ännu, jag frågade dem för någon vecka sedan och de sa att då påverkar det min köplats så avvaktade lite, men jag ska flytta så långt att det känns lite oundvikligt. Bokade min i början på året så jag får ändå inte vid release, men hade ju gärna undvikit att hamna ännu längre ner på listan.
Nej inte ännu, jag frågade dem för någon vecka sedan och de sa att då påverkar det min köplats så avvaktade lite, men jag ska flytta så långt att det känns lite oundvikligt. Bokade min i början på året så jag får ändå inte vid release, men hade ju gärna undvikit att hamna ännu längre ner på listan.
Har du gjort adressändring, så sköter posten det automatiskt åt dig, som jag förstår det rätt?
Hej är det någon här som har fått positivt besked om leverans av PS5 av Dustinhome? Jag beställde min enhet den 18/9 och jag vet att jag inte kommer få den på release datumet men det jobbiga är att man inte får någon info från Dustin om när i eventuellt i tid man kan förvänta sig få en enhet.
tack på förhand
Bokade PS5 december förra året. Trodde man satt ganska säkert men icke. "ingen leverans före jul" betyder väl vad som helst?
Lite tråkigt när de andra butikerna sen släppte bokningar i vår/sommar men Webhallen sa ingenting om hur många bokningar som gjorts eller ngt. Nu är det som det är, men det hade hjälpt att få veta att X tusen människor är före så hade jag hoppat över till andra butiker...
Välkommen till Skåne! Undvik Malmö bara, så klarar du dig
I drank what?
Bokade PS5 december förra året. Trodde man satt ganska säkert men icke. "ingen leverans före jul" betyder väl vad som helst?
Lite tråkigt när de andra butikerna sen släppte bokningar i vår/sommar men Webhallen sa ingenting om hur många bokningar som gjorts eller ngt. Nu är det som det är, men det hade hjälpt att få veta att X tusen människor är före så hade jag hoppat över till andra butiker...
Ja Det är ju det misstaget många gjort tyvärr jag kommer tex aldrig att förboka något från Webhallen igen.
Ja Det är ju det misstaget många gjort tyvärr jag kommer tex aldrig att förboka något från Webhallen igen.
Inte för att vara sådan men är det för att de inte säger hur många som bokat innan vilket ingen butik gör?
Har nog aldrig sett någon butik säga något i förväg (alltså 5-10 månader).
Om man bokar något får man hoppas att man får det på release eller att butik meddelar alternativt boka via flera butiker för att vara säker.
Den butik jag skulle undvika är EG dock eftersom de medvetet går ifrån ordningen. på WH eller Inet får jag i alla info om jag får den eller ej samt att den kommer på release-dagen.
R7 5800X3D | 6950XT Red Devil | 32GB DDR4 | 34" UW QD-OLED 34M2C6500 + 27" 1440p
Never underestimate the power of stupid people in large groups!
Jag bokade i den 22/9, rätt efter annonseringen tror jag. Jag kommer få min 3e maj enligt komplett...
Wow. Ja, är situationen likadan överallt så låter det onekligen som att det är dags att slå till nu.
Rent spontant känns det som du bör boka så fort som möjligt. Finns väl egentligen ingen anledning att vänta? Kör på!
Mjo, otillräcklig med pengar är en anledning att vänta...
Konsolgubbe
Inte för att vara sådan men är det för att de inte säger hur många som bokat innan vilket ingen butik gör?
Har nog aldrig sett någon butik säga något i förväg (alltså 5-10 månader).
Om man bokar något får man hoppas att man får det på release eller att butik meddelar alternativt boka via flera butiker för att vara säker.
Den butik jag skulle undvika är EG dock eftersom de medvetet går ifrån ordningen. på WH eller Inet får jag i alla info om jag får den eller ej samt att den kommer på release-dagen.
Jag tycker inte man öht ska öppna förbokningar närmare 1,5 år före konsolen ens släpps, det blir skitkonstigt när man som kund ska behöva spekulera i förbokning långt innan konsolen ens är presenterad och det finns någon form av indikativt datum för release.
Jag tycker inte man öht ska öppna förbokningar närmare 1,5 år före konsolen ens släpps, det blir skitkonstigt när man som kund ska behöva spekulera i förbokning långt innan konsolen ens är presenterad och det finns någon form av indikativt datum för release.
Köper det absolut. Kan hålla med om max 2-4 månader är rimligt men är väl mest för att de vill få in folk snabbt så de säljer mer i långa loppet.
Kan dock hålla med om att de borde på något sätt kunna säga på saker som bokas flera hundra eller flera tusen av kunde visa "100+ bokade, 500+ bokade etc.)
Något sådant hade ju gjort det skönt.
R7 5800X3D | 6950XT Red Devil | 32GB DDR4 | 34" UW QD-OLED 34M2C6500 + 27" 1440p
Never underestimate the power of stupid people in large groups!
Mjo, otillräcklig med pengar är en anledning att vänta...
Med tanke på vad som skrivs hos alla återförsäljare så kommer vi väl ett kvartal eller mer in i nästa år innan de kan levereras dock så tid finns att spara på 🙂
Frågan är dock; finns det fortfarande ÅF som tar beställningar? Tycker det är stängt för de på de flesta sidor
Frågan är dock; finns det fortfarande ÅF som tar beställningar? Tycker det är stängt för de på de flesta sidor
Lyckades lägga en beställning hos dustin.se i alla fall. I övrigt verkar det vara bra skralt.
Konsolgubbe
TIPS till dig som fått tilldelning via Webhallen men ingenting händer med din order:
Efter att ha väntat 2 x 1 timma i deras chattsupport verkar det som att Klarna har problem med vissa beställningar. Jag har inte ändrat kort eller något liknande, så förstår inte vad det kan vara. Men tydligen skall man ringa till deras kundservice för att reda ut felet. Sitter i telefonkö nu, uppdaterar inlägget löpande i takt med att jag tar mig förbi nästa kötid och hoppat genom nästa ring på vägen till svaret...
Uppdatering med instruktioner:
Har man haft sin bokning ett par månader och valt Klarna faktura som betalsätt så hamnar din order i limbo. Klarna har troligtvis stängt fakturan, eftersom WH inte uppdaterade statusen på så pass lång tid.
Vad du behöver göra för att få leveransen att gå iväg är följande:
Ring till kundservice: 08 - 673 60 00.
Uppge ordernummer och fråga om det är problem med Klarna.
Bekräfta att du fortfarande vill ha varan.
Uppdatering 2:
I mitt fall blev lösningen att jag fick en länk på mailen, via den kunde jag skapa en ny order och sedan fick de manuellt trixa så att min redan reserverade enhet på första ordern kunde skickas på den nya istället.
Problemet är Klarna, oavsett vilket betalsätt man valt. Eftersom detta är standard i Webhallens kassa så är det förmodligen inte bara jag som drabbats av detta. För framtida bruk frågade jag WH vilka betalsätt som garanterat hade fungerat för den här typen av långa förbokningar och svaret blev: Swish eller PayPal.
Så nu vet ni inför nästa lansering, om ni vågar ge WH förnyat förtroende vill säga
För egen del vet jag inte riktigt vad jag skall säga, har aldrig varit med om något så här snurrigt. Som jämförelse drog Inet pengar från kontot redan i samband med min förbokning, som de sedan betalar tillbaka vid eventuell avbeställning. Det är helt klart att föredra eftersom det troligtvis minskar antalet scalpers + att man undviker sådana här helt skitnödiga problem med betalsätten vid release.
Hade inte räknat med att det skulle bli ett heltidsjobb att försöka fixa så att en förbokning levereras enligt tidigare instruktioner...
TIPS till dig som fått tilldelning via Webhallen men ingenting händer med din order:
Efter att ha väntat 2 x 1 timma i deras chattsupport verkar det som att Klarna har problem med vissa beställningar. Jag har inte ändrat kort eller något liknande, så förstår inte vad det kan vara. Men tydligen skall man ringa till deras kundservice för att reda ut felet. Sitter i telefonkö nu, uppdaterar inlägget löpande i takt med att jag tar mig förbi nästa kötid och hoppat genom nästa ring på vägen till svaret...
Uppdatering med instruktioner:
Har man haft sin bokning ett par månader och valt Klarna faktura som betalsätt så hamnar din order i limbo. Klarna har troligtvis stängt fakturan, eftersom WH inte uppdaterade statusen på så pass lång tid.
Vad du behöver göra för att få leveransen att gå iväg är följande:
Ring till kundservice: 08 - 673 60 00.
Uppge ordernummer och fråga om det är problem med Klarna.
Bekräfta att du fortfarande vill ha varan
Jag vet inte riktigt vad jag skall säga, har aldrig varit med om något så snurrigt.
Som jämförelse drog Inet pengar från kontot redan i samband med förbokningen, som de sedan betalar tillbaka vid eventuell avbeställning. Det är helt klart att föredra eftersom det troligtvis minskar antalet scalpers + att man undviker sådana här helt skitnödiga problem med betalsätten vid release.
Hade inte räknat med att det skulle bli ett heltidsjobb att försöka fixa så att en förbokning levereras enligt tidigare instruktioner...
Dom hamnar inte i limbo, som aktiveras sen igen när webhallen aktiverar ordern.
Sen har ju webhallen inte skickat ut något än förutom det dom skickade för en månad sedan?
En styck signatur.
Sen har ju webhallen inte skickat ut något än förutom det dom skickade för en månad sedan?
Kanske menar Xbox ?
Kanske menar Xbox ?
Ja det är klart! Sorry
En styck signatur.
Där har du fel. Se mitt uppdaterade inlägg för mer info.
Kundservice hävdade bestämt att felet låg hos Klarna, but I digress.
Min ursprungliga order gick inte att hantera, de var tvungna att manuellt fixa så att jag kunde skapa en ny och sedan flytta om bokningen i deras system. Vilket de ju vanligtvis hävdar att de inte kan göra när t.ex. folk har velat byta leveranssätt.
Är ganska övertygad om att det inte bara är min order som påverkats av detta. Som sagt har WH inte skickat någon info eller fråga, verkar som att de litade på att SMS skulle skickas ut som inte har fungerat. Och ingen har tagit upp den bollen från deras håll.
Ja det är klart! Sorry
Yes, kanske var lite otydlig i mitt föregående inlägg även om det ju påverkar båda konsolerna. Min bokning för PS5 lär det bli samma bekymmer med, men där har jag inte fått tilldelning så det skiter jag i tills vidare. Den dagen den sorgen
Nu får webhallen fan ta o skicka det där andra mailet haha.... Blir otålig 🥲
Senast måndag säger de
Nu får webhallen fan ta o skicka det där andra mailet haha.... Blir otålig 🥲
Jag pratade nyss med kundtjänst och där sa personen jag pratade med att de var begränsade med vad de fick säga men han gissade att mailet skulle komma ut söndag eller måndag. Väldigt oklart...
Jag pratade nyss med kundtjänst och där sa personen jag pratade med att de var begränsade med vad de fick säga men han gissade att mailet skulle komma ut söndag eller måndag. Väldigt oklart...
VARFÖR denna sekretess?!
Vem vet, om de lägger till next-gen i PS Now så fyller den ju en funktion via PC-klienten. Men det lär nog vara att hoppas på för mycket.
Hade det inte varit pestens tid revival världen över så hade jag kunnat ta med den på roadtrip och skicka vykort till FZ fredagspanelen varje vecka.
https://i.gyazo.com/4e2f13801e1c29571e925b79d1ad194f.jpg
"Kära FZ! Idag är jag på Bahamas. Hittade inte min mammakonsol här heller. Hoppas ni har det bra. Mvh DualSense 5"
Haha Får trevliga Mario Sunshine vibbar av collaget.