Series X ställs mot Playstation 5 i AC: Valhalla-jämförelse

Robot
Series X ställs mot Playstation 5 i AC: Valhalla-jämförelse
Avstängd

Kanske ligger något i vad den dära crytek utvecklaren sa tidigare i år då alltså


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Och andra test visar att series x är minimalt bättre i Valhalla, känns som denna generationen verkligen inte behöver dessa tester eftersom det är fullt likvärdiga till hårdvaran.

Vad säger jämförelsen i 4K? E väll endån tänkt att det e det konsolerna e till för att spela


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Och andra test visar att series x är minimalt bättre i Valhalla, känns som denna generationen verkligen inte behöver dessa tester eftersom det är fullt likvärdiga till hårdvaran.

Det är alltid kul att se vilken optimering som funkar bäst i olika scenarion.

Med det sagt är jämförelserna ganska meh egentligen. Visst är det tekniskt intressant men för vad de används för är det värdelöst.

Du som gamer gillar vissa typer av spel. Du kanske redan har en tidigare konsol och då är det endast intressant med den nya konsollen du kan överföra gammalt till.

Är du ny lär du kolla vilka spel som släpps och återigen, skit samma vad de presterar.

Konsoller må ha stoltserat med prestanda en gång i tiden (64 BITS!!!) men även då vann inte den som var häftigast eller snabbast. Idag är det ointressant då PC finns. Vill man ha rå prestanda så bygger man en gamingrigg.

Jag är ingen PC gamer precis utan PS-spelare. Jag njlt som fan av vartenda spel på PS4 även om det var 30fps eller så. Har aldrig riktigt varit en fps nörd heller. Det spelade ingen roll om en annan konsol eller min egna PC var starkare, jag lirar ändå på min PS. Biblioteket är helt enkelt oslagbart i mina ögon.

Skrivet av Checker:

Kanske ligger något i vad den dära crytek utvecklaren sa tidigare i år då alltså

Vad sa han?

Medlem

Hade gärna sett ett 4Knative30fps-mode i Valhalla, varför gjorde man inte det?

För mig är alltid bildkvalite viktigare än något annat i denna typ av spel. Så hellre Native 4k i 30 fps än något annat.

Series X-versionen av Forza Horizon 4 körs enbart i 4K60fps MEN har sämre grafisk kvalite än One X-versionen som körs i 30fps....

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Vad säger jämförelsen i 4K? E väll endån tänkt att det e det konsolerna e till för att spela

Jag tror väldigt många skulle vara nöjda med 60fps standard i första hand sedan kanske dynamisk res. Även om flertalet spel säkert är riktigt fina i 4k30fps. (Är själv inte jättebrydd över fps)

Blir själv lite dyrt då jag måste inhandla både ny tv + konsol under nästa år.

Medlem

Blir mer intressant när det kommer riktiga next gen multiplatform titla, fast dom lär nog prestera likvärdigt,


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av TheConsul:

Jag tror väldigt många skulle vara nöjda med 60fps standard i första hand sedan kanske dynamisk res. Även om flertalet spel säkert är riktigt fina i 4k30fps. (Är själv inte jättebrydd över fps)

Blir själv lite dyrt då jag måste inhandla både ny tv + konsol under nästa år.

Känns lite vad för typ av spel man kör.
Vissa spel fungerar supert i 30fps medans andra, bil spel ex, bör gå i 60 minst.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Avstängd
Skrivet av hoppalängdhopp:

Vad sa han?

"The developers are saying PS5 is the easiest console they have ever coded on to reach its peak performance”, he said. “Software-wise, coding for PS5 is extremely simple and has so many abilities that make the [developers] so free."

"While TFLOPs are important, reaching peak performance on the Series X will only be achievable under the most ideal and theoretical conditions. If all of the components inside Microsoft’s console can work together efficiently alongside the GPU, the series X can hit its peak performance of 12TFLOPs, but this just doesn’t seem to be possible."


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Cpun är väl det största lyftet denna generation då prollen till ps4 och xbone var dålig redan vid release.

Medlem

Kommentarerna på Youtube ger mig migrän. Fanboys är bra patetiska.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Kommentarerna på Youtube ger mig migrän. Fanboys är bra patetiska.

Det är ju det roligaste som finns. När det lugnat sig lite så kastar man lite mer ved på elden 😂

Medlem

Hur kommer det sig att det laddar så mycket snabbare på Series X?

Medlem

Borde dem inte haft med Series S i jämförelsen?
Om Series X går ner till 1440 så kan det ju vara intressant vad Series S landar på.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Cpun är väl det största lyftet denna generation då prollen till ps4 och xbone var dålig redan vid release.

Exakt, cpu var något man sparade in på förra generationen vilket kan vara en av anledningarna till att de sällan kunde gå upp i 60fps.

Skrivet av Ribcage:

Hur kommer det sig att det laddar så mycket snabbare på Series X?

Bättre optimerat, MS har ju mycket mer vana vid att arbeta med mjukvara. Borde jämna ut sig när denna generation mognar till sig. Klart är att det denna generation är klart jämnare mellan MS och Sony vad gäller hårdvara.


signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 5700X | GPU: AMD Radeon RX 7900 XT 20gb | RAM 32gb ddr4 3600mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb
PS5 2,8TB || Iphone 14 128gb || Nintendo Switch || LG B9S OLED 55"

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Hur kommer det sig att det laddar så mycket snabbare på Series X?

Va? Det laddar ju snabbare på PS5? 12 % snabbare vid kallstart och 5 % snabbare när man dör.

Medlem
Skrivet av nicbex:

Va? Det laddar ju snabbare på PS5? 12 % snabbare vid kallstart och 5 % snabbare när man dör.

Och andra kanalers tester visar att spelet bootar från system menyn 50% snabbare på PS5

Avstängd
Skrivet av Ribcage:

Hur kommer det sig att det laddar så mycket snabbare på Series X?

Gör det?


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Känns som att spelet hellre sänker upplösningen än tappar frames iaf, vilket borde göra VRR till en inte helt nödvändig funktion på tv:n.
Kanske inte kommer gälla alla spel iofs, men såg nån video att Demon´s souls och Spiderman fungerar likadant i sina 60 fps lägen.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Och andra test visar att series x är minimalt bättre i Valhalla, känns som denna generationen verkligen inte behöver dessa tester eftersom det är fullt likvärdiga till hårdvaran.

Håller med


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Jag kan tycka att fz skall fundera en gång extra innan man publicerar dessa nyheter om man inte själva vill vara en del av att driva på fanboyism

Medlem
Skrivet av nicbex:

Va? Det laddar ju snabbare på PS5? 12 % snabbare vid kallstart och 5 % snabbare när man dör.

Såg den här videon:
https://youtu.be/YRpFktvTO0w

Vid två minuter gör de fast travel med 19s för Series X och 27 för PS5.

Andra gången verkar de ladda lika snabbt med 12s bägge.

Skribent
Skrivet av Kavakava83:

Jag kan tycka att fz skall fundera en gång extra innan man publicerar dessa nyheter om man inte själva vill vara en del av att driva på fanboyism

Den överväldigande majoriteten ska inte behöva gå miste om konsumentupplysande jämförelser mellan konkurrerande produkter bara för att en liten minoritet inte kan sköta sig.

Fanboy-fenomenet är allstädes närvarande och kommer inte försvinna inom en överskådlig framtid vare sig vi delar med oss av jämförelser eller inte. Att vara oense om de olika konsolernas förmågor behöver heller inte vara fanboyism, och vi håller givetvis ett noga öga på forum och kommentarer för att ta bort sådant som går över gränsen samt dela ut varningar till de inblandade.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Borde dem inte haft med Series S i jämförelsen?
Om Series X går ner till 1440 så kan det ju vara intressant vad Series S landar på.

Spelet flyter smidigt och ser hur bra ut som helst på min S, det enda som betyder något för mig iaf
Sedan att andra vill ha siffror är okej det med.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Hur kommer det sig att det laddar så mycket snabbare på Series X?

Han säger ju i videon att det laddar snabbare på ps5, videon som denna artikel bygger på.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Jag kan tycka att fz skall fundera en gång extra innan man publicerar dessa nyheter om man inte själva vill vara en del av att driva på fanboyism

Information och data är neutral och kan aldrig driva en egen agenda.
Idiotiska tolkningar kommer alltid att finnas men att inte våga publicera korrekt fakta är långt mycket värre.


signatur

I shall take your position into consideration.
Well...it seems your terms...are not acceptable

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Den överväldigande majoriteten ska inte behöva gå miste om konsumentupplysande jämförelser mellan konkurrerande produkter bara för att en liten minoritet inte kan sköta sig.

Fanboy-fenomenet är allstädes närvarande och kommer inte försvinna inom en överskådlig framtid vare sig vi delar med oss av jämförelser eller inte. Att vara oense om de olika konsolernas förmågor behöver heller inte vara fanboyism, och vi håller givetvis ett noga öga på forum och kommentarer för att ta bort sådant som går över gränsen samt dela ut varningar till de inblandade.

Jag bryr mig inte särskilt mycket men den som vill ta reda på skillnader mellan konsoler letar nog inte primärt på FZ.

Skribent
Skrivet av Kavakava83:

Jag bryr mig inte särskilt mycket men den som vill ta reda på skillnader mellan konsoler letar nog inte primärt på FZ.

Det är ovidkommande. Vi publicerar givetvis inte bara saker som vi kan tänkas vara den primära källan för.

Många, för att inte säga i princip alla, som besöker FZ väntar sig en blandning av allt som har med spelvärlden att göra, inklusive hur de splitternya konsolerna står sig mot varandra. Det är ett väldigt aktuellt ämne som vi inte kan ignorera bara för att några potentiella bråkstakar hetsar upp sig.

12
Skriv svar