PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Kan lägga in en liten varning. Twitch har ju stora problem med DMCA just nu. Tydligen så är Spiderman Miles Morales ett spel som kan ge dig en varning pga musiken. Så var försiktig om du tänker streama det.

Medlem
Skrivet av nicbex:

Vissa har skickat ut så, det finns kommentarer från FZ-medlemmar här i tråden tidigare som blivit lurade på samma sätt.

Okej, lustigt att inte min kontroll skickats då.

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Okej, lustigt att inte min kontroll skickats då.

Jag tror att det finns lika många tillvägagångssätt som butiker, kanske t.o.m kunder.
Det haglar med olika exempel som inte riktigt går ihop med andras upplevelser av samma fenomen.
Jag fick min första leverans av tillbehör i fredags, laddningsstationen till handkontrollerna, beställde hos Inet. Men har fortfarande inte fått den extra handkontrollen eller svar på min förhandsbokning (NetOnNet)

Medlem

Det smartaste hade ju såklart varit att skicka allt man beställt samtidigt för att hålla nere fraktkostnaderna men så verkar dom bara tänka ibland, lustigt att dom inte verkar ha ett system

Medlem

Nån som hört något från WH?

Medlem
Skrivet av jehuty:

Bokade en Ps5 för kanske 1,5 år sen på webhallen men dom ger aldrig någon bekräftelse förutom när man får sitt mail att man kan hämta sin vara från butiken (jag väljer att hämta istället för att skicka)

Ska ha gått ut mejl om man får eller ej, boka ett år senda och komemr inte få efter första mejlet som gick ut.

signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Sjukligt beteende man har... Nu får jag lägga ifrån mobilen, sluta uppdatera denna sidan och min mail! Hörs ikväll fraggerz 🤘

Medlem
Skrivet av nicbex:

Har han bara bokat PS5 eller har han bokat handkontroll, spel eller andra tillbehör också? Inte för att regna på din parad men flera har fått paket som verkat vara konsolen men som enbart innehållit tillbehör

Haha, det är inte MIN parad, vidarebefordrar bara vad han säger. Han beställde en extra kontroll så risken finns ju att det bara är den men i hans app indikerar vikten på paketet att det är något klart större än en DualSense. Here's hoping! Eller inte, för den missunsamma delen i oss alla.

Medlem
Skrivet av majep:

länka gärna där de står att de fått maskiner. var inne nyss men såg inte.

https://kundo.se/org/webhallen-sverige-kmjc/d/information-mej...

Är nog i samma inlägg som det refererades till om fördröjning av mailutskick det längst ner står:

"Då releasen är så pass nära inpå vill vi ändå meddela att PRELIMINÄRT bör alla som fick mejlet för en månad sedan med texten ”tilldelning mellan release och jul” få en enhet till release. Ta det här mer som ett hum än någon form av garanti, då vi vill kontrollera antal enheter som kommer in på lagret. När mejlen går ut är vi mer säkra."

Mao kommer de som fick det mailet få vid release istället för längre in i december som man tidigare flaggat för, vilket är väldigt positivt

Medlem
Skrivet av Pondexter:

Haha, det är inte MIN parad, vidarebefordrar bara vad han säger. Han beställde en extra kontroll så risken finns ju att det bara är den men i hans app indikerar vikten på paketet att det är något klart större än en DualSense. Here's hoping! Eller inte, för den missunsamma delen i oss alla.

Vore ju ett fantastiskt tecken om att konsolerna har kommit fram till återförsäljarna i sådant fall så att man till slut kunde få ett besked om/när man får en konsol.

Medlem
Skrivet av Linusenen:

Sjukligt beteende man har... Nu får jag lägga ifrån mobilen, sluta uppdatera denna sidan och min mail! Hörs ikväll fraggerz 🤘

Haha eller hur, står här på jobbet och tittar telefonen och mailen varje minut efter en update

Medlem

En snubbe på Facebook säger sig veta att Mediamarkt och Elgiganten kommer skicka ut sina förhandsbokningar imorgon eftermiddag/kväll. Sen vet jag inte hur pålitlig han är men ändå

Skribent
Skrivet av EYEtriforce:

En snubbe på Facebook säger sig veta att Mediamarkt och Elgiganten kommer skicka ut sina förhandsbokningar imorgon eftermiddag/kväll. Sen vet jag inte hur pålitlig han är men ändå

Elgiganten vill nog inte ha en favorit i repris med tanke på XSX-lanseringen. Så kan de skicka ut tidigare. Kommer de nog att göra det. Jag räknar med att få min release eller dagen efter från Elgiganten. Allt annat är en bonus.

signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Grattis till alla som var ute i god tid och grattis till alla som lyckades knipa en PS på de kontrollerade bokningarna hos t.ex. Elgiganten.

Jag förväntar mig ingen på releasen nu.
Men det skulle vara så jäkla skönt att veta när den kommer. Lite mer precist än bara...framtiden. Vecka 49, vecka 3, vecka 10.
Det skulle vara skönt.

Medlem

Hoppar denna generation men ni som inte får den på releasedagen, avboka och vänta till pro versionerna kommer. Lär ju komma uppdaterade versioner snart och finns ju ändå inga spel som lockar för att äga dem på release. Spela era gamla ps4 spel kan ju göra ändå på de gamla konsolerna.

signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av PS5mannen:

Någon här som bokat ifrån Cdon och vet när dom skickar??

Inte hört något, förutom att de som var tidig att beställa, skulle få till release.

KoP
Medlem

En annan kan ju knalla ner på Elgiganten å köpa en Series S. Såg att dom hade ett helt gäng när jag var där igår.

Medlem
Skrivet av robbis:

Hoppar denna generation men ni som inte får den på releasedagen, avboka och vänta till pro versionerna kommer. Lär ju komma uppdaterade versioner snart och finns ju ändå inga spel som lockar för att äga dem på release. Spela era gamla ps4 spel kan ju göra ändå på de gamla konsolerna.

Förklara gärna varför du tror att "uppdaterade versioner" ska komma snart? 😂 Vi ser inga promodeller förrän om tidigast 3-4 år, men absolut vill man vänta på det så be my guest.

Medlem

Känns som att man bara sitter och väntar o väntar fyfan vad trist.

Medlem
Skrivet av The Groke:

Förklara gärna varför du tror att "uppdaterade versioner" ska komma snart? 😂 Vi ser inga promodeller förrän om tidigast 3-4 år, men absolut vill man vänta på det så be my guest.

Jag kommer köpa ps5 day 1 om elgiganten tillåter mig, jag kommer köpa ps5 pro day 1 också...Vänta 3-4 år på en uppdaterad konsol, nej tack

Medlem
Skrivet av The Groke:

Precis, PS4 Pro lanserades nästan exakt tre år efter vaniljversionen. Med andra ord dags att förboka PS5 Pro på Webhallen igår?

Medlem
Skrivet av Pondexter:

Precis, PS4 Pro lanserades nästan exakt tre år efter vaniljversionen. Med andra ord dags att förboka PS5 Pro på Webhallen igår?

Tror redan du är för sen tyvärr, de har ett par tusentals spekulativa förbokningar på konsoler som kanske kommer i framtiden.

Medlem

UPDATE: kompisen HADE stora paketet i postappen, på flera kilos vikt alltså, men sen när han hämtade ut var det bara kontrollen.

Medlem
Skrivet av Pondexter:

UPDATE: kompisen HADE stora paketet i postappen, på flera kilos vikt alltså, men sen när han hämtade ut var det bara kontrollen.

Tänkte väl detta. lol

Dex
Medlem
Skrivet av Pondexter:

Haha fy vad jobbigt det måste varit för honom

Medlem
Skrivet av nicbex:

Tror redan du är för sen tyvärr, de har ett par tusentals spekulativa förbokningar på konsoler som kanske kommer i framtiden.

Gah, typiskt! Det är ju lite av "deras grej", som Webhallen själv sa där på Kundo, att erbjuda förbokning orimligt tidigt, det borde vi ju alla haft koll på.

Någon som har förbokat Nintendo 128 där och hört nåt mer än bokningsbekräftelsen?

Medlem
Skrivet av PS5mannen:

Någon här som bokat ifrån Cdon och vet när dom skickar??

När jag bokade Xbox series x så skickade.
Dem den dagen innan så den fanns att hämta samma dag november 10 när konsolen släpptes.

Tror samma gäller för ps5

Medlem
Skrivet av Dex:

Haha fy vad jobbigt det måste varit för honom

Pour one out. F in the chat/thread, så att säga.

Medlem
Netonnet

Dem fick sin tilldelning i fredags. Fick mer än vad dem trodde dessutom vilket såldes i fredags.

Medlem
Skrivet av Toadii:

Dem fick sin tilldelning i fredags. Fick mer än vad dem trodde dessutom vilket såldes i fredags.

Har du en källa på det?
Tänker om NetOnNet sagt något själva

Skriv svar