PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av kabukishaman:

Som du själv säger, superbarnsligt 😆
Förstår mig inte på alla som känner sig kränkta för att förbokningstrycket är av ett aldrig tidigare skådat slag och inte får någon på release. Gilla läget och boka i bättre tid nästa gång.

Problemet med Webhallen när det kommer till förbokningar är att de tar emot förbokningar långt innan officiell information släppts och långt innan den officiella förbokningen startar. Förbokning för Series X|S började exempelvis officiellt den 22 september, och det var någon gång i september för PS5 med, men Webhallen öppnade sina förbokningar redan förra året, och då är det lätt hänt att det blir galet för många som förbokat, i vad man kan tycka är god tid, när tillgångarna på konsoler är begränsade vid lansering.

Medlem
Skrivet av serdyllon:

Finns inget enkelt sätt att få en summa på vad du har köpt för totalt, men du kan antingen göra en egen sammanställning av beställningarna i Hämtade/Skickade-fliken på din profil eller kika på vilka achievements du har låst upp eller har "In progress".

Exempelvis har jag "Made man" som achievement In Progress. 100% av den innebär att du har beställt för sammanlagt 1 miljon kronor. Ta procenten du har på vägen på den för att få ett överslag, t.ex. 50% = 500 000 kr.

Haha en miljon på en och samma butik. Skulle jag inse det skulle det vända sig i magen på mig. Även om jag var rik(are).

Medlem
Skrivet av majep:

Haha en miljon på en och samma butik. Skulle jag inse det skulle det vända sig i magen på mig. Även om jag var rik(are).

Var köper du din mat? 😉


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Nuckan:

Bokade 27 maj från Komplett och min order står även med förväntat leveransdatum 3 mars.. Komplett verkar inte få alltför många konsoler att dela ut.

Jag har en digital edition bokad på komplett den 16:e juni, står 3:e mars på min med. Är det någon som bokat på komplett som har ett tidigare datum och när bokade ni isåfall?

Medlem
Skrivet av stesva:

Finns det verkligen ganska många som har spenderat
1000000 + på WH? Låter ju sinnessjukt i mina öron men ok. Vad pratar vi om för förmåner för 1 miljon spenderade pengar hos WH, blir ju nyfiken.

  • Rabatt på utvalda produkter. Högre Level ger bättre rabatter (påstås det, men ärligt talat är det ganska fjuttigt)

  • 79 kr fraktrabatt på leveransalternativ med PostNord.

  • 15% rabatt på fyndvaror. (Gäller ej produkter i kampanjer.)

  • Vi håller dina beställningar till butik reserverade i 6 dagar innan de avbeställs.

  • Speedpacking - Din order får prioritet i logistiksystemet.

  • Insider - Vi skickar utvalda nyheter och erbjudanden till dig.

Känner du dig sugen på att öppna plånboken?

Som svar på din fråga: jag vet inte hur många "WH-miljonärer" det finns, men det är nog ett par stycken i varje fall. Finns en trogen skara som har poolat alla spelrelaterade köp där sedan början av milleniet. Många bäckar små...

Medlem
Skrivet av Theade:

Var köper du din mat? 😉

Ja, visst. Men menar givetvis inte mat som är nödvändigt med en butik inriktad på teknik.

Medlem

Gällande Komplett.se. Är det någon överhuvudtaget som ska få sin PS5 på release/innan den bedrövliga maj 2021 datumet som står på deras hemsida, verkar som att de har gått totalt incognito, står Ordern senast uppdaterad: 09/10/2020 10:23

Medlem

Jag ser inte min order längre på WH. Läste att nån mer hade det problemet. Nån som fått svar från WH om det?

Medlem

Läser nu på morgonen, smash and grabb kupp MM i KK, mängder med bilar som drabbas av punktering etc, undrar vad dessa oinbjudna var ute efter😉Kan det bli konsekvenser för personer i denna tråd🤔

Medlem
Skrivet av Avantasia:

Jag ser inte min order längre på WH. Läste att nån mer hade det problemet. Nån som fått svar från WH om det?

Samma för mig. Står inte som avbeställd heller utan bara försvunnit. Kundtjänst öppnar 8 så ska snacka dem då...

Medlem
Skrivet av Avantasia:

Jag ser inte min order längre på WH. Läste att nån mer hade det problemet. Nån som fått svar från WH om det?

Du kan fortfarande komma åt ordern via ditt mail med orderbekräftelsen. Så den verkar inte vara helt borta som tur är. Men mer än så vet jag inte.

Medlem
Skrivet av joask:

Läser nu på morgonen, smash and grabb kupp MM i KK, mängder med bilar som drabbas av punktering etc, undrar vad dessa oinbjudna var ute efter😉Kan det bli konsekvenser för personer i denna tråd🤔

Hoppas inte för er alla som väntar på PS5

Medlem
Skrivet av exnm:

Samma för mig. Står inte som avbeställd heller utan bara försvunnit. Kundtjänst öppnar 8 så ska snacka dem då...

Ok, återkoppla gärna sen.

Medlem
Skrivet av Avantasia:

Jag ser inte min order längre på WH. Läste att nån mer hade det problemet. Nån som fått svar från WH om det?

Dom skrev massa om det på Kundo igår men kan inte hitta inläggen idag - kanske behöver mer kaffe eller så hjar dom raderat alla inlägg eftersom det blev väldigt högt tryck på deras kundservice efter det hehe

Medlem
Kungens kurva

Hallå där
Mediamarkt Kungens Kurva drabbades av en smash & grab under natten
Hade jag förbokat där hade jag blivit orolig som fan

Medlem
Skrivet av joask:

Läser nu på morgonen, smash and grabb kupp MM i KK, mängder med bilar som drabbas av punktering etc, undrar vad dessa oinbjudna var ute efter😉Kan det bli konsekvenser för personer i denna tråd🤔

Haha, EXAKT vad jag tänkte när jag såg nyheten.

Medlem

WH säger så här när det gäller att PS5 ordrarna försvunnit från "mina sidor" (frågan jag ställde handlade givietvis om just min order)
----

Ordern ligger kvar där. Ser dock att betalningen med Klarna är tillfälligt inaktiverad hos dem. Det kommer då återaktiveras och bli synligt på nytt när den ska skickas ut från lagret.

Medlem
Skrivet av Strut:

WH säger så här när det gäller att PS5 ordrarna försvunnit från "mina sidor"
----

Ordern ligger kvar där. Ser dock att betalningen med Klarna är tillfälligt inaktiverad hos dem. Det kommer då återaktiveras och bli synligt på nytt när den ska skickas ut från lagret.

Hej!

För mig så försvann betalningen från klarna för några månader sen. Pratade med WH då som sa att ordern ligger kvar men fakturan måste återaktiveras vid leverans. Men då låg ordern kvar på mina sidor så känns märkligt att den skulle tas bort helt plötsligt.

Medlem

Min order har också försvunnit från Webhallen. Tror inte det har med leverans att göra dock då jag fick mejlet igår om att jag får min ps5 2021..

Medlem
Skrivet av Strut:

WH säger så här när det gäller att PS5 ordrarna försvunnit från "mina sidor" (frågan jag ställde handlade givietvis om just min order)
----

Ordern ligger kvar där. Ser dock att betalningen med Klarna är tillfälligt inaktiverad hos dem. Det kommer då återaktiveras och bli synligt på nytt när den ska skickas ut från lagret.

Tack för info!

Medlem

De har det nog svettigt på kundservice. Oavsett om det är ett problem eller inte det här, så är det ett problem om man inte kan se sin order. De lär bli översköljda med frågor nu utöver allt annat..

Medlem

Tradera sklöjdes över av en massa ps5-annonser igår, med förbokningar. Alla borta idag. 😆

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Jag har en digital edition bokad på komplett den 16:e juni, står 3:e mars på min med. Är det någon som bokat på komplett som har ett tidigare datum och när bokade ni isåfall?

Ja, jag förbokade den digitala versionen på Komplett den 3:e juni och har planerad leverans 3 maj. Så de verkar ju inte ha koll på grejerna om du bokade efter mig men har planerad leverans före mig

Medlem

Ingen som har hört nått från Dustin Home? Otroligt dåligt om man inte får någon information, med tanke på att vi är en dag ifrån release.

Skrivet av Nimin:

Ja, jag förbokade den digitala versionen på Komplett den 3:e juni och har planerad leverans 3 maj. Så de verkar ju inte ha koll på grejerna om du bokade efter mig men har planerad leverans före mig

Den digitala var väl inte ens utannonserad vid de datumet? Jag bokade på samma dag förbokningarna för den började (12e Juni) och får min på Torsdag.

Medlem

Någon som hört nått från Cdon ännu? Borde väl skicka idag eller imorron.

Medlem
Skrivet av Coolduder:

Ingen som har hört nått från Dustin Home? Otroligt dåligt om man inte får någon information, med tanke på att vi är en dag ifrån release.

Runt lanseringsdagen enligt deras kundtjänst.

Medlem
Skrivet av Nimin:

Ja, jag förbokade den digitala versionen på Komplett den 3:e juni och har planerad leverans 3 maj. Så de verkar ju inte ha koll på grejerna om du bokade efter mig men har planerad leverans före mig

Ah, det är i själva verket förväntad leverans 3 maj för min del också (bokad 27 maj), inte mars som jag först nämnde.


signatur

Constants and variables

Medlem
Skrivet av PS5mannen:

Någon som hört nått från Cdon ännu? Borde väl skicka idag eller imorron.

Jag har mailat dom och frågat men inte fått svar än.

Medlem
Skrivet av Nuckan:

Ah, det är i själva verket förväntad leverans 3 maj för min del också (bokad 27 maj), inte mars som jag först nämnde.

Ah ha...
Den som lever få se helt enkelt. Lite trött är man ändå på att det varje sig går att få tag i RTX 3000, PS5 eller XBSX. Troligen inte heller RDNA2.

Skriv svar