PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av crowbar82:

Slutet på veckan? Det är ju fredag i morgon hur går det ihop?

Skulle tro att Elgiganten fick några hundra fler PS5:or än vad deras första förbokning täckte, nu i den första leveransen, och att övriga som förbokades i denna andra vända kommer från kommande leverans nästa vecka och/eller i december.

Medlem
Skrivet av Methea:

Jepp. Sittpissare hela högen! Kisar vid namn "Tom" som är födda 76 är dock allra värst.

Självklart så finns det någon sarkasm i det hela, men det fattar ju inte alla.

Gullig du är du verkar vara en glad person av dig, ska du grina hitta flera ursäkter samt saker klaga på nu?


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Rånarna!
Skrivet av Jiminy:

Riktigt vidrigt beteende!

Läste du inte om rånet i veckan på Mediamarkt på Kungens Kurva? Rånarna fick med sig massa elektronik. Säkert samma avskum som säljer på Blocket nu.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av MagnaWolf:

Jasså? Var då någonstans?

Nöjer man sig med series s så går den få direkt men den finns inte överallt. Series x verkar vara slut överallt där jag kikat.

Media markt har grön lagerstatus.
Elgiganten har i över 60 butiker men slut online.

Medlem
Skrivet av Methea:

Jepp. Sittpissare hela högen! Kisar vid namn "Tom" som är födda 76 är dock allra värst.

Nej för fan, jag är inte värst. Lite dryg men aldrig otrevlig så du får bara halv poäng där.

Nu får du ursäkta, det kommer en kille från Hälleforsnäs och ska köpa en av mina två PS5:or. Blir bra för oss båda, han får en PS5:a idag och jag har en "gratis" och lite pengar över till ett spel och en till kontroll.

Medlem
Skrivet av limonass:

Series S finns överallt att köpa. Series X kan få tag på i Dec hos el giganten, ser ute som finns på några butiker i webhallen nu.

Varför skulle man vilja ha en Series S?

Medlem

Tradera har en hel del uppe, men ofta med säljare som inte har någon historia. Risken att bli lurad är stor.

Själv kan jag tänka mig att gå upp till 8k, men de flesta ligger på 10-13k.

Medlem
Skrivet av Tom76:

Nej för fan, jag är inte värst. Lite dryg men aldrig otrevlig så du får bara halv poäng där.

Nu får du ursäkta, det kommer en kille från Hälleforsnäs och ska köpa en av mina två PS5:or. Blir bra för oss båda, han får en PS5:a idag och jag har en "gratis" och lite pengar över till ett spel och en till kontroll.

Någon annan hade kunnat få den för standardpris om inte du hade bokat upp dennes plats.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Någon annan hade kunnat få den för standardpris om inte du hade bokat upp dennes plats.

Jag tror att det fanns ett uns av skämt där


signatur

Mvh,
Michael Claesson

Medlem

Någon som har fått hämtningsbekräftelse från MediaMarkt om att leveransen är redo för att hämtas i butik?


signatur

Constants and variables

Medlem
Skrivet av induce:

Jag tror att det fanns ett uns av skämt där

Jaha. Jag förstår nog inte Stockholmshumor

Det var någon som skrev här igår tror jag om att Amazon.se skulle öppna upp för förhandsbokningar vid 12.00 idag. Någon mer som kan bekräfta det? Verkar vara ganska tyst om det nu... Hittar inte ens Playstation 5-konsolen där.

Medlem

Webbhallen så står det tillfälligt fullbokad - Ja ett halvår framåt

Medlem
Skrivet av limonass:

Series S finns överallt att köpa. Series X kan få tag på i Dec hos el giganten, ser ute som finns på några butiker i webhallen nu.

Jaha. Series S är ju inte intressant men X:en kanske man ska lägga en beställning på. Har ju fortfarande inte fått något datum från Inet på min förhandsbokning.


signatur

Gen X Casual Gamer

Medlem
Skrivet av benkebengt1337:

Det var någon som skrev här igår tror jag om att Amazon.se skulle öppna upp för förhandsbokningar vid 12.00 idag. Någon mer som kan bekräfta det? Verkar vara ganska tyst om det nu... Hittar inte ens Playstation 5-konsolen där.

Var några som lyckades köpa vid midnatt.

Medlem

Om det finns någon trevlig samarit där ute som ej tänker hämta ut sin bokning i stockholms området
PMA en frustrerad 2 barns far (har haft kontot på sweclockers sedan tidigt 2000-tal (starstream )

Medlem
Skrivet av Leffe76:

Nope, låter som en referens till skolattacken i Trollhättan.

The Dark Knight låter som Batman i mina öron.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av e3henri:

Grattis. Är fortfarande sur på mig själv att jag bokade på Webhallen 3 månader före dig och kommer få min 6 månader efter

Tackar😀
Men ja jag vet det e orättvist, så många butiker som tagit upp förhandsbokningar långt tidigare utan att ha minsta koll på hur många d får
Jag måste säga faktiskt att Mediamarkt skött detta kanon, har flera gånger blivit uppdaterad via Mail och dessutom stängde de förhandsbokningen när d sålt sin kvot

Medlem

Kommer inet också att släppa ngn speciell tid?

Skägg.
10 Chambers

Intressant det här med bottar och resellers, vi arbetar på en liten artikel om det.


signatur
Medlem
Skrivet av CyberJ:

Tackar😀
Men ja jag vet det e orättvist, så många butiker som tagit upp förhandsbokningar långt tidigare utan att ha minsta koll på hur många d får
Jag måste säga faktiskt att Mediamarkt skött detta kanon, har flera gånger blivit uppdaterad via Mail och dessutom stängde de förhandsbokningen när d sålt sin kvot

Nja leverans Q1 2021 - men det kan ju vara i Januari om man har tur

Medlem
Skrivet av Kellini:

Kommer inet också att släppa ngn speciell tid?

Tror inte det då de har fler förhandsbokningar än konsoler.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Intressant det här med bottar och resellers, vi arbetar på en liten artikel om det.

Kan bli intressant. Det vore också spännande med en artikel om hur de olika återförsäljarna har hanterat sina förköpsmodeller. Det har ju varierat väldigt mycket från de som tycks gjort det väldigt bra så som Mediamarkt till de som varit betydligt mer sparsamma med information till sina kunder så som Komplett, Dustin mfl.

Medlem
Skrivet av Leftfield:

Så, kunde jag iaf sluta följa ElgigantenGaming på IG...

Helt säker på att de endast fick ett fåtal enheter och att detta var ett PR-trick. Verkar ju vara massor som har fått samma problem där de inte kunde lägga till varan i inkorgen för att "du har redan lagt till maxantalet av varan" fastän man hade 0 varor i varukorgen.
Avföljer Elgiganten med, tänker inte ge dem denna vinsten!

Medlem

Någon som vet någonting om mer mediamarkt? Förbeställde min den 18/9 2020 men fick ett mejl i början på månaden att min leverans är prelimnärt i decemeber. Är det bara ett sätt att säga eller blir det leverans 2021 är frågan.

Medlem

Någon som har fått ett leveransdatum om det blir i Nov eller Dec som utlovat vid köp vid Elgigantens extrasläpp? Står endast reserverad och inget datum.

Medlem

Fick bekräftat nyss av Netonnet att min beställning imorse lyckades gå igenom, var lite orolig när inget betalsätt fungerade ett tag där. Fyfan va coolt! Dock har dom okänt leveransdatum.

Lycka till peeps, har varit skoj att kriga ang ps5!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Helt säker på att de endast fick ett fåtal enheter och att detta var ett PR-trick. Verkar ju vara massor som har fått samma problem där de inte kunde lägga till varan i inkorgen för att "du har redan lagt till maxantalet av varan" fastän man hade 0 varor i varukorgen.
Avföljer Elgiganten med, tänker inte ge dem denna vinsten!

Tror också på det du säger! Speciellt när de inte ens vågar gå ut med hur många PS5 det handlar om utan bara skriver att det är "ett gott gäng" De vet ju om att ifall de skriver att det bara är 50 stycken så lär ju en stor del människor aldrig dyka upp på sidan, till skillnad om de inte skriver och får massa gratis trafik från folk som har förhoppningar om att få tag i en.

Medlem
Skrivet av AstroCreep:

Någon som har fått ett leveransdatum om det blir i Nov eller Dec som utlovat vid köp vid Elgigantens extrasläpp? Står endast reserverad och inget datum.

Samma här, reserverad. Tror vi får ge det en liten stund innan det kommer något datum. Med litet tur kanske de fick något fler än de tagit emot förhandsbokningar för och kan skicka dessa snart. Tror det är bäst att hålla förhoppningarna nere dock.


signatur

Mvh,
Michael Claesson

Skriv svar