PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av pinky:

Funderar på om Elgiganten gör så för att boka upp sina batchar i kontrollerad ordning? Alternativet är att köra Webhallens stuk men det finns inte många som är nöjda med den taktiken heller i den här tråden så jag antar att hur de än gör kommer de få skit för det i slutändan.

Jag tycker Elgiganten gör det bättre genom att boka i kontrollerad ordning. Även om jag var lite bitter att inte få en vid 9 pga cachen i browsern, så tar jag hellre det än att jag bokade på Webhallen, trodde jag hade bra köplacering (eftersom det framgår inte när de började med förbokningen), men visar sig att jag var flertals månader efter vad andra hade bokat. Och den infon fick jag inte förens Elgiganten, MediaMarkt etc hade haft sin förbokningslucka i September. Hade jag vetat så hade jag förbokat hos de andra aktörer istället.

Medlem

Nu är EGs köp-knapp grå igen

Skrivet av nicbex:

Var i bekräftelsemailet står det? Hittar inget om datum i mitt bekräftelsemail. På hemsidan står det bara "reserverad".

EDIT: Lagersaldo är tomt i mitt bekräftelsemail...

I mitt bekräftelsemail från Elgiganten så står det "Kommer in i lager 2020-12-04" under lagersaldo.

/Kristoffer

Medlem

Lyckades knipa en disk-version på EG vid 12.04. Fick bekräftelse utan framtida datum för leverans. Ringde kundtjänsten och de sa att den borde skickas idag. Det låter ju för bra för att vara sant?

Medlem

Kom precis i kontakt med support på Elgiganten för att fråga om leverans för oss som beställde vid 12-tiden idag och fick till svar att om jag har tur så kan konsolen skickas ut för leverans idag. Så det är fortfarande 50/50.


signatur

Nerd 4 life, yo.

Medlem
Skrivet av krs_kristoffer:

I mitt bekräftelsemail från Elgiganten så står det "Kommer in i lager 2020-12-04" under lagersaldo.

/Kristoffer

Vad står det för dig på hemsidan under orderstatus?

Medlem

Kommer in i lager 2020-12-04
Lagom innan jul,
Kommer nog skänka bort ps4 till någon som behöver....

Medlem

Stort tack till alla som tar kontakt med kundtjänst (förlåt kundtjänst!) och delar med sig av inside-informationen! Att folk som beställde vid 12 idag har chans att få den utskickad redan idag är riktigt saftig information, så mycket gott i den här tråden.

Medlem

Nu står det "HELT SLUT - INGEN BEKRÄFTAD LEV" i gula rutan på EG.

Medlem

Haha vilket flyt jag hade. Har inte brytt mig så mycket om den nya generationens släpp och hype. Hade visserligen en chanslös förhandsbokning på webhallen som jag för längesen släppte hoppet om. Var inne i denna tråden och läste lite om allt ståhej så här på releasedatumet. Testade att gå in på Elgigantens hemsida och möttes där av en grön köpknapp på disc-versionen. Tryckte på den och råkade kamma hem en konsol med lagersaldo 4/12. Helvete också! Jag har ju knappt råd och hade inte planerat en utgift på 6.000 så tätt inpå jul. Men jaja, dags att börja hypa nu kanske Så oväntat haha...

Medlem

Nu står det "HELT SLUT - INGEN BEKRÄFTAD LEV"

Medlem

Frågan är nu när man lyckats knipa en PlayStation 5 - ska jag satsa på en ny 4K TV eller klarar jag mig med min 10 år gamla 42-tums plasma TV (full HD)?


signatur

Nerd 4 life, yo.

Medlem

Bortsett från spontaniteten av bokningstiderna på EG så tycker jag dom skött det oändligt mycket bättre än WH, där jag satte mig i kö för Digital versionen när den utannonserades för att sedan ångra mig och boka disc-varianten istället vilket skulle placerat mig nån gång nästa år. Skönt att man hade lite flyt och får en till december ändå.

Medlem

Nu har elgiganten uppdaterat med " HELT SLUT " Ska vi hålla tummarna att alla som beställt hittils kommer få det?

Medlem

Beställde digital 12.04 och standard varianten 12.23 helt otroligt 🤣

Medlem
Skrivet av Meb81:

Beställde digital 12.04 och standard varianten 12.23 helt otroligt 🤣

Från elgiganten..

Medlem
Skrivet av Andy Hexagon:

Kom precis i kontakt med support på Elgiganten för att fråga om leverans för oss som beställde vid 12-tiden idag och fick till svar att om jag har tur så kan konsolen skickas ut för leverans idag. Så det är fortfarande 50/50.

What, detta låter ju helt sjukt.. varför skulle det kunna skickas ut idag?

Medlem
Skrivet av Meb81:

Beställde digital 12.04 och standard varianten 12.23 helt otroligt 🤣

Vad ska du ha flera konsoler till? Ser att det är andra här också som köpt flera konsoler.

Medlem
Skrivet av Andy Hexagon:

Frågan är nu när man lyckats knipa en PlayStation 5 - ska jag satsa på en ny 4K TV eller klarar jag mig med min 10 år gamla 42-tums plasma TV (full HD)?

Siktade in mig på en "Samsung 65" Q80T 4K UHD QLED Smart QE65Q80TAT (2020)" som var med i black friday dealen på Elgiganten. Dock är den spårlöst försvunnen nu. HDMI 2.1 och allt

Medlem

Fick mail från EG att paketet skickas idag med spårningsnr. Konstigt då det stod 2020-12-04 i mailet.

Medlem
Skrivet av Frazzefraz:

Fick mail från EG att paketet skickas idag med spårningsnr. Konstigt då det stod 2020-12-04 i mailet.

Har din status på "mina sidor" också uppdaterats ?

Medlem
Skrivet av Frazzefraz:

Fick mail från EG att paketet skickas idag med spårningsnr. Konstigt då det stod 2020-12-04 i mailet.

Tusan vad trevligt! 🥳 När beställde du? Fick min orderbekräftelse 8:57 imorse men inte sett något annat än att den slagit om till reserverad ännu.


signatur

Mvh,
Michael Claesson

Medlem

Först beställde jag fel digital utgåvan sedan bokade jag en vanlig med så nu står jag här med 2st :). Kommer troligtvis sälja av den digitala här till nån FZ Medlem om jag behåller en endast, för inköpspriset såklart

Medlem
Skrivet av Cirez:

What, detta låter ju helt sjukt.. varför skulle det kunna skickas ut idag?

Vet ej, men han sa även dom som hade beställt vid 12-tiden kanske får konsolerna i december. Deras system laggade för tillfället, sa han när jag pratade med dom. När jag la min beställning vid 12:12 så stod det lagersaldo 100+ (webblager) och i mailet så är det blankt under fältet Lagersaldo. Så just nu vet jag inget, kan få den i nästa vecka eller i december.


signatur

Nerd 4 life, yo.

Medlem
Skrivet av Strut:

Har din status på "mina sidor" också uppdaterats ?

Står under behandling där fortfarande. Hoppas att den skickas idag och att mailet är rätt.

Medlem
Skrivet av Frazzefraz:

Fick mail från EG att paketet skickas idag med spårningsnr. Konstigt då det stod 2020-12-04 i mailet.

Beställde du imorse vid 9 eller vid 12?


signatur

Nerd 4 life, yo.

Medlem
Skrivet av Cirez:

What, detta låter ju helt sjukt.. varför skulle det kunna skickas ut idag?

Kan vara folk som avbokat eftersom de hämtade beställning från annan ÅF. Många kör taktiken att beställa/boka en från varje ÅF och hoppas att någon kan leverera/hämta under release-dagen.

Medlem

Tjenare allesammans,

Varit medlem ett tag, mena ldrig skrivit men dagen som denna tänkte jag dela med mig lite info.

Jag lyckades knepa en kl 12:00 men så står det "under behandling".

Ringde till EG för mer info och han jag pratade med sa följande.

Står det "under behandling" så har beställningen gått igenom och väntas på att skickas ut. Har man tur så kan den skickas ut redan idag, annars blir det imorgon. De som lyckades få en kl 09:00 kommer få sina skickade idag. Kolli nummer kommer senare uppdateras i ordern så fort den är skickad med leverantören.

Hoppas detta meddelande taggar till vissa
Trevlig vecka!

Medlem
Skrivet av Vennersten:

Tjenare allesammans,

Varit medlem ett tag, mena ldrig skrivit men dagen som denna tänkte jag dela med mig lite info.

Jag lyckades knepa en kl 12:00 men så står det "under behandling".

Ringde till EG för mer info och han jag pratade med sa följande.

Står det "under behandling" så har beställningen gått igenom och väntas på att skickas ut. Har man tur så kan den skickas ut redan idag, annars blir det imorgon. De som lyckades få en kl 09:00 kommer få sina skickade idag. Kolli nummer kommer senare uppdateras i ordern så fort den är skickad med leverantören.

Hoppas detta meddelande taggar till vissa
Trevlig vecka!

Det är såhär man släcker alla svar vi har här på forumet, grymt

Medlem
Skrivet av Andy Hexagon:

Beställde du imorse vid 9 eller vid 12?

Vid 12.00 då det blev fel vid 9.00 då den sa att jag redan hade den i kundvagnen fast den inte fanns. Fast kan vara bara extra kontroller då den ligger med i samma beställning. Om de nu skickar den innan. Får se när de uppdaterar min order på sidan. Står fortfarande under behandling på hela ordern.

Skriv svar