PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av sharky4687:

Någon som fått sin kl12 beställning skickad än?

Inte vad jag kan se. Står reserverad bara. Slutförde beställningen runt 12:02. Så hade varit trevligt att få den skickad imorgon men är lika glad oavsett ändå

Medlem

Det tycks ödesbestämt att jag inte ska få tag i en ps5a, lyckades gå till kassan på elgiganten vid 9 där men fick felmeddelandet att inga leveransställen fanns tillgängliga. Ambitionen var att hålla fortsatt koll under dagen ifall elgiganten lade upp fler men så hade vi en gigantisk läcka på jobbet (jobbar som drifttekniker) och hela arbetsdagen gick i stöpet.

För att cementera mitt nederlag ska jag hämta ut tre spel, ett headset och en handkontroll imorgon som jag kan placera som inredningsdetaljer i vardagsrummet i väntan på att de kommer kunna fylla någon funktion. En positiv sak i samband med konsolreleasen är att jag registrerat mig på det här forumet, hängde konstant på diverse spelforum förut men antingen dog de ut eller så gick man vidare. Kommer följa vad de lyckligt lottade som fått tag i en konsol skriver om sina upplevelser tills man själv är där. Kul att se sådan passion och glädje här!

Medlem

Välkommen in i värmen @Oscsko!

Medlem

Sent fick jag nu ett mejl från Amazon om att min PS5 Digital är skickad och kommer imorgon senast 20:00. Woop-woop.

Medlem

Jag ser på EG att det ska komma in fler maskiner 12/07, får väl se hur sannolikt det är. Håller tummarna!

Medlem
Skrivet av Oscsko:

Det tycks ödesbestämt att jag inte ska få tag i en ps5a, lyckades gå till kassan på elgiganten vid 9 där men fick felmeddelandet att inga leveransställen fanns tillgängliga. Ambitionen var att hålla fortsatt koll under dagen ifall elgiganten lade upp fler men så hade vi en gigantisk läcka på jobbet (jobbar som drifttekniker) och hela arbetsdagen gick i stöpet.

För att cementera mitt nederlag ska jag hämta ut tre spel, ett headset och en handkontroll imorgon som jag kan placera som inredningsdetaljer i vardagsrummet i väntan på att de kommer kunna fylla någon funktion. En positiv sak i samband med konsolreleasen är att jag registrerat mig på det här forumet, hängde konstant på diverse spelforum förut men antingen dog de ut eller så gick man vidare. Kommer följa vad de lyckligt lottade som fått tag i en konsol skriver om sina upplevelser tills man själv är där. Kul att se sådan passion och glädje här!

Samma här. Kontrollen ligger i ett oöppnat paket här hemma. Visade sig att de enda ÅF som inte kunde leverera var just de två som jag bokade från, långt, långt innan EG, Mediamarkt, Dustin m.fl. började släppa sina.

Idag ställde jag larm för att försäkra mig om att inte förlora mig i jobbet inför EG-släppet. Frågade rent av i tråden 08:59 hur vissa redan hade lyckats genomföra sina köp. Fick köpknappen att fungera 3-4 gånger, kom igenom kön, för att sedan bli tillbakasparkad till produktsidan. Som vanligt med EG och deras skruttiga webshop.

Power skall vi inte ens nämna. Hade de någon konsol överhuvudtaget? Jag har inte läst eller hört talas om en enda som fick igenom köpet vid deras "släpp". Bara en rött felmeddelande (jag klickade på köp-knappen 10:00:13).

Amazons släpp missade jag helt, var hade de annonserat ut det någonstans? Jag gav upp och återgick till jobbet sisodär 11. När jag kom tillbaka till FZ-tråden kl 13 ser jag att EG hade ett nytt släpp kl 12...

... vilken röra detta blivit. Sämsta release-upplevelsen någonsin

Medlem

Lite off Topic kanske:
Någon som vet hur de redan kan sälja en hårddisk för PS5
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/harddisk-...
när sony inte har sagt vilka som fungerar än?

Medlem

Aven jag kan intyga att om man bestallt två konsoler under samma namn och kort kommer den ena makuleras oavsett om det ar en av varje sort. Så ni som bestallt dubbelt av olika anledningar ring in till kundtjanst och bestam vilken du vill ha!

Dom sa aven till mig att det var en hel del som hade gjort samma sak och att dom kommer gå ut på forsaljning igen så ge inte upp an allesammans!

Jag bastallde min vid 13.40 och min skulle komma den 8 december.

P.S Ursaktar bokstaveringen. Tyvarr har jag ett trasigt tangentbord.

Medlem
Skrivet av Hassegrillar:

Aven jag kan intyga att om man bestallt två konsoler under samma namn och kort kommer den ena makuleras oavsett om det ar en av varje sort. Så ni som bestallt dubbelt av olika anledningar ring in till kundtjanst och bestam vilken du vill ha!

Dom sa aven till mig att det var en hel del som hade gjort samma sak och att dom kommer gå ut på forsaljning igen så ge inte upp an allesammans!

Jag bastallde min vid 13.40 och min skulle komma den 8 december.

P.S Ursaktar bokstaveringen. Tyvarr har jag ett trasigt tangentbord.

Råkade göra samma för att de släppte digital edition först men jag ville ha standard. Fattar dock inte vilka knappval jag ska göra för att komma till rätt avdelning hos dem 🙈

Medlem

Min är fortfarande under behandling fast jag klickade hem vid 12 tiden, får hoppas att det folket säger stämmer " att det är samma sak som reserverad " men ni vet själva att man känner sig tryggare om det hade stått reserverad

Medlem

Var precis i kontakt med EG kundtjänst och hon jag pratade med sade att om ordern har "under behandling" som status så har den kommit längre i processen än om statusen är "reserverad". Känns lite märkligt dock i och med att en del som lyckades få en kl 09 har "reserverad" som status.

Medlem

Är sjukt imponerad efter några timmar.

Handkontrollen är den riktiga next gen upplevelsen, allt annat är bara grädde på moset. Den kommer tillföra sjukt mycket i många spel.

Trodde jag bara skulle in och testa lite i Astro men snart har jag klarat hela spelet 😂 rekommenderas att ni kör!


signatur

En styck signatur.

Medlem
Skrivet av Meb81:

Beställde efter 12 och den skickas den 8 december..

Med eller utan expressfrakt?

Medlem

Jag beställde disc på Elgiganten med klarna och fick bekräftelsemail kl 08.59. Har stått som "under behandling" ända sedan dess. Talade tidigare idag med kundtjänst som sa att jag kunde vara trygg med att min order skulle skickas idag eller imorgon. Andra har redan fått mail från Bring men inte jag Ska man vara nojig?

Medlem
Skrivet av sharky4687:

Med eller utan expressfrakt?

Expressfrakt

Medlem
Skrivet av Bubka122:

Råkade göra samma för att de släppte digital edition först men jag ville ha standard. Fattar dock inte vilka knappval jag ska göra för att komma till rätt avdelning hos dem 🙈

Skrivet av rednaluh:

Var precis i kontakt med EG kundtjänst och hon jag pratade med sade att om ordern har "under behandling" som status så har den kommit längre i processen än om statusen är "reserverad". Känns lite märkligt dock i och med att en del som lyckades få en kl 09 har "reserverad" som status.

Nu är min extra konsol avbokad, så den släpps väl till allmän försäljning vid nästa spöksläpp.

Medlem
Skrivet av Auditor:

Jag beställde disc på Elgiganten med klarna och fick bekräftelsemail kl 08.59. Har stått som "under behandling" ända sedan dess. Talade tidigare idag med kundtjänst som sa att jag kunde vara trygg med att min order skulle skickas idag eller imorgon. Andra har redan fått mail från Bring men inte jag Ska man vara nojig?

Jag fick 09:00 och det står som Reserverad. Har dock inte fått något mail från Bring (beställt expressfrakt).


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem
Skrivet av Auditor:

Jag beställde disc på Elgiganten med klarna och fick bekräftelsemail kl 08.59. Har stått som "under behandling" ända sedan dess. Talade tidigare idag med kundtjänst som sa att jag kunde vara trygg med att min order skulle skickas idag eller imorgon. Andra har redan fått mail från Bring men inte jag Ska man vara nojig?

Hur fan lyckas du komma in så tidigt innan 9.00 jag rensade cache. Kom in 2 gånger men utsparkad 3 gången fick jg stå i kö i 3 minuter. Skit system

Medlem
Skrivet av Meb81:

Expressfrakt

Vilken tid exakt bokade du?

Medlem
Skrivet av Ledkung:

Hur fan lyckas du komma in så tidigt innan 9.00 jag rensade cache. Kom in 2 gånger men utsparkad 3 gången fick jg stå i kö i 3 minuter. Skit system

Jag beställde 08:58 genom att söka på Playstaion 5 och beställa via sökresultatet. När jag gick in på varan så fanns det ingen knapp att lägga till i korgen så jag gick tillbaka till sökningen och beställde därifrån.


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

Välkommen in i värmen @Oscsko!

Tack så hjärtligt!

Skrivet av serdyllon:

Samma här. Kontrollen ligger i ett oöppnat paket här hemma. Visade sig att de enda ÅF som inte kunde leverera var just de två som jag bokade från, långt, långt innan EG, Mediamarkt, Dustin m.fl. började släppa sina.

... vilken röra detta blivit. Sämsta release-upplevelsen någonsin

Värst är ovissheten och att man går omkring med en skör förhoppning om att kanske få tag i en konsol. Håller lite koll och smyghoppas på att det kommer fler släpp men förväntar mig inte att komma över någon konsol i år. Men men, den som lever får se

Medlem

Hoppas inte för mycket på era "bekräftade" och "levererade" Amazon-beställningar.
Bokade på Amazon.se samma sekund de blev tillgängliga att beställa runt midnatt.
Ordern ligger där, och det står till och med att den är skickad redan.
Men pengarna dras aldrig, hur många gånger man än godkänner det.
Suck... Rätt trist första försök att beställa från amazon, och lär väl knappast bli fler heller

Medlem
Skrivet av Ledkung:

Hur fan lyckas du komma in så tidigt innan 9.00 jag rensade cache. Kom in 2 gånger men utsparkad 3 gången fick jg stå i kö i 3 minuter. Skit system

Kom också in 8.58 och fick min bekräftelse 8.59 utan att stå i kö. Min cache är avstängd så jag nötte F5 några minuter innan (typ 5) eftersom server tider kan varriera. Ganska troligt att dom flesta började klicka in sig mindre än en minut innan 9. Därför kön snabbt blev full.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av rednaluh:

Vilken tid exakt bokade du?

12.23

Medlem
Skrivet av ohGr:

Hoppas inte för mycket på era "bekräftade" och "levererade" Amazon-beställningar.
Bokade på Amazon.se samma sekund de blev tillgängliga att beställa runt midnatt.
Ordern ligger där, och det står till och med att den är skickad redan.
Men pengarna dras aldrig, hur många gånger man än godkänner det.
Suck... Rätt trist första försök att beställa från amazon, och lär väl knappast bli fler heller

Jag hade det här problemet. Visade sig att jag fyllt i min leveransadress (sommarhuset) istället för min hemadress under faktureringsuppgifter vilket gjorde att köpet aldrig gick igenom. Ändrade till tjejens AMEX och sen var det klart.

Medlem

Så jävla glad! Efter en hel dags nervositet lyckades jag precis få igenom en beställning av en PS5 med skivläsare från tyska Euronics för 499 euro med leverans innan jul! (sambon är tysk haha)

Medlem
Skrivet av Hassegrillar:

Aven jag kan intyga att om man bestallt två konsoler under samma namn och kort kommer den ena makuleras oavsett om det ar en av varje sort. Så ni som bestallt dubbelt av olika anledningar ring in till kundtjanst och bestam vilken du vill ha!

Dom sa aven till mig att det var en hel del som hade gjort samma sak och att dom kommer gå ut på forsaljning igen så ge inte upp an allesammans!

Jag bastallde min vid 13.40 och min skulle komma den 8 december.

P.S Ursaktar bokstaveringen. Tyvarr har jag ett trasigt tangentbord.

Baserat på detta och andras liknande svar här i tråden ringde även jag till kundtjänst och kollade detta hos Elgiganten - detta för att jag fick tag på en Digital-version och en med skiva efter kl 12.00 idag hos Elgiganten och ville kolla vad som gäller (två olika ordrar). Den jag talade med på kundtjänst menade att detta citerat ovan inte stämmer, man kan enligt honom (som också kollade med sina kollegor under samtalet med mig) köpa 1 st utav varje konsol, men inte 2 st eller fler utav samma - då kommer de makulera ordrar sa han på kundtjänst nu.

Verkar rörigt det här hos EG, de säger emot varandra och man blir osäker på vad som gäller. Vad tror ni? har någon annan här hört något mer vad som gäller?

Medlem

På den jag pratade med hos EG, så lät det inte som att man fick ha två. Oavsett om de var olika eller ej.

Medlem

Det står faktiskt under https://www.elgiganten.se/cms/20201116_103700/playstation-5-f...

"Hur många konsoler kan jag köpa?

Max 1st/ kund"

alltså en tolkningsfråga men troligvis endast 1 konsol /person

Medlem
Skrivet av sharky4687:

Det står faktiskt under https://www.elgiganten.se/cms/20201116_103700/playstation-5-f...

"Hur många konsoler kan jag köpa?

Max 1st/ kund"

alltså en tolkningsfråga

Ja och jag nämnde även detta för honom i mitt samtal med kundtjänst - jag frågade: menar ni 1 st konsol totalt per kund eller 1 st av varje konsol. Han menade då att man kan köpa 1 av varje, men inte 2 eller fler av samma. (och som sagt kollade han detta med sina kollegor under vårt samtal)... känns väldigt oklart det här.

Skriv svar