PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Skrivet av Kris:

Jag har räknat på att brytpunkten för att få leverans från Mediamarkt under Q4 2020 eller får leverans Q1 2021 är förhandsbokning innan 20/9 2020. Dvs. bokningar efter 20/9 ger leverans 2021. Detta under förutsättning att Mediamarkts kösystem fungerar som den ska.

Ja, det stämmer med infon de gett mig i alla fall. Men nu verkar det som att Elgiganten kommer skicka en till mig i December så när den nått mig så blir det antagligen att jag avbokar beställningen från MediaMarkt (och Webhallen).

Medlem

Inte ett rätt idag, trots att jag var på varenda boll i Sverige + proshop Danmark och Amazon Tyskland. Blir många långa dagar kvar till jul eftersom jag lovat min dotter ett och får nog byta ut både Ctrl och F5 tangenterna. Grattis till er som fick tag på en PS5 idag, bra träning till 6:an kommer ut.

Medlem
Skrivet av Adoneus:

För kännedom så kommer ni som bokade mer än en konsol få dom avbrutna så länge ni inte bokade dom på olika namn/konton. Jag blev precis av med två extra konsoler jag hade bokat på olika ordar under samma konto trots löfte från kundtjänst nisse nummer 1 att det inte skulle hända. Nu när det väl hände och jag pratade med kundtjänst nisse nummer 2 så sa hon att det görs automatiskt i deras system. Som tur var så fick jag behålla den som jag ville *puh*

Kanske därför som EG lyckats släppa fler och fler konsoler under dagen? För att de rensar i ordrarna? Låter som det skulle vara sjukt många som dubbelbokar i så fall, men kul att du fick den du ville ha

Medlem

Någon annan som fortfarande har "under behandling" som orderstatus på EG? Fick bekräftelsemejlet 12:11. Några vänner som bokade några minuter senare har "reserverad".

Medlem

Dubbel glädje! Snubblade in på Elgigantens hemsida strax efter 12.00 av en ren slump och såg gröna knappen för PS5. Köpte en själv, men mer glädjande var att man kunde ringa bekanta som missat alla andra släpp . Har blivit lovad guld och gröna skogar som tack:)

En extra slant
Skrivet av Furo:

Dubbla priset och mer därtill på säljsidor. Tråkigt att se att man bokar upp sig för att tjäna en extra slant.

Mer än de dubbla priset , ingen liten extra slant ..

Medlem
Skrivet av Andy Hexagon:

Frågan är nu när man lyckats knipa en PlayStation 5 - ska jag satsa på en ny 4K TV eller klarar jag mig med min 10 år gamla 42-tums plasma TV (full HD)?

Ja, jag undrar precis samma sak 😃

Medlem
Skrivet av rednaluh:

Någon annan som fortfarande har "under behandling" som orderstatus på EG? Fick bekräftelsemejlet 12:11. Några vänner som bokade några minuter senare har "reserverad".

Tror det kan bero på vilket betalsätt man använde. Jag valde att betala med Swish och min order gick från Under behandling till Reserverad rätt så snabbt.


signatur

Nerd 4 life, yo.

Medlem
Skrivet av induce:

Tusan vad trevligt! 🥳 När beställde du? Fick min orderbekräftelse 8:57 imorse men inte sett något annat än att den slagit om till reserverad ännu.

Har varit i kontakt med deras support och de säger att de har en bug i deras system och att därför kommer statusen vara "Reserverad" tills det att du har din konsol levererad. Så jag har F5:at i onödan där hela dagen 😄

Medlem

Någon som hört något mer angående 9.00 släppet? Bekräftat att man får den till veckan? Leveransbesked? Kollinr?
Någon som skrev att det såldes 3000 ex imorse. Är det ens möjligt att Elgiganten hade så många exemplar för November utöver alla exemplar som redan skickats?

Medlem

Liten uppdatering!

Fick igenom en beställning 09:00 och fick precis meddelande av Elgiganten och bring att mitt paket är på väg så kommer få det imorgon eller måndag! Mycket trevligt måste jag få säga för någon som inte förbokat överhuvudtaget😀

Medlem
Skrivet av rednaluh:

Någon annan som fortfarande har "under behandling" som orderstatus på EG? Fick bekräftelsemejlet 12:11. Några vänner som bokade några minuter senare har "reserverad".

sitter i exakt samma sits!

Medlem
Skrivet av Jojkenstein:

Ja, jag undrar precis samma sak 😃

Just nu tittar jag på LG OLED55CX6LA:

https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/tv/oled/lg-oled55cx6la/...

Får se om NetOnNet eller någon annan ÅF sänker priset på Black Friday.


signatur

Nerd 4 life, yo.

Medlem
Skrivet av Andy Hexagon:

Tror det kan bero på vilket betalsätt man använde. Jag valde att betala med Swish och min order gick från Under behandling till Reserverad rätt så snabbt.

Valde Klarna som betalsätt. Å andra sidan har en kompis som också valde Klarna "reserverad".

Medlem
Skrivet av Astackofboxes:

Dubbel glädje! Snubblade in på Elgigantens hemsida strax efter 12.00 av en ren slump och såg gröna knappen för PS5. Köpte en själv, men mer glädjande var att man kunde ringa bekanta som missat alla andra släpp . Har blivit lovad guld och gröna skogar som tack:)

Samma meddela brorsan och en kompis om detta som bägge fick en


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Jojkenstein:

Har varit i kontakt med deras support och de säger att de har en bug i deras system och att därför kommer statusen vara "Reserverad" tills det att du har din konsol levererad. Så jag har F5:at i onödan där hela dagen 😄

Haha. Då är vi två! Tack för infon.


signatur

Mvh,
Michael Claesson

Medlem
Skrivet av Andy Hexagon:

Just nu tittar jag på LG OLED55CX6LA:

https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/tv/oled/lg-oled55cx6la/...

Får se om NetOnNet eller någon annan ÅF sänker priset på Black Friday.

Sneglar också på den eller ev. en C9 55 om den dyker upp på EG igen.

Medlem
Skrivet av skabbigtant:

Liten uppdatering!

Fick igenom en beställning 09:00 och fick precis meddelande av Elgiganten och bring att mitt paket är på väg så kommer få det imorgon eller måndag! Mycket trevligt måste jag få säga för någon som inte förbokat överhuvudtaget😀

Gött! Vilket betalsätt använde du?

Medlem
Skrivet av skabbigtant:

Liten uppdatering!

Fick igenom en beställning 09:00 och fick precis meddelande av Elgiganten och bring att mitt paket är på väg så kommer få det imorgon eller måndag! Mycket trevligt måste jag få säga för någon som inte förbokat överhuvudtaget😀

Jag och polaren plockade upp varsin från Elgiganten vid 12.00 tiden (Innan dess hade de problem med hemsidan på sina ställen tydligen). Låter som Elgiganten fick en hel del konsoler generellt. Leverans den fjärde december.

Medlem
Skrivet av rednaluh:

Någon annan som fortfarande har "under behandling" som orderstatus på EG? Fick bekräftelsemejlet 12:11. Några vänner som bokade några minuter senare har "reserverad".

Samma här, betalade med Klarna.

Medlem
Skrivet av Tom76:

Sneglar också på den eller ev. en C9 55 om den dyker upp på EG igen.

Vet du om C9 stödjer 120hz?


signatur

Nerd 4 life, yo.

Medlem

Beställde först en digital på EG då den var den enda varianten som gick att beställa. Därefter släppte de standard och då beställde jag den. Efter info på forumet ringde jag kundtjänst och mycket riktigt skulle de ta bort en av konsolerna.
Betyder att ni som beställt två varianter måste meddela kundtjänst om vilken ni vill behålla. Betyder rimligtvis också att det kommer komma fler konsoler till salu.

Medlem

C9 har stöd för 4K 120 hz, ja.

Medlem
Skrivet av Andy Hexagon:

Vet du om C9 stödjer 120hz?

Som jag förstått det så gör den det efter firmwareuppdatering nyligen. Du ska dock inte ta gift på att jag har förstått det rätt.

Medlem
Skrivet av AstroCreep:

Gött! Vilket betalsätt använde du?

Jag körde med klarna 👍

Medlem

Står inget datum alls på mitt Mail eller på min sida på EG, står som reserverad men man undrar ju när man får den. Vet inte om jag ska ringa ner deras kundtjänst för detta även om man är nyfiken

Medlem

signatur

Nerd 4 life, yo.

Medlem
Skrivet av CChild:

Står inget datum alls på mitt Mail eller på min sida på EG, står som reserverad men man undrar ju när man får den. Vet inte om jag ska ringa ner deras kundtjänst för detta även om man är nyfiken

Pratade med Elgigantens kundtjänst vid två tillfällen idag. Antingen får du din konsol imorgon, nästa vecka eller i början på december.


signatur

Nerd 4 life, yo.

Medlem

Lyckades få in ett ps5 i min kundvagn lite efter kl 14 idag På eg. Skrev in alla uppgifterna men sen när jag ska trycka köp så var det fullt igen... känner mig nästan stulen på ett ps5...

Medlem

Någon som fått sin kl12 beställning skickad än?

Skriv svar