Intervju med Machine Games om nya arbetsförhållanden, next-gen och mer!

Robot
Intervju med Machine Games om nya arbetsförhållanden, next-gen och mer!

Jerk Gustafsson snackar om förändringarna i spelbranschen senaste decenniet, hur de som studio behöver anpassa sig för nya situationer och vad next-gen kommer att innebära.

#machine-games, #wolfenstein


NuZ
Testpilot

Skulle vilja se ett äventyrsspel i 3e person från dem. De är duktiga på att bygga världar och narrativ så skulle nog kunna bli bra. De måste bara våga


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Vänta lite...så han menar att man använder cut-scenes för att ge konsolen tid att hinna ladda in nästa bana/boss fight/city? Visste inte att man som spelutvecklare är tvungen att forma själva storyn efter begränsad hårdvara. Kanske blir en ändring på det med PS 5 och Xbox X/S

Medlem

Intressant att dom kände sig hotade av Let's plays och streaming, vem känner sig hotad av gratis reklam, egentligen?

Medlem
Skrivet av VertexBuffern:

Vänta lite...så han menar att man använder cut-scenes för att ge konsolen tid att hinna ladda in nästa bana/boss fight/city? Visste inte att man som spelutvecklare är tvungen att forma själva storyn efter begränsad hårdvara. Kanske blir en ändring på det med PS 5 och Xbox X/S

Alla möjligheter som finns för att undvika i mån laddskärmar används... Otroligt långsamma hissar, långa korridorer m.m

Redaktör

Codemasters körde rätt långa introsekvenser i Dirt-spelen för 10 år sen, för att dölja laddning förstås.


signatur
Medlem
Skrivet av Iceman88:

Alla möjligheter som finns för att undvika i mån laddskärmar används... Otroligt långsamma hissar, långa korridorer m.m

Wow det visste jag inte. Nu känns hela spelvärlden...falsk på något sätt...som att man precis fått höra att man är inuti matrix. Får se hur jag kommer över det här...

Medlem
Skrivet av VertexBuffern:

Wow det visste jag inte. Nu känns hela spelvärlden...falsk på något sätt...som att man precis fått höra att man är inuti matrix. Får se hur jag kommer över det här...

Ignorance is bliss så att säga.

Medlem

Vill gärna se New order och Old Blood optimerade till new-gen


signatur

Övning ger träning.

Ambassadör
Xbox

Kommer bli fränt detta framöver


signatur

Jump in.

1
Skriv svar