Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem
Skrivet av Zontos:

Jag har aldrig hört talas om spöktåget, var finns den? Har hittat ett tåg som kraschat ned för ett stup och det fanns guldtackor där. Hittade och hittade det var någon som skrev det men ändå.

Jag är lite inne på samma spår (no pun intended) som andra att det är roligast om man bara råkar stöta på det.

Jag tror inte jag säger förmycket om jag säger att det är strax söder om gränsen mot Lemoyne. Jag har inte en aning om hur ofta det händer men det är runt hundtimmen på natten.

Medlem
Skrivet av Jokobib_Bob:

Kan vara mitt favoritmoment i ett spel någonsin som ej tillhör huvudstoryn. Dessutom kan man höra folk prata om detta par runtom i världen. Fantastiskt!

Haha skumt, jag har ofta haft svårt att lyssna på folket omkring men det är intressant hur detaljrikt spelet är.

Skrivet av Nizze Najs:

Jag är lite inne på samma spår (no pun intended) som andra att det är roligast om man bara råkar stöta på det.

Jag tror inte jag säger förmycket om jag säger att det är strax söder om gränsen mot Lemoyne. Jag har inte en aning om hur ofta det händer men det är runt hundtimmen på natten.

Ja det är nog roligast, ibland så är det bra att leta efter information om vad man kan hitta för roliga grejer. KKK-gruppen var också ett gäng jag råkade springa på en gång och det blev en blodig utgång för dom.

Avstängd
Skrivet av Zontos:

Jag har aldrig hört talas om spöktåget, var finns den? Har hittat ett tåg som kraschat ned för ett stup och det fanns guldtackor där. Hittade och hittade det var någon som skrev det men ändå.

I tåget som kraschat finns det några guldtackor om du klättrar lite och håller på. Spöktåget har jag aldrig fått se trots massor av genomspelningar. Spelade inget rdr2 i helgen. Har inte känt tillräckligt med sug att starta det.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

I tåget som kraschat finns det några guldtackor om du klättrar lite och håller på. Spöktåget har jag aldrig fått se trots massor av genomspelningar. Spelade inget rdr2 i helgen. Har inte känt tillräckligt med sug att starta det.

Jodå letade upp allt guld förra omspelningen.

Avstängd
Skrivet av Zontos:

Jodå letade upp allt guld förra omspelningen.

Nu när vi snackar om det så har jag inte varit där på nuvarande genomspelning. Tappade suget i kapitel 6.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Nu när vi snackar om det så har jag inte varit där på nuvarande genomspelning. Tappade suget i kapitel 6.

I din nästa genomspelning så ska du anstränga dig för att vara en "bad boy". Jag håller på med en bad boy och är i kapitel 6. Lite nya klippscener och dialog gör det värt besväret.

Vissa saker är dock svåra att göra bad boys vägen, som att inte kasta ut straaus,

Avstängd
Skrivet av Nizze Najs:

I din nästa genomspelning så ska du anstränga dig för att vara en "bad boy". Jag håller på med en bad boy och är i kapitel 6. Lite nya klippscener och dialog gör det värt besväret.

Vissa saker är dock svåra att göra bad boys vägen, som att inte kasta ut straaus,

Får se när nästa blir men ska fundera på det.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox

Har sent omsider faktiskt dragit igång lite Online-spelande... Hittade en co-op partner som ville köra. Solo är det ju helt värdelöst, men med en kompis så är det inte helt oävet tbh. Men så är det ju med det mesta, tillsammans blir roligare.

Ger ju inte jättemycket, men det var gött att hoppa upp i sadeln igen! Blir lite sporadiskt då och då framöver.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Har sent omsider faktiskt dragit igång lite Online-spelande... Hittade en co-op partner som ville köra. Solo är det ju helt värdelöst, men med en kompis så är det inte helt oävet tbh. Men så är det ju med det mesta, tillsammans blir roligare.

Ger ju inte jättemycket, men det var gött att hoppa upp i sadeln igen! Blir lite sporadiskt då och då framöver.

Jag kan tänka mig att det är mycket mindre risk för griefers om man är minst två. Själv så har jag spelat mest solo. Som du skriver så är det inte lika kul, men man vänjer sig och det blir roligare med tiden när jag kommer in i rollen (just nu trader). Och ännu roligare när jag kan skaffa bättre grejer (större trader-vagn, yay!) .

Om jag ska lyfta fram något positivt med att spela solo så är det spänningen. Det kan vara sjukt nervöst att rida runt eller ta sig till något ställe med vagnen som ligger långt bort och försöka undvika skumma typer. Eftersom jag rider omkring ensam så är jag enkelt mål. Griefers är dessutom oftast två eller fler eftersom de vill alltid ha övertaget (vilket är en vettig strategi för griefers ).

Jag är ofta chanslös i såna lägen men det har hänt några gånger att jag blivit anfallen av ett par griefers som trott att jag är enkel match. Jag har väl låtsats vara det också tills de kommit tillräckligt nära, sedan har båda fått smaka på hagelbössan (som äger allt och alla inom 10 meters radie ) och båda har bitit i gräset.

Ambassadör
Xbox

@Nemo

Ja det är flera gånger som vi har stött på folk med otrevliga avsikter som har ångrat sig när de inser att vi är två, lite skön RP-känsla ändå när man rider eskort


signatur

Jump in.

Avstängd

Nu blir jag ju sugen på rdr2 igen när ni skriver igen haha!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@Mortaigne: det vore kul om det gick att anlita andra spelare som eskort. Jag har vagnen och de står för säkerheten liksom.

Då kunde man frakta dyrare last med större belöning och när lasten kommer fram oskadd så splittar alla på belöningen. Och eftersom det är dyr last så blir många banditer och griefers intresserade, så det skulle bli rätt spännande transporter.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Nemo:

@Mortaigne: det vore kul om det gick att anlita andra spelare som eskort. Jag har vagnen och de står för säkerheten liksom.

Då kunde man frakta dyrare last med större belöning och när lasten kommer fram oskadd så splittar alla på belöningen. Och eftersom det är dyr last så blir många banditer och griefers intresserade, så det skulle bli rätt spännande transporter.

Indeed! Med bindande kontrakt eller något så man inte blir blåst... Det är definitivt säkrare med två eller fler spelare iaf. Vi blir lämnade ifred nästan hela tiden, även folk som springer runt och muppar i städer etc. håller sig på avstånd när de ser oss.

Lite fränt är det när man rider in i en stad sakta bredvid varandra, med tumbleweeds som blåser in över vägen...


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox

Vilka yrken är roligast egentligen? Vi har kört bounty hunting, och det är ju mycket action i alla fall.


signatur

Jump in.

Avstängd

Funderar på en ny runda rdr2

Valhalla var inte vad jag hoppades på men kommer nog köra klart det. Annars spelar jag mycket FIFA men det känns som något fattas. Så blir nog en ny runda rdr2 inom kort!


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Funderar på en ny runda rdr2

Valhalla var inte vad jag hoppades på men kommer nog köra klart det. Annars spelar jag mycket FIFA men det känns som något fattas. Så blir nog en ny runda rdr2 inom kort!

Vad var det du blev besviken på med Valhalla? (Jag har inte spelat det än)


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Vad var det du blev besviken på med Valhalla? (Jag har inte spelat det än)

Alldeles för mycket gula pluppar på kartan som är kistor och talents. Tycker talents är nått man ska kunna specca och inte måsta plocka upp. Tyckte det förstörde mycket och sen är det mycket svårare än både rdr2 och odyssey som var det förra AC.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Alldeles för mycket gula pluppar på kartan som är kistor och talents. Tycker talents är nått man ska kunna specca och inte måsta plocka upp. Tyckte det förstörde mycket och sen är det mycket svårare än både rdr2 och odyssey som var det förra AC.

Hej igen!
Jag är bara i början av AC Valhalla. Men jag blev besviken på att det blandar rollspel med massor att hitta plus det här ständiga klättrandet. Har både Origin och odysse men jag kommer mig inte för att spela dem. Då spelar jag nog hellre de äldre AC.
Men väntar på Cyberpunk 2077. Så det får nog bli lite RDR2 tills det släpps.

Avstängd
Skrivet av Över45:

Hej igen!
Jag är bara i början av AC Valhalla. Men jag blev besviken på att det blandar rollspel med massor att hitta plus det här ständiga klättrandet. Har både Origin och odysse men jag kommer mig inte för att spela dem. Då spelar jag nog hellre de äldre AC.
Men väntar på Cyberpunk 2077. Så det får nog bli lite RDR2 tills det släpps.

Origins och odyssey var bättre AC enligt mig. Ja det är mycket klättring i Norge. Men spelar du tills England vilket går relativt snabbt så är det inga berg alls typ. Där är det mycket kyrkor du ska ta synkroniserings punkter på.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Köpte RDR 2 när det var nytt, körde en bit och kom av mig dessvärre (spelade för många spel samtidigt).

Kände att tiden var inne för en omstart. Har nu en 4K HDR tv också som gör spelet rättvisa.

Satan så bra det är. Denna gång ska det fullföljas hela vägen

Jag stängde såklart av GPS så man får bort allt clutter och navigerar med hjälp av landmärken och vägskyltar. Underbart!


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem
Skrivet av Gregermeister:

Köpte RDR 2 när det var nytt, körde en bit och kom av mig dessvärre (spelade för många spel samtidigt).

Kände att tiden var inne för en omstart. Har nu en 4K HDR tv också som gör spelet rättvisa.

Satan så bra det är. Denna gång ska det fullföljas hela vägen

Jag stängde såklart av GPS så man får bort allt clutter och navigerar med hjälp av landmärken och vägskyltar. Underbart!

Bra val!

Det är en värld väl värd att förlora sig i. Jag tyckte personligen inte att det var nödvändigt att driva main story vidare heller (som i att pusha snabbt för ett avslut) även om många sidouppdrag är repetitiva finns det unika små juveler att upptäcka över hela kartan. Djurlivet gör ju sitt till också.

Önskar nästan att jag kunde glömma bort det, så att man fick spela om det helt aningslöst igen

Medlem
Skrivet av breahl:

Funderar på en ny runda rdr2

Valhalla var inte vad jag hoppades på men kommer nog köra klart det. Annars spelar jag mycket FIFA men det känns som något fattas. Så blir nog en ny runda rdr2 inom kort!

Låter inte som en dum idé, själv har jag spelat igenom GTA V men det ska bli skönt att lämna psykopaterna för en mer sansad och stilig Arthur Morgan!

Medlem

Blev så sugen på RDR2 efter man såg "Generationens spel" som FZ körde live.
Vilket spel endå, fattar inte vad som fick mig att "ta uppehåll".
Jag trodde jag var färdig nu men nu blev det en epiloge också men måste avbryta för att fara och jobba.

Förtjänar verkligen vara på generationens topplista.
Jag spelar på PC och efter en trögstart så har Rockstar fixat problemen, spelet fungerar hur bra som helst


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Spelar folk här med eller utan HDR? I mörkare utrymmen ser det bra ut, men under dagtid föredrar jag nog SDR ändå. Detta då det andra alternativet lägger en sorts grå hinna över allt och det blir liksom aldrig riktigt så ljust ute som i verkliga livet. Tankar?


signatur

Konsolgubbe

Medlem
Skrivet av Tubb3:

Spelar folk här med eller utan HDR? I mörkare utrymmen ser det bra ut, men under dagtid föredrar jag nog SDR ändå. Detta då det andra alternativet lägger en sorts grå hinna över allt och det blir liksom aldrig riktigt så ljust ute som i verkliga livet. Tankar?

Jag körde på default HDR setting med filmgrain effekten. Har en ganska ljusstark tv, så alternativet blev för ljust. Tycker default passar spelet bättre och förmedlar känslan på ett bättre sätt. Förvisso sitter jag i en källare med minimalt ljusinsläpp, har man ljusare i rummet är nog det andra alternativet att föredra.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem
Skrivet av Gregermeister:

Jag körde på default HDR setting med filmgrain effekten. Har en ganska ljusstark tv, så alternativet blev för ljust. Tycker default passar spelet bättre och förmedlar känslan på ett bättre sätt. Förvisso sitter jag i en källare med minimalt ljusinsläpp, har man ljusare i rummet är nog det andra alternativet att föredra.

Jag har också en rätt ljusstark TV, men sitter sällan i ett helt mörkt rum (LCD, helt mörkt rum framhäver den något otillräckliga svärtan).

Någon som latjat runt med Paper White-inställningen?


signatur

Konsolgubbe

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Blev så sugen på RDR2 efter man såg "Generationens spel" som FZ körde live.
Vilket spel endå, fattar inte vad som fick mig att "ta uppehåll".
Jag trodde jag var färdig nu men nu blev det en epiloge också men måste avbryta för att fara och jobba.

Förtjänar verkligen vara på generationens topplista.
Jag spelar på PC och efter en trögstart så har Rockstar fixat problemen, spelet fungerar hur bra som helst

Du missar inget! Jag tycker rdr2 borde kommit före witcher 3.


signatur

PS5 och inget annat.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av breahl:

Du missar inget! Jag tycker rdr2 borde kommit före witcher 3.

Vilken chock!

Jag föredrar Witcher 3, men det finns saker RDR 2 gör bättre. Spelvärlden t.ex. - alltså miljöerna och interaktiviteten. Att bara rida runt och lajja. Har nog inte struttat runt planlöst så många timmar i något annat spel.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Du missar inget! Jag tycker rdr2 borde kommit före witcher 3.

Håller med! RDR2 är snäppet vassare än The Witcher 3 även om det är jämnt.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag sätter nog Witcher 3 högre.
Gillar i Witcher 3 att många sidospår vävs ihop i mainstoryn osv. Men det klart Witcher 3 inte helt perfekt heller.
Hade RDR2 haft liiite mer "RPGigt" eller vad man ska säga hade det gått om.

RDR2 är lite "rockstar skadat."
Nog för att man kan fiska, jaga sköta om hästen.
Men jag skulle även vilja att man tex skulle kunna "stealth" råna en bank, postkontor, tåg och inte alltid att det blir wanted pang pang och sen måste man pay bounty som bara blir större och större ju längre man försvarar/håller sig undan.
Men ett underbart spel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skriv svar