PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Enligt supporten jag pratade med i fredags skulle jag få min levererad antingen idag eller imorgon onsdag. Väntar fortfarande, men gissar att de har haft galet mycket med black week och leveranser.

Bokade 8 oktober 2019.

Inaktiv

På Webhallen verkar man inte kunna se sina beställningar. Kanske dom har fått in nya ps5 och håller på uppdatera inte vet jag. Eller så är det fel på hemsidan.

Medlem

Bokade 19/11 kl 12.19 Får min ifrån EG 8/12.

Medlem
Skrivet av anon_329283:

På Webhallen verkar man inte kunna se sina beställningar. Kanske dom har fått in nya ps5 och håller på uppdatera inte vet jag. Eller så är det fel på hemsidan.

Jag kan se min bokning NU

Inaktiv
Skrivet av limonass:

Jag kan se min bokning NU

Samma här nu

Medlem
Skrivet av Learion:

Bokade 19/11 kl 12.19 Får min ifrån EG 8/12.

Vad för frakt valde du? Min bokning gjordes 12:34 och med expressfrakt står det 7/12 för mig.

Medlem
Skrivet av dennan:

Bokade 191030 på webhallen, hämtade ut idag i Göteborg

Hurra, bara 8 månaders kö kvar för mig

Medlem
Skrivet av e3henri:

Hurra, bara 8 månaders kö kvar för mig

Vi har tagit oss fram en månad i kön i varje fall. Synd bara att det tog en månad

Det borde börja röra sig mot slutet av januari. Sedan kan man väl fråga sig hur pass bra QC Sony har på sina kommande batcher nu när de försöker printa konsoler i samma takt som Riksbanken trycker fiatkronor.

Medlem

Ingen som hört något från Inet om dom får in mer snart. Vet att folk som beställt 1 Juni 2020 har fått förra veckan.

Medlem
Skrivet av e3henri:

Hurra, bara 8 månaders kö kvar för mig

Känner flera som skulle fått sin dec/jan av Webhallen som fick i slutet förra veckan. Så säkerligen många som fått på andra ställen som bokat av. Tror inte du kommer vänta 8 månader... mem vad vet jag

Medlem

Om de som bokade i oktober 2019 på Webhallen för sina nu kanske vi äntligen kan vara framme i november 2019. Hoppas! Har en LG OLED CX 65 tum inköpt på black friday som jag vill kröna med en PS5 🥰

Medlem
Skrivet av majep:

Känner flera som skulle fått sin dec/jan av Webhallen som fick i slutet förra veckan. Så säkerligen många som fått på andra ställen som bokat av. Tror inte du kommer vänta 8 månader... mem vad vet jag

Näe jag tycker det är sjukt puckat av tex Komplett och andra ÅF att säga tex "maj 2021" som Komplett sa till mig. Vadå har ni en bekräftad leverans i maj 2021 på 20 enheter varav en av dessa 20 kommer gå till mig ? ne så är det givetvist inte, Ingen vet hur många enheter Sony kommer producera och leverera men troligen är det mer än vad man tror eftersom Sony hela tiden ökar på produktionen.

Medlem

Ni som har bokat från EG, vad är det för digitalt kvitto ni partar om? Jag kan inte minnas att jag fått något sådant.

Medlem
Skrivet av Sn0rt:

Ni som har bokat från EG, vad är det för digitalt kvitto ni partar om? Jag kan inte minnas att jag fått något sådant.

Du måste be om det från Elgigantens kundtjänst, Använd bara chattfunktionen på deras hemsida och prata med supporten där och säg du vill ha ett sådant så mejlar dom det till dig.

Därefter kan du använda ID:et där och söka på din order och se när den beräknas levereras.

Medlem
Skrivet av Airborne:

Du måste be om det från Elgigantens kundtjänst, Använd bara chattfunktionen på deras hemsida och prata med supporten där och säg du vill ha ett sådant så mejlar dom det till dig.

Därefter kan du använda ID:et där och söka på din order och se när den beräknas levereras.

Aldrig spårat tidigare men antar att man kommer kunna se när det börja plockas också?

Medlem
Skrivet av Airborne:

Du måste be om det från Elgigantens kundtjänst, Använd bara chattfunktionen på deras hemsida och prata med supporten där och säg du vill ha ett sådant så mejlar dom det till dig.

Därefter kan du använda ID:et där och söka på din order och se när den beräknas levereras.

Vad är de magiska orden för att komma i kontakt med en riktig person och ingen dum AI?

Edit: löste det, skrev artwefvwec

Skrivet av Airborne:

Du måste be om det från Elgigantens kundtjänst, Använd bara chattfunktionen på deras hemsida och prata med supporten där och säg du vill ha ett sådant så mejlar dom det till dig.

Därefter kan du använda ID:et där och söka på din order och se när den beräknas levereras.

Men det normala är väl att det digitala kvittot kommer i samband med att de skickar ordern? Det har väl varit rätt tydligt för oss som beställde PS5 den 19/11 från Elgiganten och inte redan fått den att vi kommer få från batchen som når Elgigantens lager på fredag 4/12?

Tänker att man kan låta kundservice vila lite.

Medlem
Skrivet av krs_kristoffer:

Men det normala är väl att det digitala kvittot kommer i samband med att de skickar ordern? Det har väl varit rätt tydligt för oss som beställde PS5 den 19/11 från Elgiganten och inte redan fått den att vi kommer få från batchen som når Elgigantens lager på fredag 4/12?

Tänker att man kan låta kundservice vila lite.

Förvisso men det framgår att flera som beställde från El-giganten den 19e (efter kl. 12) får sitt på olika datum. Har läst både, 7, 8 och 9 december, och den som väntar på något gott....ja väntar ju alltid för länge och vill gärna veta vilken dag det kommer

Skrivet av Airborne:

Förvisso men det framgår att flera som beställde från El-giganten den 19e (efter kl. 12) får sitt på olika datum. Har läst både, 7, 8 och 9 december, och den som väntar på något gott....ja väntar ju alltid för länge och vill gärna veta vilken dag det kommer

Jag förstår otåligheten. Jag känner också av den. Men jag får känslan av att det enda vi vet säkert är att Sony/Nordisk Film sagt att Elgiganten får en batch på fredag. Alla svar från Elgiganten när konsolerna sedan når våra hem är nog bara uppskattningar eftersom det är beroende av andra än Elgiganten. Att med säkerhet säga när Bring/Postnord/andra kommer leverera hem dem kan nog ingen i dessa tider med Black Friday- och julpaket i omlopp.

Medlem

Det jag stör mig mest på just nu är att det är mycket skriveri om SCALPERS. Det är ju så lätt att döda värdet på dessa tidigare PS5:or genom att gå ut med lite info typ "Tjena Sverige, ni kommer få en ny sändning i dec, ytterligare än i januari" eller något sådant, det behöver inte vara exact information bara någon information som får en att tro att det finns hopp om att få maskiner innan MAJ lixom. Kompletts uttalande just nu gör ju så att SCALPERS kan ta ut priser på 11-12000kr eftersom folk tror att de kommer behöva vänta till maj 2021...Ge dom lite hopp så kommer scalp priserna sjunka och vi vill ju inte att Scalpers ska kunna tjäna dessa sjuka pengar

Medlem

Ringde Webhallen och de sa att om de får in en lika stor leverans som de fick i förra veckan kommer det täcka alla som bokat i november-december 2019.

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Det jag stör mig mest på just nu är att det är mycket skriveri om SCALPERS. Det är ju så lätt att döda värdet på dessa tidigare PS5:or genom att gå ut med lite info typ "Tjena Sverige, ni kommer få en ny sändning i dec, ytterligare än i januari" eller något sådant, det behöver inte vara exact information bara någon information som får en att tro att det finns hopp om att få maskiner innan MAJ lixom. Kompletts uttalande just nu gör ju så att SCALPERS kan ta ut priser på 11-12000kr eftersom folk tror att de kommer behöva vänta till maj 2021...Ge dom lite hopp så kommer scalp priserna sjunka och vi vill ju inte att Scalpers ska kunna tjäna dessa sjuka pengar

Japp en av blocket annonserna som länkades här skrev något liknande "PS5 kommer inte finns tillgäng förrän Augusti 2021 så passa på att köpa på min annons". Någon skrev även "Begränsad tillgång och det kommer naturligtvis öka närmare jul så passa på nu" Det är naturligtvis ren spekulation ljug utan fakta och annonsen borde anmälas. Men samtidigt finns det ingen information om motsatsen att döda överpriserna med heller.

Medlem
Skrivet av Alessi:

Ringde Webhallen och de sa att om de får in en lika stor leverans som de fick i förra veckan kommer det täcka alla som bokat i november-december 2019.

Intressant tack

Medlem

Intressant från Sweclockers: MinpinStudios skriver "Chattade med Elgiganten precis, vi som ska få leverans den 7e dec skulle inte oroa oss - Dessa konsoler fanns nu på elgigantens lager tydligen."

Låter lovande!

Medlem
Skrivet av Airborne:

Du måste be om det från Elgigantens kundtjänst, Använd bara chattfunktionen på deras hemsida och prata med supporten där och säg du vill ha ett sådant så mejlar dom det till dig.

Därefter kan du använda ID:et där och söka på din order och se när den beräknas levereras.

Börjar bli mer och mer konfunderad på hur de kan ha ett så dåligt ordersystem.
Vid blackfriday veckan gjorde jag 4 olika beställningar (ej PS5) och det är inte lätt att hänga med på vad som är vad.
Ordningen verkar vara ungefär så här på en order när den är reda att skickas
1. Man får mail/sms från transportören (bring/postnord) att en vara förbereds. Här har man ingen aning om vilken order det gäller utan man får gissa på vikten. Orderstatus på hemsida visar fortfarande ingenting (Reserverad - ingen spårlänk)
2. Något senare får man även ett mail från elgiganten att ett paket är på väg (men inte alltid, tror bara det gäller bring). Men mailet innehåller ingen information om vad eller vilken order det är utan att bara helt generellt att "ett" paket har förberetts. Fortfarande inte möjligt att spåra mot ordern
3. Någon timme/dag senare så uppdateras ordersidan. Oftast står den kvar som reserverad, men nu finns det en spårlänk så man äntligen kan para ihop ordern med 1an. Dock finns det buggar i spårlänkarna. T.ex. så hoppar de alltid till bring, även om det är skickat med postnord. Så man får jämföra kolliid manuellt med 1/2 och ordern. Suck (pinsamt dåligt)
4. Man får ett digitalt kvitto någon timme/dag senare (utan spårlänk). Och så hoppas orderstatus till skickad.

Medlem

Inet vågar man ju inte pratat med. Dom blir ju bra sura och säger vi vet inget du får den när du får. Plus att alla säger olika i 2 veckor nu har olika folk sagt att dom ska få in konsoler denna och förra veckan. Men sedan nästa gång så vet dom inget. Kul att höra att andra har bättre support och att folk får sina. Jag får la min nästa år även om folk här ifrån har fått som beställt 1 Juni. Jag beställde 25 Juni.

Medlem

Någon som lyckades boka en PS5 på netonnet den 19/11, och som inte fick leverans förra veckan, som hört något nytt? Jag har bara fått generiska "vi har inget bekräftat leveransdatum"-mejl var 5:e dag än så länge.

Medlem

Beställde precis ett par Steelseries Arctis 7P så nu är man ju ännu mer taggad på leverans

Medlem
Skrivet av krs_kristoffer:

Jag förstår otåligheten. Jag känner också av den. Men jag får känslan av att det enda vi vet säkert är att Sony/Nordisk Film sagt att Elgiganten får en batch på fredag. Alla svar från Elgiganten när konsolerna sedan når våra hem är nog bara uppskattningar eftersom det är beroende av andra än Elgiganten. Att med säkerhet säga när Bring/Postnord/andra kommer leverera hem dem kan nog ingen i dessa tider med Black Friday- och julpaket i omlopp.

Jag beställde min PS5'a från Komplett den 19/9 och min står för för leverans i maj. Känns som om Komplett får PS5'orna som trillar av flaket på lastbilen som ska till Elgiganten...

Medlem

Någon som fick ''För tillfället är din leverans obekräftad eftersom den uppskattade volymen för november – mars är fullbokad.''-mejlet från mediamarkt som har fått någon uppdatering?

Skriv svar