Gå på monsterjakt i Wolcen

Robot
Gå på monsterjakt i Wolcen

Ny uppdatering bjuder på mer slakt.

#nyhetstips, #rollspel, #wolcen


Medlem

Jag har spelet men avvaktar och ser om det är spelbart den här gången.

Medlem

Tog mig igenom kampanjen när spelet precis var nytt. Visst var det mycket som var trasigt och obalanserat, speciellt om man körde multiplayer. Men jag tror ändå att det finns ett bra ARPG här om de fortsätter att gnugga på.

Det kommer inte kunna rubba PoE och Grim Dawn från tronen. Men med lite tur kanske det kan komma upp i samma nivå som Diablo 3.


signatur

I shall take your position into consideration.
Well...it seems your terms...are not acceptable

Gen
Medlem

Tycker framförallt det är svårt att förstå alla damage modifiers och veta om en armor del faktiskt är bättre eller sämre. Önskar att den biten kunde vara klarare.

Medlem

Blev lite intresserad faktiskt. Finns detta till Switch månntro?

Inaktiv

Testade precis nu. Kraschade efter 5min.

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

Blev lite intresserad faktiskt. Finns detta till Switch månntro?

Tyvärr inte.

Medlem

Värre än vid launch, lyckades spela en halvtimme där jag stötte på säkert 5-6 buggar, där jag laggade ur ett par gånger (stod att jag hade 27ms) och till slut krashade spelet och jag kunde inte göra något alls och var tvungen att starta om datorn. Jag var besatt av Wolcen vid release och spelade 150 timmar på 3 veckor, tills dom ändrade allt, nerfade allt i grunden och gick från 180k online till 20k på under en vecka pga deras värdelösa "balance fixes".

Medlem

Pets: You will now be able to obtain dogs, wolves, and drakes to follow you along while helping you trace your Prey. If you link your Twitch account to your Wolcen account, you will also be able to get a Time Devourer Wolf Pet, more information in our Twitch Drop FAQ.

Om någon önskar skaffa sig denna drop, och vill stötta en svensk "lokal" streamer (som streamar på engelska), så får ni jättegärna kika in på MetagamingTV, som fått äran att vara en av de kanaler där man kan erhålla just denna belöningen.

Kommer vara live om ca 30min och köra lite nu ikväll.

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

Blev lite intresserad faktiskt. Finns detta till Switch månntro?

Oh, no... spring - så fort och så långt bort du kan från detta skräp. Obalanserat, buggat och generellt sätt helt värdelöst designat. Köp inte det här spelet. Snälla!

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Oh, no... spring - så fort och så långt bort du kan från detta skräp. Obalanserat, buggat och generellt sätt helt värdelöst designat. Köp inte det här spelet. Snälla!

Även med denna uppdateringen? Väntar och ser. Jag anser där emot inte att det är värdelöst designat.

Medlem

Det är ju dock lätt värt att köra igenom storyn på singleplayer. Inga problem där iaf!

Medlem
Skrivet av Prixm:

Värre än vid launch, lyckades spela en halvtimme där jag stötte på säkert 5-6 buggar, där jag laggade ur ett par gånger (stod att jag hade 27ms) och till slut krashade spelet och jag kunde inte göra något alls och var tvungen att starta om datorn. Jag var besatt av Wolcen vid release och spelade 150 timmar på 3 veckor, tills dom ändrade allt, nerfade allt i grunden och gick från 180k online till 20k på under en vecka pga deras värdelösa "balance fixes".

Tur du provade åt mig. Liknande för mig när spelet släpptes. Katastrof om det fortfarande är så trasigt... såg riktigt bra ut och blev toksugen, men efter att så många verkar ha problem still... ajajaj

Medlem

lite rougealike eller rougelite såg jag där eller?


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Gnällkuk
Skrivet av Prixm:

Värre än vid launch, lyckades spela en halvtimme där jag stötte på säkert 5-6 buggar, där jag laggade ur ett par gånger (stod att jag hade 27ms) och till slut krashade spelet och jag kunde inte göra något alls och var tvungen att starta om datorn. Jag var besatt av Wolcen vid release och spelade 150 timmar på 3 veckor, tills dom ändrade allt, nerfade allt i grunden och gick från 180k online till 20k på under en vecka pga deras värdelösa "balance fixes".

Själv spelade jag nog fyra timmar igår, var lite problem precis efter det var släppt med att keybinds inte ville fungera. Kom en patch direkt och efter det hade jag inga problem, inga buggar och inga kraschar alls. Det kändes däremot som det var laggigt, alltså typ som man spelade med packet loss i början. Antar att det väl är att vänta när det blir en kort anstormning av spelare.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

MEG
Medlem

Får ge det en ny chans, det hade möjlighet att blir riktigt bra men tyvärr lovade utvecklarna en hel del som de inte kunde hålla, att släppa det med en massa buggar hjälpte inte heller. Tråkigt då jag hade sett fram emot detta spel.

Ett spel som är värt att hålla ögonen på är Last Epoch, inte lika snyggt men kan bli riktigt bra, idag kommer dessutom en stor patch att släppas.
https://store.steampowered.com/app/899770/Last_Epoch/


signatur

Death is only the beginning

1
Skriv svar