Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 lär dröja till andra halvan av 2021

Robot
Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 lär dröja till andra halvan av 2021

Personalproblem och corona fortsätter att påverka utvecklingen.

#Bloodlines-2, #Paradox-interactive, #Vampire-the-masquerade


FM-guru
F.d. Sisyr

Om det här spelet inte blir värdelöst så lär det vara 2021 års största överraskning i mina ögon.

Medlem

Vill verkligen att detta skall bli så bra som möjligt, så visst, ta er tid. Leverera ett bra spel därefter!


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Med tanke på hur det "stormat" lite kring detta spelet senaste tiden, så kan ju inte längre utvecklingstid vara till någon skada direkt. För på något vis ökar ju förväntningarna att dom då skall kunna leverera något bra, eller dugligt värt namnet.

Det kommer verkligen vara intressant att se huruvida detta spel blir en bra upplevelse eller ej i slutändan. Det värsta som kan hända är ju att man ger sig an ett sådant varumärke bara för att sedan totalt misslyckas.

Håller iaf tummarna att det blir bra till slut.

Medlem

Trots alla brister som det första Bloodlines har, så ser jag det ändå som ett av 00-talets absolut bästa spel, jag har spelat igenom det så många gånger.

Jag blev så oerhört glad och hypad när dom utannonserade Bloodlines 2, men nu så känner jag bara en stor lättnad över att jag inte förhandsbokade det. Men hoppas att jag blir positivt överraskad av det.

Medlem

Var väl ganska mycket deras nya lead narrative designer fann ”problematiskt” och som behövde åtgärdas.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Om det här spelet inte blir värdelöst så lär det vara 2021 års största överraskning i mina ögon.

Ja, jag har tappat allt hopp för Bloodlines två. Riktigt tråkigt eftersom det är ett av mina två mest efterlängtade spel.
Om STALKER 2 råkar ut för något så är hjärtekrossen total.

Medlem
Skrivet av Scream112:

Med tanke på hur det "stormat" lite kring detta spelet senaste tiden, så kan ju inte längre utvecklingstid vara till någon skada direkt. För på något vis ökar ju förväntningarna att dom då skall kunna leverera något bra, eller dugligt värt namnet.

Det kommer verkligen vara intressant att se huruvida detta spel blir en bra upplevelse eller ej i slutändan. Det värsta som kan hända är ju att man ger sig an ett sådant varumärke bara för att sedan totalt misslyckas.

Håller iaf tummarna att det blir bra till slut.

Skrivet av kebbe:

Var väl ganska mycket deras nya lead narrative designer fann ”problematiskt” och som behövde åtgärdas.

Med tanke på att deras nya lead narrative designer var delaktig i bland annat den extremt pinsamma dialogen i t.ex. Dragon Age inquisition så vet man nog vad som är att vänta.
Vi kommer att stöta på en vampyr med dad bod som frågar "Do you want to ride the bull?"

Medlem
Skrivet av kebbe:

Var väl ganska mycket deras nya lead narrative designer fann ”problematiskt” och som behövde åtgärdas.

Typ "dåligt, vi ändrar på detta"? Eller nåt annat du "känner" på dig?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

It's not a lake, it's an ocean

Jag kommer inte ifrån att jag tycker att spelets titel känns så konstig och kaka på kaka. Vad förseningen beträffar får vi nog räkna med att se mer av sådant under 2021 nu när 2020 blev som det blev.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Som spelare av gamla Vampire rollspelet så¨är det detta ganska coolt. Men jag är lite mindre hypad efter att jag sett gameplay och all trassel kring utvecklingen. Man får inte döma, så vi får se hur spelet går framåt.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Tror det är kört för denna titel med så många problem staplade på varandra en efter en. Öppen för att bli positivt överraskad dock.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Jag är faktiskt sugen på detta lir och hoppas verkligen de får till ett stabilt spel. Verkar vara bra atmosfär i spelet. Det som såg mindre bra ut var ju striderna som man kunnat se i tidigare gameplay videos.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

eld
Medlem
Skrivet av kebbe:

Var väl ganska mycket deras nya lead narrative designer fann ”problematiskt” och som behövde åtgärdas.

Skrivet av loerk:

Med tanke på att deras nya lead narrative designer var delaktig i bland annat den extremt pinsamma dialogen i t.ex. Dragon Age inquisition så vet man nog vad som är att vänta.
Vi kommer att stöta på en vampyr med dad bod som frågar "Do you want to ride the bull?"

Skrivet av FejkFejksson:

Typ "dåligt, vi ändrar på detta"? Eller nåt annat du "känner" på dig?

Allt det narrativa vart redan färdigt för spelet innan personen anställdes.

Medlem
Skrivet av eld:

Allt det narrativa vart redan färdigt för spelet innan personen anställdes.

Allt "narrativa" var redan färdigt när spelet var tänkt att släppas i våras.

Medlem

Så här mycket förseningar=misslyckat spel!
Jag tror inte de har haft en färdig mall eller design för hur detta skulle bli och höjt ribban för högt, men hade gärna sett en annan utvecklare med muskler tackla vampyr-rpg på ett storskaligt plan...kanske cdproject men tror de är uppbokade några år framöver tyvärr

Medlem
Skrivet av loerk:

Med tanke på att deras nya lead narrative designer var delaktig i bland annat den extremt pinsamma dialogen i t.ex. Dragon Age inquisition så vet man nog vad som är att vänta.
Vi kommer att stöta på en vampyr med dad bod som frågar "Do you want to ride the bull?"

Fast nu är dock spelet så pass långt i utveckling, att dialog bör sedan länge vara utarbetat. Så på den fronten är jag mindre orolig, om dom inte redan, sedan innan, skrivit det riktigt dåligt.

Medlem
Skrivet av krislevin:

Som spelare av gamla Vampire rollspelet så¨är det detta ganska coolt. Men jag är lite mindre hypad efter att jag sett gameplay och all trassel kring utvecklingen. Man får inte döma, så vi får se hur spelet går framåt.

Jo man får döma när det gäller legacys av spelserier, historiskt sett har sådana här problem /förseningar bara inneburit sjaskiga slutprodukter och ska man förvalta ett arv (nu är det sjuuuukt många år sen man spela 1an) så får man inte chansa med gameplay/narrativ eller ens få för sig att anlita fel folk/swappa folk under produktionen.
Det är ju därför det är försenat, att man inte har haft en färdig idé, i slutändan blir det en kass produkt och spelserien är = död i åtminstone 10 år till iaf

Medlem
Skrivet av Caesarsaurus:

Jo man får döma när det gäller legacys av spelserier, historiskt sett har sådana här problem /förseningar bara inneburit sjaskiga slutprodukter och ska man förvalta ett arv (nu är det sjuuuukt många år sen man spela 1an) så får man inte chansa med gameplay/narrativ eller ens få för sig att anlita fel folk/swappa folk under produktionen.
Det är ju därför det är försenat, att man inte har haft en färdig idé, i slutändan blir det en kass produkt och spelserien är = död i åtminstone 10 år till iaf

Jag tror att mycket av förseningarna beror på att de är orutinerade. Det utvecklas av en relativt ny studio samtidigt som att det är det största spel som Paradox någonsin har producerat som dessutom särkiljer sig jämfört med spelen Paradox är kända för.

Medlem

De sparkade ju en av nyckelpersonerna bakom första Bloodlines framgångar när han var i stort sett klar med storyn till Bloodlines 2, det kan inte betyda något annat än att de har skrotat hans arbete och börjat om utan att ha några kopplingar till första spelet.

Jag har svårt att tro att det kan bli något annat än flopp, första spelet hade aldrig överlevt om det inte hade varit skrivet i sin väldigt speciella stil och storyn/dialogen är ju det enda som gör spelet värt att spela.

Medlem

Varför inte bara släppa det till nya konsolerna i efterhand? Det är inte precis ett nytt koncept.


signatur

Jätteintressant information.

Avstängd

Vi ska dock inte glömma hur otroligt buggigt och gameplaymässigt uselt det första spelet var. Dessutom helt ofärdigt när det kom till storyn. Med det sagt älskade jag det på grund av hur genuin världen och alla karaktärer kändes. Lyckas de med de bitarna tror jag ändå att jag kommer tycka om det.

Medlem
Skrivet av Hordaland:

Vi ska dock inte glömma hur otroligt buggigt och gameplaymässigt uselt det första spelet var. Dessutom helt ofärdigt när det kom till storyn. Med det sagt älskade jag det på grund av hur genuin världen och alla karaktärer kändes. Lyckas de med de bitarna tror jag ändå att jag kommer tycka om det.

Vad har det med bloodlines två att göra? Det är helt annan studio och andra människor som gör tvåan.

Avstängd
Skrivet av Barkbiten:

Vad har det med bloodlines två att göra? Det är helt annan studio och andra människor som gör tvåan.

Hm, ja, vad har världen och karaktärerna att göra med föregångaren? Den kan vi suga på ett tag.

Medlem
Skrivet av Hordaland:

Hm, ja, vad har världen och karaktärerna att göra med föregångaren? Den kan vi suga på ett tag.

Nej vad har bloodlines buggar etc, med tvåan att göra? Fick intrycket av att du antydde att första spelets buggar och trasiga design kommer påverka tvåan när det inte borde göra det alls.

Avstängd
Skrivet av Barkbiten:

Nej vad har bloodlines buggar etc, med tvåan att göra? Fick intrycket av att du antydde att första spelets buggar och trasiga design kommer påverka tvåan när det inte borde göra det alls.

Hm, att folk kanske kommer tycka att det här spelet är värdelöst på grund av buggar och trasigt gameplay när ettan led av detsamma och ändå är en kultklassiker såhär i efterhand. Jag menar bara att spelet kanske ändå kommer vara bra, trots imperfektioner.

Medlem
Skrivet av Hordaland:

Hm, att folk kanske kommer tycka att det här spelet är värdelöst på grund av buggar och trasigt gameplay när ettan led av detsamma och ändå är en kultklassiker såhär i efterhand. Jag menar bara att spelet kanske ändå kommer vara bra, trots imperfektioner.

Ja kanske. Men det som gjorde första bra var väl att det hade en välskriven story? Från vad andra har sagt i tråden och vad jag själv har sett så känns det inte som att de som skrivit spelet är särskilt bra.

Avstängd
Skrivet av Barkbiten:

Ja kanske. Men det som gjorde första bra var väl att det hade en välskriven story? Från vad andra har sagt i tråden och vad jag själv har sett så känns det inte som att de som skrivit spelet är särskilt bra.

Det beror väl på hur man ser det. Jag tror inte personerna som skrev Andromeda var speciellt inspirerade alls t.ex. då det spelet kändes extremt skohornat överlag och leddes av en trött, pengahungrig utgivare. Paradox känns mer benägna att leverera en bra produkt. Men absolut, jag tar inte ut någon seger i förskott, säger bara att jag personligen har överseende med lite buggar och mediokert gameplay om karaktärerna och miljöerna träffar lika rätt som i ettan. Den överhängande storyn i ettan tycker jag inte var det som stannade kvar i efterhand, även om den var intressant, men det är ju också för att Vampire-universumet har så mycket bra som redan är skrivet i böckerna. Den slutade också väldigt tvärt.

Medlem
Skrivet av Hordaland:

Men absolut, jag tar inte ut någon seger i förskott, säger bara att jag personligen har överseende med lite buggar och mediokert gameplay om karaktärerna och miljöerna träffar lika rätt som i ettan.

Amen to that. Spelet får vara gjort i PowerPoint vad mig anbelangar, bara atmosfären är den rätta. Om gameplay är wonky bidrar det bara till nostalgin.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

eld
Medlem
Skrivet av Hordaland:

Det beror väl på hur man ser det. Jag tror inte personerna som skrev Andromeda var speciellt inspirerade alls t.ex. då det spelet kändes extremt skohornat överlag och leddes av en trött, pengahungrig utgivare. Paradox känns mer benägna att leverera en bra produkt. Men absolut, jag tar inte ut någon seger i förskott, säger bara att jag personligen har överseende med lite buggar och mediokert gameplay om karaktärerna och miljöerna träffar lika rätt som i ettan. Den överhängande storyn i ettan tycker jag inte var det som stannade kvar i efterhand, även om den var intressant, men det är ju också för att Vampire-universumet har så mycket bra som redan är skrivet i böckerna. Den slutade också väldigt tvärt.

Fast det är ju fortfarande samma person som skrev ettan och tvåan, så det kan man ju ta som bra eller dåligt.

12
Skriv svar