Terraforma Mars i strategiska managementspelet Per Aspera

Robot
Terraforma Mars i strategiska managementspelet Per Aspera

Ute nu till PC, kolla in fina trailern.

#per-aspera


Medlem

Älskar sådana här spel. Allt med mars faller mig i smaken (vet faktiskt inte varför...kanske för jag började på ett spel om mars på 90talet)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Körde några timmar av kampanjen igår. Väldig roligt, lite väl mycket resource managent kanske. Storyn är välgjord, lite filosofisk AI.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Älskar sådana här spel. Allt med mars faller mig i smaken (vet faktiskt inte varför...kanske för jag började på ett spel om mars på 90talet)

Åh, jag håller med!
Fast jag är å andra sidan en sucker för allt som har med rymden, kolonier på andra planeter, rymdskepp och terraformering att göra.
Sen är Mars cool, farlig och obeboelig som fan, men ändå cool!


signatur

/MJ

Medlem
Skrivet av mats:

Åh, jag håller med!
Fast jag är å andra sidan en sucker för allt som har med rymden, kolonier på andra planeter, rymdskepp och terraformering att göra.
Sen är Mars cool, farlig och obeboelig som fan, men ändå cool!

Helt klart!

Jag hade önskat att det släpptes mer utforskarspel som inte tvunget innefattade galaktiska strider dock. Inte för att jag ogillar att ha det, men för variationens skull.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Bygger det här på brädspelet?


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Bygger det här på brädspelet?

Trodde först också att det byggde på brädspelet. Men då det finns ett egen PC-version utav Terraforming Mars så antar jag att det bara är ordvalen som är detsamma.

Medlem

Min första tanke i trailern: "Hur pratar de i realtid mellan Jorden och Mars?" Superluminal kommunikation åt folket.

Men det här ser kul ut! Länge sedan jag satte mig med ett sånt här spel och bara chillade, vore lite mysigt.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Känns ju lite härligt, men när de där striderna plötsligt bröt ut i trailern så tappade jag peppen lite. Är de en stor del av spelet?

Medlem

Ser onekligen intressant ut, dock verkar det bäst i nuläget att vänta på uppdateringar om man skall tolka steam reviews rätt, 62% positiva..

Men detta ska jag hålla ett öga på

Medlem
Skrivet av bluebird:

Känns ju lite härligt, men när de där striderna plötsligt bröt ut i trailern så tappade jag peppen lite. Är de en stor del av spelet?

Man kan bygga försvar och sen ignorera striderna tills man är redo typ.

Ser ju inte bra ut..., sneglar på homeworld deserts of kharak tex. Hade varit lite mer pepp om det inte såg ut som ett mobil spel.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Mycket Mars nu, vilket är trevligt. Jag älskar allt som har med Mars att göra. För några veckor sedan släpptes Mars Horizon och nu Per Aspera. Kul!

Medlem
Skrivet av Arzei:

Min första tanke i trailern: "Hur pratar de i realtid mellan Jorden och Mars?" Superluminal kommunikation åt folket.

Men det här ser kul ut! Länge sedan jag satte mig med ett sånt här spel och bara chillade, vore lite mysigt.

Eller hur!?
Coolt att du är så hard scifi så att du tänkte på det!


signatur

/MJ

1
Skriv svar