PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av långburk112:

Fick sms från bring när jag var 1 minut från jobbet så gick direkt till ombudet istället MEN det var sån sjuk kö utanför så fick vända. Ska gå upp på rasten sen istället. Hur man ska kunna stå ut med att jobba till 21 sen är en annan fråga..

Fick precis SMS om att den ska leveraras hem innan 17.00. PERFEKT!


signatur
Medlem
Skrivet av Qualia88:

Någon som är i Uppsala så har EG den där.
Dock kan man je boka den och hämta..
Först till kvarn.

Åk inte till Elgiganten och fråga efter en PS5! Jag var nyss där och testade. Det fanns givetvis ingen att få. Förmodligen är det något fel på hemsidan som gör att den ser ut att finnas här.

Medlem
Skrivet av Popski:

Åk inte till Elgiganten och fråga efter en PS5! Jag var nyss där och testade. Det fanns givetvis ingen att få. Förmodligen är det något fel på hemsidan som gör att den ser ut att finnas här.

Det var ju tråkigt..
Var du i Uppsala butiken?
EG måste uppdatera hem sida. Tänker mer på de som åker ditt..

Medlem
Skrivet av thempi:

nån från netonnet som har fått nåt nytt svar jag fick förra torsdagen denna svar
Bäste kund,

Vi kontaktar dig gällande din beställning där en eller flera produkter för tillfället inte finns på vårt lager.

Vi har dessvärre ännu inte fått ett bekräftat leveransdatum från leverantören.

Vi arbetar på att få fram mer information och återkommer till dig så fort vi fått ny information ang leveransen av din order.

Vi beklagar denna försening som har inträffat i leveransen av din order.

Hur tror du att någon ska kunna se ditt relevant meddelande i 5 sidor hela fulla med information om vart varenda Bring paket befinner sig med 5 minuters interval?
Lika bra att ge upp den här tråden till imorgon kväll innan man kan börja prata om "förbokningsbekräftelse" (trådens topic) istället för "bring-leveransstatus"

Medlem

Mitt paket har varit i Jönköping från Fredag 21.00... Någon har glömt mitt paket i nån mörk liten vrå

Medlem
Skrivet av thempi:

nån från netonnet som har fått nåt nytt svar jag fick förra torsdagen denna svar
Bäste kund,

Vi kontaktar dig gällande din beställning där en eller flera produkter för tillfället inte finns på vårt lager.

Vi har dessvärre ännu inte fått ett bekräftat leveransdatum från leverantören.

Vi arbetar på att få fram mer information och återkommer till dig så fort vi fått ny information ang leveransen av din order.

Vi beklagar denna försening som har inträffat i leveransen av din order.

Jag hörde av mig till deras kundtjänst med lite frågor om leverans förra veckan. Fick följande svar i går:

"Tyvärr vet vi inte eller har egentligen ingen information om ni kommer få den under detta året, men då vi lyckats stoppa försäljningen i tid så är ni inte många som ligger och väntar på ett utan jag skulle tro att ni får direkt vid nästa release".

Med andra ord har de ingen aning om när de får in fler konsoler. Men när det väl händer kommer vi som bokat, och inte blev tilldelade av den första batchen, att få en.

Medlem
Skrivet av Qualia88:

Det var ju tråkigt..
Var du i Uppsala butiken?
EG måste uppdatera hem sida. Tänker mer på de som åker ditt..

Ja, jag jobbar, som sagt, väldigt nära Elgiganten i Uppsala. Tog cykeln dit och frågade personalen. De misstänkte att något hade blivit fel i systemet. Det var inte särskilt många kunder inne i butiken och typ bara jag på spelavdelningen, så någon rusning verkar det inte varit. Personalen jag frågade verkade dessutom inte ha fått samma fråga tidigare idag med tanke på hur konfunderade de blev.

Ni som funderar på att åka dit på vinst och förlust kan alltså bespara er en resa till Boländerna. Se det som en tjänst från mig till er.

Medlem

Återigen EG flyttat leveransdatum. Beställt Series X 10/10. Skulle hämtat den i butiken 4/12. Sedan flyttats det till 9/12. Idag flyttats igen till den 11/12. 😡😡 EG sämst. Istället folk som beställt senare, får det tidigare.

Medlem

Det är nog väldigt fullt hos de stackars ombuden i min närhet. Paketet skulle hamnat hos ett ombud cirka 2km bort, men slutade med att den hamnade 1,5 mil bort istället. Verkligen inget problem i sammanhanget men jag hann bli lite oroligt för att något gått snett innan jag faktiskt hade paketet i händerna. Har visserligen inte öppnat och faktiskt kollat att det är ett SE i kartongen hmm...

Önskar er all lycka i väntan och jakten, det har varit en ohälsosam relation jag haft till den tråd. Nu är det en mindre EG-fanatiker kvar

Medlem

Som info så har CDON skickat en leverans start på en PS5 till mig. Så dom verkar ha fått nya enheter.


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem
Skrivet av PixelNoise:

Återigen EG flyttat leveransdatum. Beställt Series X 10/10. Skulle hämtat den i butiken 4/12. Sedan flyttats det till 9/12. Idag flyttats igen till den 11/12. 😡😡 EG sämst. Istället folk som beställt senare, får det tidigare.

Märkligt. Beställde själv en SX från EG 12 okt, min var också satt till 4:e December men ändrades till 12:e för typ 2 veckor sedan.
Den har dock skickats igår och beräknas komma fram i morgon.

Medlem

Är det bekräftat att WH får in fler konsoler den här veckan? Bara rykten? Någon som fått information via mail? Någon som fått information via kundtjänst men inte specifikt datum?

För er som bokat från cyberphoto har jag en uppdatering om att de inte fått in en enda konsol i år och inte heller fått någon information om framtida leverans. Detta enligt kundtjänst jag mailade med i fm.

Medlem
Skrivet av Nordstierna:

Är det bekräftat att WH får in fler konsoler den här veckan? Bara rykten? Någon som fått information via mail? Någon som fått information via kundtjänst men inte specifikt datum?

För er som bokat från cyberphoto har jag en uppdatering om att de inte fått in en enda konsol i år och inte heller fått någon information om framtida leverans. Detta enligt kundtjänst jag mailade med i fm.

Jag pratade med Webhallen i eftermiddags angående Series X. Enligt beräkningar skulle de få in flera den 19/12 men det fanns ”många bokningar”.

Medlem
Skrivet av Nordstierna:

Är det bekräftat att WH får in fler konsoler den här veckan? Bara rykten? Någon som fått information via mail? Någon som fått information via kundtjänst men inte specifikt datum?

För er som bokat från cyberphoto har jag en uppdatering om att de inte fått in en enda konsol i år och inte heller fått någon information om framtida leverans. Detta enligt kundtjänst jag mailade med i fm.

Om det är PS5an du menar så var jag i kontakt med Webhallen via Twitter. Det kommer en levereras denna vecka som bara gäller digitala.

https://twitter.com/webhallen/status/1335915530230915077?s=21

Medlem

Tror knappt mina ögon, nu står den här i vardagsrummet! enhörningen! Har varit en kul jakt och måste än en gång tacka hjälten som tipsade om 12 släppet på Elgiganten längre bak i tråden!

Kommer givetvis fortsätta följa tråden och tipsa så fort jag hör om några fler släpp!!

Ps. Vet inte om det är någon bugg men det står +25 på Digital version och +100 på Disc (Elgiganten) men kan inte lägga i vagn

Medlem
Skrivet av Matthias:

Jag pratade med Webhallen i eftermiddags angående Series X. Enligt beräkningar skulle de få in flera den 19/12 men det fanns ”många bokningar”.

Förstår. Jag undrade mest kring PS5. Har en bokning på disk i dec 2019. Men räknar med att den inte kommer förens 2021. Lite naivt hoppfull bara ☺️

Skrivet av Zooky:

Om det är PS5an du menar så var jag i kontakt med Webhallen via Twitter. Det kommer en levereras denna vecka som bara gäller digitala.

https://twitter.com/webhallen/status/1335915530230915077?s=21

Förstår. Synd att det inte var en mixad leverans.

Medlem
CDON

Uppdatering om CDON.
Decemberleveranserna är nu igång! Min ps5 skivversionen har idag blivit postad 😁🥳
Bokade 2020-09-17 ca. kl. 19.37.

Medlem

Fan vad kul att det börjar rulla för fler än bara de som beställde från EG.

Okej, så fler åf börjar skeppa ut konsoler. Har någon som beställt från MM fått något besked?

Medlem
Skrivet av Supermanbatman:

Okej, så fler åf börjar skeppa ut konsoler. Har någon som beställt från MM fått något besked?

” Vi har fortfarnade ingen specifik information.”
Så löd beskedet från MM i eftermiddags.

Det enda ”besked” som lämnats tidigare är ”leverens i december”.

Medlem

Ibland avskyr man när man får rätt:

Skrivet av serdyllon 8 oktober:

PS är bra på att bygga hype, oftast är de väsentligt bättre på det än pyttemjuk. Med framgångarna från PS4 i ryggen tror jag inte de går "all in" med sin produktion nu när allting blivit dyrare att producera.

Frågan är hur många månader det dröjer innan all vi som varit med "från början" i tråden har fått våra konsoler. Vem blir den siste lastgenikanen?

Medlem

Hej,

Läst lite i tråden i hopp att hitta om det kommer släppas mer köp av ps5an strax. Såg att WH kommer släppa några inom veckan, finns det någon mer info om andra butikers planer?

Medlem
Skrivet av Tizz:

Hej,

Läst lite i tråden i hopp att hitta om det kommer släppas mer köp av ps5an strax. Såg att WH kommer släppa några inom veckan, finns det någon mer info om andra butikers planer?

Hur kan webbhallen på något sätt släppa nya när dom har så brutalt många som väntar på sin bokning? Hade varit ett otroligt Misstag att inte prioritera dessa till väntande i kön isf.

Medlem
Skrivet av Stålburken:

Hur kan webbhallen på något sätt släppa nya när dom har så brutalt många som väntar på sin bokning? Hade varit ett otroligt Misstag att inte prioritera dessa till väntande i kön isf.

Tror han menar släppa några ytterligare till de i kön (som just nu är 14 månader lång.....)

Medlem
Skrivet av Matthias:

Jag pratade med Webhallen i eftermiddags angående Series X. Enligt beräkningar skulle de få in flera den 19/12 men det fanns ”många bokningar”.

Jag köpte Series X på webbhallen i fredags när det släpptes nya efter tips här i tråden, beräknas komma till mitt utlämningsställe imorgon enligt PostNords app. Känns som att dem inte skulle kommit upp till allmän försäljning om de har massa förbokningar som inte levererats, men allt verkar lite snurrigt runt både PS5 och Series X så vem vet.

Ja är glad iaf 😊

Medlem
Skrivet av e3henri:

Tror han menar släppa några ytterligare till de i kön (som just nu är 14 månader lång.....)

Missförstånd från min sida då, trodde WH skulle släppa nya exemplar till salu.

Medlem

Kan nog lägga Webhallens miss bakom mig. Har en vän som får sitt exemplar från CDON i veckan som var villig att sälja den till mig. Han var ändå inte så intresserad av den och bokade en bara för att. Riktigt schysst av honom!

Känns rätt skönt att kunna lägga ner den irritation jag byggde upp förra veckan.

Medlem

Fins det någon kvar som beställt från EG och inte fått bekräftelse än.. för jag tror det är slut på alla EG ps5or som släpptes 19/11

Medlem

Igårkväll kom den äntligen och astrobot är nu igenomspelat.
Bokade strax efter 13 den 19e Nov. med ekonomi frakt till ombud från EG. Tack för all hjälp i denna tråden och hype byggandet har varit totalt här.!
Lycka till alla som fortfarande väntar, annulerade just min MM order.. (den skulle iofs inte kommit fram förräns i April så hjälper väl inte "kön" så mycket)

Medlem

Fick min under dagen från EG, äntligen... Avbokade min andra enhet på inet, väldigt långt fram i kön.

Skriv svar