Halo Infinite släpps hösten 2021

Robot
Halo Infinite släpps hösten 2021

Men vad innebär "bara början på äventyret"?

#halo-infinite


Dex
Medlem

Yikes. Det var en rejäl försening! Men är spelet bra när det väl kommer så kommer man glömma alla förseningarna och då är allt bra igen

Lite som Cyberpunk nu. Så länge man får ett bra spel i slutändan så glömmer man snabbt bort förseningarna!

Medlem

Ja, det behövs. Jag tycker nog fortfarande att de borde skippa Xbox One och fokusera helt och hållet på SX/S och PC, men oavsett hur det blir med det så borde ett års extra utvecklingstid göra stor skillnad.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Arzei:

Ja, det behövs. Jag tycker nog fortfarande att de borde skippa Xbox One och fokusera helt och hållet på SX/S och PC, men oavsett hur det blir med det så borde ett års extra utvecklingstid göra stor skillnad.

Släppa så sent in på 2021 och fortfarande satsa på Xbox One?!
Hur tänker dom egentligen?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

NuZ
Testpilot

Hoppas man det levererar också. Uppskattar verkligen Halos story så hoppas det fortsätter leverera som ett storydrivet fps på konsol


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Avstängd

Kanske blir episod/säsongs upplägg på det iom "bara början".
Lite som det ryktas the initiatives kommande stealth lir blir.

Spännande iallafall. De nya screenshotsen av H:I ser ju makalöst snoffsiga i alla fall


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Ganska bra strategi av MS. Konsolen är ju redan slutsåld, och trycket förblir nog till sommaren. När hypen minskar så släpper det Halo, bör ju pusha upp siffrorna igen.

Gällande spelet så gör de rätt i som tar mer tid på sig. Hoppas på samma gamla magiska Halo-miljö.

Geeks Gaming

Uff. Ja då va de ju ingen stress att köra genom MCC. Visst va skönt att bli klar med den innan cyp 2077.

Så vad ska jag göra med mina MONSTER 2XP koder nu då

Medlem

Tack och lov för Joseph Staten - att vi inte får ett haveri likt Anthem vilket dödade all hype kring det spelet. Låt spelet växa i tystnad och överraska oss på E3 2021 med ett imponerande gameplay. Ni får dock gärna bjuda in oss fans för en eventuell multiplayer beta för att säkerhetställa att nätkoden håller i sömmarna vid release. Att släppa spelet när det faktiskt finns tillgång på konsoler och låta verktygslådan mogna kommer belöna oss spelare med bättre flyt och nextgen-optimering- och i slutändan en bättre upplevelse.

Hypad som tusan! Frågan är nu: när kommer Starfield att släppas?

Ambassadör
Xbox

Skönt ändå att de tar det seriöst och att Joseph Staten verkar vara den person som saknats för att sätta rätt kurs. Blev konstigt nog mer hype på detta nu!

Tror att det blir något i hästväg.


signatur

Jump in.

Medlem

Starkt ändå av Microsoft att skjuta på releasen minst ett år till.
Series serien behöver verkligen en höjdar titel så fort som möjligt och Halo behöver också återfå den status som de första spelen hade, speciellt med tanke på att det är Xbox maskot och borde prioriteras därefter.

Skulle vara riktigt trevligt ifall de lyckades få till över 9 i betyg, det som visades i somras imponerade inte på någon utan gjorde bara hardcore fansen glada att se Master chief igen.

Medlem

Episod-format/påbyggnad efter hand, baserat på intresse är väl som gjort för gamepass. Ryktas ju även att den där s.k. AAAA-studion jobbar med ett episod-spel:

https://wccftech.com/microsoft-the-initiative-episodic-black-mirror-divisive/

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Episod-format/påbyggnad efter hand, baserat på intresse är väl som gjort för gamepass. Ryktas ju även att den där s.k. AAAA-studion jobbar med ett episod-spel:

https://wccftech.com/microsoft-the-initiative-episodic-black-mirror-divisive/

Får väl hoppas att det skulla fungera, dock så är förtroendet för episoder förbrukat sedan Half-life 2 ☹.

Episoder är svårt att hantera, finns också risk att man tröttnar på att vänta emellan dem eller att en episod säljer dåligt vilket gör att spelet blir ofullständigt eller att releaserna får ojämn utvecklingstid eftersom att det är svårt att förutse när de blir klara och så vidare.

Näe, max tak på 3 episoder i så fall, annars så blir det pannkaka, i alla fall för single player spel.

1
Skriv svar