En bättre torsdag - När pappa maxar och dygnar!
Ett recept på en bättre Torsdag börjar så här:
1. Du kommer över ett 3060Ti MSI Ventus OC för 4100 kr. Du byter ut ditt gamla 1050Ti som du haft i evigheter eftersom du inte
har haft tid att spela pga av att dina tre avkommor har tagit all din tid.
2. Du prenumererar på diverse game services och laddar ner en massa spel du missat de senaste 10 åren.
3. Du maxar sedan grafikinställningarna på dessa spel med ett leende på dina läppar.
4. På frågan "Varför ser du så trött ut idag pappa" som dina barn frågar dig på morgonen svara du : Jo seru, pappa har dygnat!
5. Inser att det är rätt smidigt att jobba hemifrån när man kan ta sina powernaps lite när som.
Dags att maxa ett till.
Trevlig helg på er!
Jag har själv ett par ungar och väldigt lite speltid. jag förstår grejen och har gjort liknande ”spontan-semestrar”, men sen blivit zombieförstörd i veckor. Jag är ingen rollmodell som själv sovit 4-6 timmar/natt de senaste veckorna.
Sömnbrist
Problemet med att dygna eller sömnbrist är att vi riskerar att messa upp för mycket med rytmerna. Det finns risken för att slå igång nedstämdhet, obalanser och humörsvängningar som varar i veckor.
Det är inte långt kvar till jul!
Ta hand om dig själv, och din familj!
Dopaminkickar är inget långvarit som är värt att offra sig för. Det töms ut på nolltid.
Något jag märkt är det riktigt farligt att käka mängder av 85% choklad sent på kvällen. Det resulterar i att man somnar som vanligt, men vaknar 02-03 på natten och är ”skitpigg” efter bara nån timmas sömn. Så går man upp och spelar... ugh! man vill ju gärna trycka i sig choklad, kaffe, te och socker i sånna här månader på året - det blir en ond spiral.
:max_bytes(150000):strip_icc()/can-sleep-deprivation-cause-hallucinations-30146691-5c82c4e7c9e77c00010c21d0.gif)

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]