Varsågod, nattens alla* Game Awards-filmer på ett bräde

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

The Callisto Protocol var en fin överraskning, hoppas verkligen på en grym spirituell uppföljare till Dead Space då det har gått i graven.

Det är synd att de inte köpte upp rättigheterna till Dead Space från EA (EA lär ju aldrig använda sig utav det liksom). Men det ser onekligen intressant ut. Såg healthbar på nacken så bara där är en liten detalj som gör mig glad.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Margy:

Last of Us var på väg att vinna även spelarnas röster innan det startades en kampanj för att stoppa det. Det är ju inte direkt så att spelarna röstade helt annorlunda.

Nåja. Det var ju inte frågan om röstfusk utan mobilisering. Det är ju inget fel i det, egentligen.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Lasrod:

Det är bra att det är en jury som väljer annars blir det spelet med mest uppmärksamhet som vinner. Båda spelen är riktigt bra. Själv tycker jag The Last of Us 2 är bättre än Ghost of Thushima på väldigt mycket och värdig vinnare.

Och TLOU2 var inte årets mest uppmärksammade spel av de nominerade...?


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Jag greppade inte alls att trailern för Perfect Dark var för just Perfect Dark, innan de nämnde "Agent Dark" och jag fick en ordentlig gåshud... Helt klart den mest upphetsande trailern från showen.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Det sjuka är att det enda som fisk mig att höja på ögonbrynen var.. Ghost and goblins. Inte för att det såg så bra ut. Utan mer att det var oväntat. Har länge undrat varför ingen gjort något nytt med den serien. Såg dessvärre inte ut som det var gjort med någon vidare inlevelse. Perfect Dark och Fares prylar var det väl annars. Men förrendrerat skit alltså.... Orka...

Hade hoppats på att remaken av Ghost and goblins skulle vara nästa projekt för From Software... hade kunnat bli magiskt.

Detta såg ut som skräp tyvärr.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Seasons ser ju helt magiskt ut! Som om Call Me by Your Name fått barn med en Ghibli produktion.

Skrivet av Duke_Gamer:

Då undrar man ju varför ens ha en jävla folk röstning om den ej betyder ett jävla skit om det är slut ända en jury som bestämer sedan var juryn folk vald eller bara vald om företagen ?

Men jag står fast i jag håller med andra det game awards är bara en circle jerk för förtagen och det enda som är värt är new game reveals.

Allmänhetens röster avgjorde vilket spel som vann people’s choice award och hade med sina 10% kunnat avgöra game of the year om det varit jämnt bland juryrösterna. Det är väl inget konstigt med det? På de största film- (Oscars, Golden Globe) och musikgalorna (Grammy) är det vad jag vet 0% av allmänhetens röster som räknas. Och oavsett vilket så är det ju ingen demokratisk stat vi pratar om utan spelföretagens chans att uppmärksamma sina produkter.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

"Yet, Druckman insulted everyone on twitter again, which resulted in boycott and Ghost of Tsushima getting even more support and winning "players choice" award."

Säger så båda spelen låg jämt när jag rösta sedan fucka ju Drunkman up som vanligt så folk vart förbannad.

Där har du ju den perfekta anledningen till att inte låta folk bestämma - för att folk är dumma i huvudet och inte kan döma spelet rättvist då de blir arga på en person och istället röstar på ett annat spel.... Bättre att ha en jury som då (förhoppningsvis) kan bedöma efter enbart kvalitén på spelen.

Medlem
Skrivet av caracarn:

Där har du ju den perfekta anledningen till att inte låta folk bestämma - för att folk är dumma i huvudet och inte kan döma spelet rättvist då de blir arga på en person och istället röstar på ett annat spel.... Bättre att ha en jury som då (förhoppningsvis) kan bedöma efter enbart kvalitén på spelen.

Fast Jury kan man muta blir dyrt och muta 1000 tals spelare. Sedan att man dömer ett spel efter vad någon säger är ju bara för visa att du ska inte få en jävla belöning och du far och biter mot folk bete dig professionellt för fan.
Men nu är det så Last of us II fick priser det kanske eller kanke ej förtjäna det är ju upp tillsmak sak. Och idioten blev ju belönad med bättre ställning på företag. Men nu vet jag att man kan bete dig oprofessionellt och omgen och ändå bli belönad.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Fast Jury kan man muta blir dyrt och muta 1000 tals spelare. Sedan att man dömer ett spel efter vad någon säger är ju bara för visa att du ska inte få en jävla belöning och du far och biter mot folk bete dig professionellt för fan.
Men nu är det så Last of us II fick priser det kanske eller kanke ej förtjäna det är ju upp tillsmak sak. Och idioten blev ju belönad med bättre ställning på företag. Men nu vet jag att man kan bete dig oprofessionellt och omgen och ändå bli belönad.

Hänger inte riktigt med här. Vad har Neil Druckmann gjort som gör att det är okej att kallas idiot? Och vad har hans nya titel med GameAwards att göra?

Förstår egentligen inte ens diskussionen ang jury eller spelarjury. Nu har ju GameAwards båda delar. Och antingen kan man hålla på att hävda fusk åt olika håll för att det blev olika spel som vann GOTY i de olika jurybesluten. Eller så kan man tänka, ”gött att vi alla tycker lite olika och att det finns 2 fantastiska spel att testa och skapa sin egen uppfattning kring”.

Märkligt att något så bra verkar göra så många arga.

12
Skriv svar