Den stora Assassin's Creed Valhalla-tråden

Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Sigurd o Eivor tar allt av värde själva 😅

Precis!! gör man det mesta själv så ska man fan behålla det åxå


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Avstängd
Skrivet av Snake Plissken:

Ta inte illa upp nu, men anledningen du inte njuter av spelet lika mycket är för att du är en dålig gamer rent allmänt.
För när var senast du klarade ett spel utan att ta upp nån walktrough eller hur man hittar det bästa vapnet eller rusting på nätet?
Troligen kommer du nog inte ihåg senast!
Det märks ju att har väldigt dåligt tålamod när det gäller klara av saker i spel, och att så fort du har haft svårt för en fiende/boss och misslyckats några gånger så blir du sur och så tar du och kollar på nätet för hur man ska göra eller nån slags glitch som ger dej godmode, och du gör garnterat likadant på uppdrag där du skall hitta eller göra nåt speciellt, dvs det går 5-10min utan att du lyckats med uppgiften så blir du sur och kollar upp hur man gör den. och du kollar säkert åxå upp snabbt hur man får dom "bästa" sakerna snabbt så du slipper göra det själv och kan gå rundor och vara Op så snabbt som det bara går..
Och att man gör så hella tiden gör att man utvecklas inte som spelare lika mycket..

Så mitt tips till dej är att sluta upp och kolla upp allt på nätet så fort du får litet svårt hinder där och klara av det själv istället och på så sätt bli en bättre gamer för annars kommer du inte kunna njuta av flera Assassins´s creed lika mycket, för tyvärr för dej så är så att Assassins creed spelen kommer troligen inte att vara så länge att du bara kan hålla i en kniv och peppra på attack knappen och ta ner 4 fiender samtidigt. Den kommer troligtvis att blir mer komplicerad.

Jag bara tipsade er om god mode. Det betyder inte att jag spelar hela spelet så. Raiderna jag gjort är inte med god mode. Systemet i odyssey är fortfarande bättre än detta dark souls liknande.


signatur

PS5 och inget annat.

Skrivet av breahl:

Jag bara tipsade er om god mode. Det betyder inte att jag spelar hela spelet så. Raiderna jag gjort är inte med god mode. Systemet i odyssey är fortfarande bättre än detta dark souls liknande.

Det e dej själv du skall övertala om att du inte söker hjälp på nätet så fort du får lite problem


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Är det någon mer än jag som har problem med att opals för dailies och weeklies inte räknas? haft 25 i typ 1vecka fast jag gjort både dailies och weeklies så ökar dom inte (inte provat igen efter senaste patchen)

Medlem

Har snart rensat rent i första området i England. Kan tycka att det är skönt att vapen/gear inte droppas lite mycket som i tidigare spel. Samtidigt är det lite tråkigt att alla ser likadant ut. Hoppas det ändrar sig övriga områdena. Sen retar jag mig på att vissa kistor eller liknande ska vara så förbannat kluriga att komma åt.

Annars är det ett bra lir, helt klart.

Medlem

Upplever även en hel del buggar med skatterna, dvs vill säga dw gula prickarna på kartan. Flera gånger om nu så stannar de kvar fasten den är tagen. Vad finns det för lösning?

Medlem

blir nog ett köp för mig, överväger mellan cyberpunk och detta.
blir nog valhall. viking röj istället.

Medlem

Är det någon ”rea” nu under jul? 😅

Skrivet av xarl:

Är det någon ”rea” nu under jul? 😅

Ja på Epic kostar Valhalla 497 istället för 599:- om det var så du menade


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

Har snart rensat rent i första området i England. Kan tycka att det är skönt att vapen/gear inte droppas lite mycket som i tidigare spel. Samtidigt är det lite tråkigt att alla ser likadant ut. Hoppas det ändrar sig övriga områdena. Sen retar jag mig på att vissa kistor eller liknande ska vara så förbannat kluriga att komma åt.

Annars är det ett bra lir, helt klart.

Finns väldigt begränsat med olika vapen och rustningar etc. tyvärr, tycker att mycket ser lite för fantasy ut också men det är väl mer smaksak. Just det där med kluriga kistor blev faktiskt rätt tjatigt i längden, efter ett tag lärde man sig dock de flesta sätten de brukar vara kluriga på vilket iofs också var rätt trist, haha.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Ja på Epic kostar Valhalla 497 istället för 599:- om det var så du menade

Man kan köpa på Ubisoft Connect för €39,34 med koden WELCOME2021 just nu. Koden gäller även andra spel där. https://store.ubi.com/eu/

Nån annan som alltid är full som Eivor när man laddar in en save för första gången?

Hände nog i och med uppdateringen


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Nån annan som alltid är full som Eivor när man laddar in en save för första gången?

Hände nog i och med uppdateringen

Skyll inte på uppdateringar för att du dricker innan du börja spela 🙃


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Skrivet av Snake Plissken:

Skyll inte på uppdateringar för att du dricker innan du börja spela 🙃

Drunk gaming 😜


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Nån annan som alltid är full som Eivor när man laddar in en save för första gången?

Hände nog i och med uppdateringen

Japp, brukar meditera så försvinner det. Rätt störande dock.

Avstängd

Jag må vara en dålig gamer som någon sa i denna tråd men har gjort fighten med Ivar nu 30 gånger. Går inte slå honom så lägger ner detta skit spel. Jag är beredd att kalla detta sämsta AC genom tiderna.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag må vara en dålig gamer som någon sa i denna tråd men har gjort fighten med Ivar nu 30 gånger. Går inte slå honom så lägger ner detta skit spel. Jag är beredd att kalla detta sämsta AC genom tiderna.

Vad kör du för svårighetsgrad? Jag var så överlevlad i de flesta bossarna att man typ kunde leka med dem, men jag körde på lättaste just för att bara kunna kötta mig igenom spelet utan att tänka, och körde väldigt mycket sidequests etc. i början.

Medlem
Min Eivor är full som tusan varje save-load

Har klarat 64% av spelet nu på 90 timmar och älskar verkligen detta äventyrsspel. Har dock åkt på en bugg sedan veckan tillbaka. När jag laddar in varje save-fil så är kill-Eivor aspackad. En komisk bugg egentligen. Det tar nån minut innan han nyktrar till varje laddad save. Nån här som stött på denna underliga bugg ännu?


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Avstängd
Skrivet av Ftmch:

Vad kör du för svårighetsgrad? Jag var så överlevlad i de flesta bossarna att man typ kunde leka med dem, men jag körde på lättaste just för att bara kunna kötta mig igenom spelet utan att tänka, och körde väldigt mycket sidequests etc. i början.

Jag kör på lättaste men är för mycket dark souls i detta spel. Laddar ner immortals fenyx rising i detta nu. Samma gäng som gjorde odyssey har gjort det.


signatur

PS5 och inget annat.

köpte 3 nya skills med 3 poäng som var silvriga och kom från ikonen i mitten (auto select)De försvann nästa dag jag startade. Tror de ska va med i Yule uppdateringen och sett att de försvann för nån annan med


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

köpte 3 nya skills med 3 poäng som var silvriga och kom från ikonen i mitten (auto select)De försvann nästa dag jag startade. Tror de ska va med i Yule uppdateringen och sett att de försvann för nån annan med

Tror det var nån form som gör att den väljer nåt från en av träden automatiskt när man tar nån av dom vita


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Skägg.
10 Chambers

Yule-grejen är mysig men känns inte som grejerna man kan köpa är direkt jättebra?


signatur
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Yule-grejen är mysig men känns inte som grejerna man kan köpa är direkt jättebra?

Brukar oftast vara så, mest ploj grejer att köpa som inte tillför med mycket


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Skrivet av Snake Plissken:

Tror det var nån form som gör att den väljer nåt från en av träden automatiskt när man tar nån av dom vita

Ja fast bara den i mitten. De andra va typ "start to carry a fo thats been assassinated directly"
" Loot more arrows from archers" och nån mer

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Yule-grejen är mysig men känns inte som grejerna man kan köpa är direkt jättebra?

Precis det är bara samma minigames som finns ändå + grejer som är rätt kassa


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Fick ett meddelande ingame att Yule jippot slutar om några timmar. Sak samma men det står det ska hålla på tills 7 jan eller nått liknande
Måste va bugg


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Tycker Yule kniven var bra, den är så snabb så man står och hugger fienderna till döds utan att de hinner göra något typ. Sen köpte jag hammaren med gift som var ännu bättre men annars hade jag fortsatt med kniven.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Efter att ha spelat Cyberpunk i 130 timmar med endast marginella småbuggar så var det nu dags för Valhalla.

Det började bra, men efter att ha stängt av spelet och sedan startat det för andra gången så har jag inte längre något ljud...

3 timmar med felsökning utan att hitta någon lösning. Bara i Valhalla, ljudet fungerar i alla andra program och spel.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Skrivet av SID 6.7:

Efter att ha spelat Cyberpunk i 130 timmar med endast marginella småbuggar så var det nu dags för Valhalla.

Det började bra, men efter att ha stängt av spelet och sedan startat det för andra gången så har jag inte längre något ljud...

3 timmar med felsökning utan att hitta någon lösning. Bara i Valhalla, ljudet fungerar i alla andra program och spel.

Konstigt!! Du har inte bara stängt av ljudet på det i options 😋


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Det började bra, men efter att ha stängt av spelet och sedan startat det för andra gången så har jag inte längre något ljud...

Kollat volymkontrollen i windows så att inte Valhalla är muteat eller på låg volym? Hade vanligtvis inte tänkt på detta men efter att Red Dead Redemption 2 introducerade en bugg i senaste patchen som drar ner den volymen på spelet till 3% varje gång man startar spelet så...

It's not a lake, it's an ocean

Assassin's Creed har aldrig varit min kopp te. Jag har spelat långt ifrån alla men verkligen försökt komma in i det första och andra spelet samt Origins och Odyssey, men det går bara inte. Odyssey var visserligen jäkligt vackert och stämningsfullt, men jag tröttnade. Och så köpte frugan Valhalla åt mig (till basmodellen av PS4, tyvärr, så det är väl knappast det snyggaste versionen) och jag gav mig i kast med det på en gång. Har haft hur roligt som helst så långt, vilket överraskat mig. Vet inte om det är vikingatemat eller om det bara var rätt spel vid rätt tillfälle (så är det ju ibland), men jag gillar det verkligen. Alla små brister och buggar till trots.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skriv svar