Vilket/vilka spel är din "ärkenemesis"? Det där som du inte får grepp om men återkommer till ofta?

Medlem
Vilket/vilka spel är din "ärkenemesis"? Det där som du inte får grepp om men återkommer till ofta?

Mina spel jag vill lira men ger upp för jag får inte grepp om vad jag gör men som jag ständigt återkommer till är:

Workers & Resources: Soviet Republic. Har riktigt roligt. Bygger och känner hur kreativiteten flödar tills arbetskraften inte tar sig till arbetsplatserna och jag gråter vid skärmen för jag inte förstår eller kan lösa det. Lägger ner det men hoppar in i det med jämna mellanrum och känner mig lite mer dum för varje gång.

Tropico 6. Tror jag har koll men så tar pengarna slut eller jag blir av med "jobbet". Muttrar och svär att det var sista gången. Avinistallerar bara för att ta ner det igen efter några veckor med nytt försök.

Total Warspelen. Lirar på, tror jag är Montgomery på slagfälten. Klickar runt vad jag ska bygga och efter ett tag så går allt neråt. Låter bli att lira ett tag men sen växer sig suget starkt och på det igen.

Football Manager. Det är min största nemesis. Tittar på folk på tuben och vill sååååå mycket lira som de gör. Jag börjar ambitiöst med att kolla in positioner, spelartyper och taktik. Tror mig vara en vardande Klopp. Efter ett tag är ekonomin i rött och jag ligger sist i tabellen. Ger upp och tittar på gameplayklipp igen och ger mig på FM igen. Tyvärr är min "grej" med liret att börja i de lägre divisionerna och ta mig upp. Antingen med klubb jag är i eller byta klubb via erbjudanden / söka själv.

Så. Har ni några spel som "äter er hjärna" som ni inte behärskar men inte kan låta bli?


signatur

Tappat bort min gamla, troligen deletade inloggning.

Medlem

Sekiro. Ett av de coolaste spelen jag nånsin spelat. Så det är frustrerande att det är svårt, och att jag är kass. Jag slet med första riktiga bossen. Sen kom Lady Butterfly. Kärringjä...
Herregud, aldrig kämpat så med en boss förut. Jag försökte säkert 100 ggr. Och jag överdriver inte. Men vid nästa boss så tog det stopp. Jag fick erkänna att spelet är för svårt för mig.

Geeks Gaming

Cs:go, på allvar.

Jag är med på varför folk tycker det är kul, jag tittar mer än gärna på tävlingar osv

Kan....inte....fastna! Har försökt i fler omgångar och är normalt sett ok på fps men icke

Medlem

Ardy lightfoot, Snes. Omöjlig sistaboss.


signatur

- pixelfantast

Medlem

Spelunky 2. Mitt favoritspel 2020!

Är fast besluten om att klara ut det (normal endning), men tar mig sällan till Neo Babylon... Har typ 50h speltid nu, så jag är uppenbarligen ingen naturbegåvning Men jag kliver in och gör några försök nästan varje dag.

Medlem

Ghost and Goblins.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skribent

På senare tid har det nog varit Noita. Jag tycker det är skitkul och kör någon vända nästan varje vecka, men blir snabbt förbannad när jag dör på snöpliga sätt. Måste sätta mig in i vad alla olika "spell effects" och dylikt gör samt spela lite mer försiktigt och taktiskt istället för att bara kaosa runt.

Får man svara World of Warcraft? Spelar det absolut mest men kan irritera mig enormt ibland.

Bloodborne.

Försökte minst 200 gånger med att komma vidare 3e monstret men gav upp, avinstallerade det och har inte rört det sen dess.

Medlem

Old Hunters, Bloodborne.

Har sista bossen kvar, Orphan of Kos. Borde bara ta tag i det och spöa honom.

Men orkar inte


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Starwarsmannen:

Bloodborne.

Försökte minst 200 gånger med att komma vidare 3e monstret men gav upp, avinstallerade det och har inte rört det sen dess.

Kommer du ihåg namnet på bossen? Vissa bossar kan man skippa, samt vissa går att "skjuta på" och ta vid ett senare tillfälle. Ofta finns det alternativa vägar att vandra.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

På senare tid har det nog varit Noita. Jag tycker det är skitkul och kör någon vända nästan varje vecka, men blir snabbt förbannad när jag dör på snöpliga sätt. Måste sätta mig in i vad alla olika "spell effects" och dylikt gör samt spela lite mer försiktigt och taktiskt istället för att bara kaosa runt.

Noita +1, kan inte hålla tassarna borta oavsett hur många gånger jag stänger av spelet i vrede.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Slutför 99% av spelen jag påbörjar och är därför väldigt picky med spel jag väljer att spela. Doom eternal är dock en skamfläck då jag körde det ungefär halvvägs men kunde sedan inte förmå mig att fortsätta då det kändes VÄL repetitivt till slut.

FM-guru
F.d. Sisyr

Dominions 5, helt klart. Har 567 timmar i spelet (och 400+ i föregångaren) men känner mig fortfarande som en nybörjare emellanåt. Sådan sanslös bredd och djup i spelmekaniken att man behöver ha sjuttioelva olika möjligheter (och svar på dessa) i åtanke när man fattar beslut - i alla fall när man spelar multiplayer, vilket är spelets behållning.

Medlem

Dark Souls spelen. Hade så gärna velat "kunna" dessa spel. Att ha tålamodet och kunskapen. Det närmsta jag kommer är Nioh (som jag klarat) och håller på med Nioh 2 nu. Men det är allt med DS som jag inte reder ut. Vilket håll ska man gå, vad ska jag prioritera när jag levlar, vilka vapen och armor ska man ha osv.? Det är ett sånt spel jag gärna kollar på Twitch och låter mig imponeras av de som kan.

Medlem

Mike Tyson's Punch-Out!!

Quake-konnässsör

Escape from Tarkov, blir dödad hela tiden, hör inget ser inget, sen POFF, död

Men kan förstå charmen med spelet.

Medlem

Hearthstone..

Blir så förbannad ibland på spelet, tänker no skills just RNG..
Men ÄNDÅ går tillbaka tills spelet!

Som tur finns det andra spel mer med "skills" än RNG

Enda spelet som jag återkommer till hela tiden år efter år.. .
Andra spel som BR, BF osv kommer alltid något nytt man nöter något år tills nästa hype dyker upp.

Medlem

World of Tanks...
Ett gift

...men jag ska _fan_ få upp min win-rate till 52% en dag!


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Skägg.
10 Chambers

Batman till NES. Någon gång ska jag klara det.


signatur
Medlem

sekiro blev aldrig av, jag får panik av att behöva vara för snabb ;>


signatur

//monster

Backloggens befriare

ALLA plattformsspel.

Sitter och kämpar med Ori and the Blind Forest nu.. Får kämpa för att inte bara slänga ut konsolen genom fönstret när jag spelar plattformsspel...


signatur

Ad hoc addendum

Quake-konnässsör
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Batman till NES. Någon gång ska jag klara det.

Dock kommer man aldrig förbi första banan, för bra musik.

Medlem

Dirt Rally 2.0 och Cuphead, känner en hatkärlek till båda spelen

Medlem
Skrivet av Shimo:

World of Tanks...
Ett gift

...men jag ska _fan_ få upp min win-rate till 52% en dag!

Haha, jag vet vad du menar! Jag lyckades avgifta mig för några år sedan och nu vågar jag knappt röra några av mina 45 tanks i garaget längre.

Medlem

Alla sim spel... tycker dom är skitroliga men fan varenda gång så kommer jag till punkt och allt skiter sig. Slår aldrig fel 😑
Men ändå återkommer jag titt som tätt och försöker förgäves igen.
Håller på med City Skyline nu, rekordet är 100k invånare sen helt plötsligt skiter sig allt och siffrorna blir röda och allt kollapsar

Medlem

Quackshot till sega megadrive. Kommer inte längre än isbanan.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Total War: Warhammer 2. I teorin är det mitt absoluta favoritspel. Krig. Plundring. Imperiebyggande. Alltsammans med vansinnigt underhållande fantasytrupper.

Men i slutändan förlorar jag alltid kontrollen över mitt rike. Inte mot fiender, men mot skattetabeller och opinionsundersökningar. Eller vad tusan alla parametrar som påverkar rikets stabilitet nu är.

Missförstå mig rätt. I Civilization eller Rome: Total War tycker jag det är ganska roligt med public order och liknande. Där känns det rimligt att jag behöver kuva mina undersåtar. Men i Warhammer känns det bara som oräkneliga hittepå-parametrar vars enda syfte är att dra ut på speltiden. Och således slutar jag alltid någonstans mellan runda 30 och 50. Besviken över ännu en gång ha förlorat tron på spelet.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

123
Skriv svar