Cyberpunk 2077 var 2020 års bästa spel, enligt FZ-medlemmarna

Robot
Cyberpunk 2077 var 2020 års bästa spel, enligt FZ-medlemmarna

Många likheter med FZ-redaktionens topplista.

#2020, #läsarnas-årets-spel, #årets-spel


Medlem

Jag har otroligt trevligt med Cyberpunk 2077 trots sina brister. Ser verkligen fram emot vad CDPR kommer göra med spelet framöver.
Last of Us 2 älskade jag. Otroligt välpolerat och riktigt bra regisserat med ett par oväntade twister.

Medlem

Välförtjänt helt klart. Läsarna har bra smak 🙂

Medlem
Medlem

Den upplevelse jag haft med spelet är så långt ifrån årets spel man kan komma.

Medlem

Riktigt bra spel. De har verkligen lyckats göra ett mästerverk

Medlem

Jag har grymt kul i Cyberpunk, samma med last of us, 2. Tyvärr inte kört Ghost of Tsushima, så vet inte hur bra det kan tänkas vara. Men ett bra spelår helt klart och börjat förstår tjusningen med raytracing efter Control, Wolfenstein och nu den starkaste lysande stjärnan Cyberpunk!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Blev klar med Cyberpunk igår kväll. Riktigt trevlig upplevelse trots trasigheten. Ca 80 timmar klockade jag in på. Kommer definitivt se fram mot dlc och series x uppgradering senare.

Jag har dock fortfarande väldigt svårt för det här med flera olika slut. Jag vill ha ett slut som jag kan känna är det som gäller. Om någon förstår vad jag menar? När jag väl valt en väg och sett slutet känns det alltid som jag måste testa de andra vägarna och kan inte bestämma vilket som är det "rätta". Inget av dem känns äkta. Kan lika gärna fantisera ihop ett eget.

Medlem

Jag njuter varje sekund! Spelat 20timmar och har precis fått in Johnny i huvudet så nu blir de o pausa mainstoryn i 20 timmar till! Jag har skaffat dubbeljump nu och klättrar upp på varenda byggnad ja ser, riktig kul att man kan parkoura överallt! Hoppas kunna spendera minst 100 timmar till!

Geeks Gaming

Årets spel och årets spel. Typ de enda spelet senaste året som tyckt vara värt pengarna. Efter 40 timmar börjar jag dock se vissa brister i spelet och inte bara "trasiga" saker. Men helt klart ett spel man måste testa. Uppdragen blir aldrig tråkiga då alla är på sina sätt unika. Story... Hade behövt mer fart och mindre stela karaktärer.

Medlem

Pinsamt värre!

Medlem
Skrivet av memorycard:

Blev klar med Cyberpunk igår kväll. Riktigt trevlig upplevelse trots trasigheten. Ca 80 timmar klockade jag in på. Kommer definitivt se fram mot dlc och series x uppgradering senare.

Jag har dock fortfarande väldigt svårt för det här med flera olika slut. Jag vill ha ett slut som jag kan känna är det som gäller. Om någon förstår vad jag menar? När jag väl valt en väg och sett slutet känns det alltid som jag måste testa de andra vägarna och kan inte bestämma vilket som är det "rätta". Inget av dem känns äkta. Kan lika gärna fantisera ihop ett eget.

Tja, de t är ju det som ger spelet lite extra omspelningsvärde. Annars är det väl bara vara "nöjd" med slutet du fick? Själv körde jag alla de slut som gick på den vägen jag hade bara för att se vad som hände ^^ Blev ju inte alltid vad man hade förväntat sig

Lite roligt att det blev så ändå, med tanke på allt gnäll som har varit / är på forumet skulle man kunna tro att det var katastrof. Men, det har väl iof mest varit ett antal "högljudda" personer.

Själv röstade jag på Half Life: Alyx, men jag är medveten om att ganska många kanske inte haft förmånen att kunna spela det ännu. Förvisso så gillar jag Cyberpunk som fasiken och är inne på genomspelning nr 2.

Medlem

Bra spel, men enligt mig förtjänar det inte årets spel för x antal missar.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Asså, Immortals: Fenyx Rising slår ju många av dom där spelen


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av deezel:

Tja, de t är ju det som ger spelet lite extra omspelningsvärde. Annars är det väl bara vara "nöjd" med slutet du fick? Själv körde jag alla de slut som gick på den vägen jag hade bara för att se vad som hände ^^ Blev ju inte alltid vad man hade förväntat sig

Lite roligt att det blev så ändå, med tanke på allt gnäll som har varit / är på forumet skulle man kunna tro att det var katastrof. Men, det har väl iof mest varit ett antal "högljudda" personer.

Själv röstade jag på Half Life: Alyx, men jag är medveten om att ganska många kanske inte haft förmånen att kunna spela det ännu. Förvisso så gillar jag Cyberpunk som fasiken och är inne på genomspelning nr 2.

Jo, jag vet att det har med omspelningsvärde och så att göra. ☺️ Och jag har många rpg med flera slut under bältet och känner alltid samma sak. Kan inte släppa det. ☺️

Attans, jag glömde ju rösta på Hades!! Undra om det var min icke röst som gjorde att Hades inte vann 😋


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Röstade på The Last of Us 2 som årets bästa spel som jag klarade ut i somras. Fenomenalt bra äventyr. Håller på med Assassin's Creed: Valhalla just nu till Uplay som jag nästan har klarat. Riktigt bra spel som får lägga sig i toppen av årets titlar. CyberPunk 2077 har jag bara lirat i typ 17 timmar så kan inte riktigt bedöma om det är årets spel. Har knappt gjort nå uppdrag i det spelet. Ville klara ut AC: Valhalla innan jag sjönk djupare i CP2077. Av det jag hann lira så verkar det bra iaf. Grym sci-fi atmosfär i Night City.

*** Half-Life: Alyx ser snuskigt bra ut men äger tyvärr inget VR-Headset så har inte provat på det.
En "Killer-App" helt klart för VR.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Det är väl inte så konstigt då framsidan kryllat av artiklar om spelet
https://www.fz.se/arkiv/nyckelord/cyberpunk-2077
Mind controlling

Medlem
Skrivet av Issue:

Asså, Immortals: Fenyx Rising slår ju många av dom där spelen

Det lilla jag hunnit spela av Fenyx är riktigt bra, men lanseringen kom helt i kläm mellan Valhalla och Cyberpunk för mig, Lär plocka upp det när jag känner mig klar i Night City.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Half life alyx är min favorit i år, sen är det nog Cyberpunk och snowrunner.

Kul endå att Half life alyx kom högt, jag vill minnas sura minerna här på FZ från många användare, att det var skandal att Valve hade gjort en "Rail shooter" av Half life och "flytande händer" och släppt till ett "utdött format", ja allt man kunde läsa

Var nog nästan lika många som tyckte illa om HL:a som Cyberpunk och var tvungen att basonera ut det faktiskt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

VA! CyberBUGG 2077 som etta ? haha där ser man För min del blev det Xenoblade Chronicles Remake

Medlem

Oh det här är varför jag absolut inte lyssnar på varelse FZ reviews eller medlemars reviews här på FZ.
Är sån stor skillnad mellan vad jag tycker är bra och vad människor här på fz tycker är bra så det är chockerande nästan. Men smaken är som baken som man brukar säga, Delad.

För mig var det Fenyx och Hades

Moderator | Testpilot
Skrivet av Hajfena:

Det är väl inte så konstigt då framsidan kryllat av artiklar om spelet
https://www.fz.se/arkiv/nyckelord/cyberpunk-2077
Mind controlling

Det handlar bara om läsarintresse. Många av er vill läsa om Cyberpunk, då de nyheterna får mest klicks och också mest kommentarer i jämförelse med annat den senaste tiden. Då intresset för Cyberpunk är så enormt som det är - då är det klart vi skriver om det finns intressanta nyheter att dela med sig av.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Issue:

Asså, Immortals: Fenyx Rising slår ju många av dom där spelen

Håller med dig! Riktigt bra och framförallt roligt spel


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Om bara fler hade haft vr så tror jag half life alyx hade tagit hem det, det spelet hade sjukt mycket mer "wow" faktor än ovanstående.

Ang cyberpunk, bra spel, men inte årets för mig, alldeles för mycket scrapped content, buggar och lata genvägar i designen.
Körde klart det, har verkligen ingen lust att köra om det, inte på ett bra tag.

Medlem

Se på fan!

Det trodde jag inte.
Ändå imponerande att Half Life Alex kommer så högt upp. Ganska få som har resurser att spela det.
Men jag tror att det är en titel folk skaffar VR för.

Medlem

La min röst på Half Life Alyx, Är själv 46 år och har varit med sen data/tv-spelens födelse, kan säga att jag inte kommer ihåg senast jag blev så golvad av en spelupplevelse som med HL-A. Helt klart en första glimt av dataspelens framtid. Har ni pengarna och intresset så är en Valve Index (eller likvärdigt) ett självklart köp bara för detta spel.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Älskar att det är antingen noll eller hundra bland de flesta.

eld
Medlem

Skämt åsido, alla gillar olika, men flest gillade cyberpunk-olika

Medlem

Cyberpunk ligger säkert på top 5 för mig. Cyberpunk Ghost of tsushima Yakuza like a Dragon TLU2 och Final Fantasy 7 remake. Många spel finns det. Känner spontant att Nintendo är på väg att bli som wii igen och vara rätt ointressant.

Skriv svar