50 spel att hålla koll på 2021!

Robot
50 spel att hålla koll på 2021!

En ny generation har inletts. FZ listar 50 titlar som ska ge den en flygande start.

#fz, #releaselistan, #spelåret-2021


Medlem

Wow, maffig lista - tackar!

För min del ser jag fram mot Far Cry 6 (spelar femman just nu och älskar det!), It Takes Two och GT7. Sen är jag spänd att se hur bra MLB The Show blir på PS5.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Några citybuilders ni kan tipsa om som är på G? Pharaoh skulle väl komma med en remake!

Inaktiv

Håller mina ögon på:
Age of Empires
Ascent
Back 4 Blood - vågar man hoppas det är lika bra som L4D?
Baldurs Gate
Hitman III
Icarus - Försiktigt nyfiken.
Little Nightmares 2
Outriders - kan polackerna göra en looter shooter rätt från början?
R6 Quarantine
Resident Evil Village
Darktide - röj med polarna är ju alltid skoj.
STALKER 2

Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Några citybuilders ni kan tipsa om som är på G? Pharaoh skulle väl komma med en remake!

Builders of Egypt, Kingdoms Reborn (early accesss sedan november), Distant Kingdoms, Manor Lords och Viking City builder.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

Först beta av backloggen, sen är jag redo


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skribent
Skrivet av Ninotramp:

Några citybuilders ni kan tipsa om som är på G? Pharaoh skulle väl komma med en remake!

Det stämmer. Pharaoh: A New Era är på G, men utöver "2021" har vi inget spikat släppdatum.

Medlem

Gedigen lista, definitivt en del som jag själv suktar efter där. Av det som saknas så är jag orimligt upphetsad över Kena: Bridge of Spirits (Sony, plz producera fler PS5) och Tales of Arise.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Följande saknar jag på listan.

Medlem

Monster hunter rise var väl med på listan.

Medlem

Personligen hoppas jag mest på Pathfinder: Wrath of the Righteous. Tror det är tänkt att släppas någon gång under 2021.

Medlem

Kings bounty 2 och knights of honor 2 släpps också 2021. Verkar bra.

Medlem

Intressant lista. Finns endel titlar som kan bli riktigt bra!


signatur

GAMEZZ!

Medlem

Mina spel i listan att hålla koll på:

Age of Empires IV
Psychonauts 2
Back 4 Blood
Deathloop
Dungeons & Dragons: Dark Alliance
Halo Infinite
Mass Effect Legendary Edition
Scorn
Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2
Warhammer 40,000: Darktide

Om pandemin fortsätter större delen av 2021, så blir det fokus på tunga singleplayer-kampanjer och co-op för att ha något att se fram emot!

Medlem

Tack för en bra lista med inbakade videos så det är lätt kolla in spelen man inte redan har koll på.

Medlem

Back 4 Blood tyckte jag såg väldigt generiskt ut. Darktide däremot ser underbart ut!

Medlem

Finns ändå en handfull potentiella release-köp med på listan, och därtill ett par som åtminstone har väckt mitt intresse. Bådar gott.

Längtar nog mest efter Far Cry 6 i dagsläget.

Medlem

Tycker inte att listan var superintressant. Men de två spelen jag är mest taggad på fanns inte ens med? Dying Light 2 och Crimson Desert.

Medlem

Ser ut som ett spännande år, håller tummarna får harry potter blir bra. Scorn ser snyggt och obehagligt ut på samma gång vet inte om jag vågar köra det, kan bli för kusligt.

Jag hoppas det kommer lite kul VR-spel under 2021. 2020 var helt ok med Alyx och Squadrons men jag hoppas det kommer något bra open world RPG detta året. Även om det hade varit kortare så vill jag ha ett polerat VR-spel i någon fantasy setting.

Medlem

Wishlist för 2021:
Att nintendo remastrar Xenoblade Chronicles X till Switch. Ett av de bättre open world spelen som släppts på senare år men till en redan död plattform. Jag spelar det fortf till Wii U men fler förtjänar att uppleva det. https://www.rpgsite.net/feature/9799-xenoblade-chronicles-x-d...

Att Tales of Arise inte försenas ytterligare
Att Hajimari No Kiseki bekräftas för väst.
Att Final Fantasy XVI bekräftas vara ett party based RPG istället för ett solo hack and slash.

Medlem

Skulle vilja lägga till det här spelet också, mer Persona 5 med Persona 5 Strikers!


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Backloggens befriare

Egentligen bara ett spel som jag är ordentligt intresserad utav - Disco Elysium till konsol.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Riktigt bra (och uppskattad) lista som vanligt. Blev smått chockad när jag insåg att jag troligtvis kommer införskaffa en majoritet av de spelen.

Medlem

Peppen på 2021 steg just några grader. Himla fin lista... Sedan innan ser jag fram emot Twelve Minutes och Far Cry 6, men känner mig nu även nyfiken på Disco Elysium och Lego Star Wars: The Skywalker Saga.

NuZ
Testpilot

The Medium och Sherlock Holmes ser jag mest fram till. Men Stalker ska bli häftigt också. Uppskattade de första spelen


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Säkert många bra spel här. Ser fram emot dem flesta. Men, ni missade några mycket intressanta:
- Alaloth: Champions of The Four Kingdoms
- Bayonetta 3
- Senua's Saga: Hellblade 2
- Subverse
- The Wolf Among Us 2

Medlem

Fin lista, men tycker även att Manor Lords bör läggas till. Visserligen EA och kommer nog inte bli så fantastiskt som det verkar.
Än lever hoppet - Det känns som det är det som många känner nu i början av 2021. Kanske inte nödvändigtvis när det gäller Manor Lords, men ändå.

Manor Lords är det spelet jag ser fram emot mest 2021. Jag kommer att spela direkt i EA. Kommer ni?

Medlem

Man tackar. Hade inte alls koll på vilka spel är gå g.
Warhammer kan bli roligt. 👍


signatur

🐖💨💩

Medlem

Själv är det nog bara The Settlers jag väntar på.
Inget på ovanstående lista verkar kunna ta bort Hearthstone från min att spela lista

12
Skriv svar