vaför går du INTE till ett internet-café?

Medlem

Denna tråd är fan sorglig antingen religion eller invandrare snack på fz.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av Crawller:
Skrivet av Reaction:
Skrivet av Crawller:
Skrivet av WaltX:

Crawller, är det inte dags att byta din avatar kanske?

ser inte varför. L är min älskling...

Aha, så du gillar utlänningar då?

Ska jag vara arg på tecknade figurer menar du?

Jadu, Kolla på vad som hände när man ritade Mohammed!

Nu håller jag käft, Men jag tycker att jag gjort det för länge. Var bara tvungen. Ber om ursäkt.

Medlem

heligt krig för en rondellhund sätter ju ribban rätt högt imop

Medlem

Jag går inte till internet café av den enkla anledning att det inte finns något här.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av MaLiBu:
Skrivet av Crawller:
Skrivet av MaLiBu:
Skrivet av Crawller:

Det får inte vara fullt med "blattar" då kan jag tänka mig att kolla in.

wtf??

Senast jag var inne på ett internet café så stirrade varenda blatte och pratade bakom ryggen på mig. "fan va lång han var" --- "vicken jävla lyktstolpe"
Det var bara lite av vad jag fick höra. Fler gånger stöter jag på sånt i skolan. Det är endast "blattarna" som säger sånt och håller på. Jag har helt enkelt tappat tycket för majoriteten av dem. (ungdomarna)

har hört en hel del idiotiska kommentarer från svenskar pga. min bakrund men du ser inte mig vara lack på alla svenskar för det

Ja, "blattar" (Gillar inte heller det ordet) ha pratat skit om mig och min kompis tex, kolla siken fet röv (haha) till min kompis. Men svenskar har kommenterat mig för ett "halv" asiatiskt utseende.

On topic:

Skulle älska ett internet café där jag bor. Bor på ett litet ställe och fanns ett internet café här för dock 30 kr/h så det var dyrt! Cafét gick i konkurs. Men, det måste vara något speciellt med cafét, få det att "sticka" ut från mängden.


signatur

"Everybody has emotions, if you don't have emotions, you're not a human being" - James Root

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Jag skulle kunna tänka mig att hänga på ett internetcafé om det var prestigelöst och mysigt.

Jag skulle inte gilla att någon kunde se vad jag gjorde på nätet och det måste vara ok att sitta med kaffe framför datorn.

Det skall vara ett café främst och internet sist så att säga.

Det får inte vara krångligt med betalning eller några frågetecken kring vad det kostar.

Håller med om det här


signatur

I am the liquor

Medlem

Förstår inte riktigt hur man kan börja hata invandrare för att en del beter sig som idioter, att du blir mobbad för din längd är dock jävligt synd, du ska dock inte tro att bara för att inte 'svenskarna' säger något så betyder det att dom inte tänker det, eller pratar bakom din rygg.

Jag förstår inte riktigt vitsen med IT-cafés, fast det kan också bero på att det inte riktigt finns några i min hemstad.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:

Förstår inte riktigt hur man kan börja hata invandrare för att en del beter sig som idioter, att du blir mobbad för din längd är dock jävligt synd, du ska dock inte tro att bara för att inte 'svenskarna' säger något så betyder det att dom inte tänker det, eller pratar bakom din rygg.

Jag förstår inte riktigt vitsen med IT-cafés, fast det kan också bero på att det inte riktigt finns några i min hemstad.

Inte jag heller i princip men samtidigt lägger jag märke till invandrargäng på ett hel annat sätt än "vanliga gäng" - förmodligen av ren ovana.
Jag tror att grupperingar av invandrarkids är lite mer "outgoing" än vad motsvarande gäng " svennar" är - därav tolkas de som mer "störande".
För egen del, gillar jag invandrarkids och deras gäng - en gång när jag var sjukt vilse i stockholm mitt i natten ville ingen hjälpa mig (alla trodde jag var en buse) men ett gäng invandrarkids tog mig på safari genom stockholm och visade mig vart jag skulle gå... de skratta åt mig (jag frågade efter bögringen) men de visade mig precis vart jag skulle gå) - bara ett exempel men man skall inte "dömma ut invandrarkidsen" för att de syns och låter mer, de kanske har en del att lära ut till oss andra... oss andra ihopknäppta, privata och riktigt tråkiga "svennar"...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Det sämsta med IT cafe är hygienen, alla vet ju hur grisiga möss och tangentbord blir efter ett tag,

hur många IT cafe ställen tvättar rent möss och T bord med jämna mellanrum ?

Folk som suttit vid en dator kan kan ha kliat sig i häcken, petat näsan , haft magsjuka eller haft kul med sig själv och har herpes eller nåt annat kul och sen knattrar på t bordet.

Väldigt trevligt sånt.

Så vet nån om det överhuvudtaget finns nån hygientanke på IT cafe ställen.

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

Inte jag heller i princip men samtidigt lägger jag märke till invandrargäng på ett hel annat sätt än "vanliga gäng" - förmodligen av ren ovana.
Jag tror att grupperingar av invandrarkids är lite mer "outgoing" än vad motsvarande gäng " svennar" är - därav tolkas de som mer "störande".
För egen del, gillar jag invandrarkids och deras gäng - en gång när jag var sjukt vilse i stockholm mitt i natten ville ingen hjälpa mig (alla trodde jag var en buse) men ett gäng invandrarkids tog mig på safari genom stockholm och visade mig vart jag skulle gå... de skratta åt mig (jag frågade efter bögringen) men de visade mig precis vart jag skulle gå) - bara ett exempel men man skall inte "dömma ut invandrarkidsen" för att de syns och låter mer, de kanske har en del att lära ut till oss andra... oss andra ihopknäppta, privata och riktigt tråkiga "svennar"...

Bästa inlägget jag har läst idag.

Var bara tvungen att säga det

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Inte jag heller i princip men samtidigt lägger jag märke till invandrargäng på ett hel annat sätt än "vanliga gäng" - förmodligen av ren ovana.
Jag tror att grupperingar av invandrarkids är lite mer "outgoing" än vad motsvarande gäng " svennar" är - därav tolkas de som mer "störande".
För egen del, gillar jag invandrarkids och deras gäng - en gång när jag var sjukt vilse i stockholm mitt i natten ville ingen hjälpa mig (alla trodde jag var en buse) men ett gäng invandrarkids tog mig på safari genom stockholm och visade mig vart jag skulle gå... de skratta åt mig (jag frågade efter bögringen) men de visade mig precis vart jag skulle gå) - bara ett exempel men man skall inte "dömma ut invandrarkidsen" för att de syns och låter mer, de kanske har en del att lära ut till oss andra... oss andra ihopknäppta, privata och riktigt tråkiga "svennar"...

Att du märker av dom är av samma sak som du (när du har tänkt på det, och sedan tänker på det undermedvetet) tänker på ett tal, säg t.ex nummer 69.

Efter att du tänkt den tanken så kommer du definitivt märka av nummret 69 mycket, mycket oftare.
Det beror inte på att det finns oerhört många mer tal där 69 är inblandad, det är helt enkelt ditt undermedvetna som spelar in.

Och ja, invandrare brukar ju (grovt generaliserande) vara oerhört sociala, vilket är ett måste ifall man kommit till ett nytt land och vill bli en del av kulturen och samhället.
Bara för att man skriker högst betyder inte att man är värst heller f.ö


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Mmm, less is more. Skulle hellre bli mobbad av ett gäng högljudda grabbs än ett tystlåtet tjejgäng som tisslar och tasslar. (Kammen drar alla över kanten nu)

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av flyer232:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Och lycka till med att skicka iväg stöket. Räkna med att få ditt café saboterat... Det är därför folk tiger.
Tror faktiskt att detta hände en videobutik jag brukar gå till (skall fråga). Det hängde nämligen alltid gäng utanför tills de en dag försvann och kort därefter var alla rutor i videobutiken krossade.

Bara o skaffa valfri softairgun som ser hyfsat verklig ut. Borde skrämma iväg de flesta.

annars kan man ju prova på någon kampsport

Ja, för våld i någon form löser ofta ett problem på bästa sätt.

helst övervåld


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem

då när jag var yngre händge jag mkt på it cafét matrix i sthlm och NExus som inte finns längre.
Saker man störde på sig var väll mus, tangentbord som inte satt inkopplade när man skulle sätta sig eller asskitiga tangentbord, mus typ som när man inte putsat , rengjort grejjerna på 1 år ellr så

roliga karaktärer är ett måste som snubben som hade varit Beta testare hos Dice och skrek högt varje gång nån till slut lyckades fragga honom I Dc mod till bf 1943

Jo det är kul om datorerna har både nya spel och gamla klassiker som starcraft och C&C generals på datorerna eller tillgängligt o installera.
Jo alltid kul om man kan få installera sina enga producerade custom maps till spel även om det e lite struligt men den extra servicen o så ger mkt bra goodwill tycker jag.

Jolt cola, kex chocklad , frukt, mackor alltid nice, om ni vill vara riktigt Imba så kan ni ha pankakor eller nåt liknande som kan dra folk dit som kanske bara vill surfa o ta en enklare men mysig lunch i halv mörkret

Aldrig blivit mobbad men en gång torskade jag en original skiva operation flashpoint på ett kommun ägt it café i flemingsberg när ja inte var så vaksam

Inaktiv

Tror man måste locka nya målgrupper på något sätt. Speciellt tjejer som sitter mer och mer vid datorn.

kvn
Medlem
Skrivet av Crawller:

Det får inte vara fullt med "blattar" då kan jag tänka mig att kolla in.
Cola och snacks får inte vara dyrt. Normalpris är bra. (33 cl 10kr)
Det ska vara mörkt, inga stora öppna fönster som släpper in ljus.

Fan vad alla var känsliga då.

Jag håller med dig Crawller. Det är på tok för mycket småkids med för mycket "attityd" på Internetcafén och ja majoritet är "blattar".

Kanske skapa känslan av mer moget-internetcafé så man slipper alla attityd kåta kids. Eventuellt kanske skippa alla Cs-2on2-turneringar.

Personal som går runt och kollar, tar ansvar och hjälper folk samt slänga ut folk som inte kan bete sig.

Jag är själv inte helsvensk så alla moralfags kan scHHHH.

Medlem

Skiter väl ifall du är svensk, okunnig för det. Men därimot borde det vara åldersgräns på cafen, inte för jag skulle kunna se det hända hah. Nåt sätt att få bort småglinen men ändå tjäna pengar. Hmm, någon som är smart, kom på någon lösning.

Medlem

Tips är faktiskt att personalen på cafet har gått en konflikts hanteringskurs(stavning?) grymt bra o veta hur man ska hantera ev strul och ultimat för största trevnad ge respekt så får du respekt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Tips är faktiskt att personalen på cafet har gått en konflikts hanteringskurs(stavning?) grymt bra o veta hur man ska hantera ev strul och ultimat för största trevnad ge respekt så får du respekt.

Håller med dig fullt ut.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Lol, att försöka få ordning på störande element,
som mestadels är bortskämda skitungar, lycka till med det, det enda som hjälper är ett nackskott.

Medlem

Där har vi ett exempel hur man råkar illa ut med en dålig attityd.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Hizzi:

Lol, att försöka få ordning på störande element,
som mestadels är bortskämda skitungar, lycka till med det, det enda som hjälper är ett nackskott.

eller att slänga in dom i lumpen...enda alternativet jag ser för att få lite disciplin i de dryga små/stora/feta liven


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

de kanske har en del att lära ut till oss andra... oss andra ihopknäppta, privata och riktigt tråkiga "svennar"...

Ja, som tex att våldta, mörda och råna folk kanske.

Medlem

Jävlar vilken rasist tråd det blivit... Sätt åldersgräns på 15-16 år och ha väktare. Piece of cake


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Väldigt off-topic det verkar bli :S

Men det viktigaste i ett "lan-cafe" är att det ska vara bra ventilation.
Inte kul att nattgibba med rövsvett hela natten.

Medlem
Skrivet av Hix0r:

Väldigt off-topic det verkar bli :S

Men det viktigaste i ett "lan-cafe" är att det ska vara bra ventilation.
Inte kul att nattgibba med rövsvett hela natten.

Måste nog säga word på den.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av bapelsin:

Förstår inte vitsen. Spelar/surfar osv. hellre på min egna pc.

Vill jag lana gör jag då det med vänner ist för något gäng mopedister.

öööööö. Vitsen kanske är att man kanske inte har internet hemma och behöver tillgång till det. Finns många vitsar. Ditt inlägg gör mig tappa iq.

"Gör dig tappa iq"? Hur lyckas du få på dig byxorna på morgonen?

Uppenbarerligen har jag internet hemma, därav ser jag ingen vits att gå till en gemensam lokal.

Inaktiv

Prestiegelöst, fika för veganer och inte för krånglig jäkla brandvägg.

Medlem

För det här skönare hemma och gratiskaffe med påtår.

Medlem
Skrivet av Kamp:
Skrivet av CastorFiber:

de kanske har en del att lära ut till oss andra... oss andra ihopknäppta, privata och riktigt tråkiga "svennar"...

Ja, som tex att våldta, mörda och råna folk kanske.

Ja, precis - fast bara invandrare då.

...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Skriv svar