Sony "pensionerar" officiella Killzone-sajten

Robot
Sony "pensionerar" officiella Killzone-sajten

Innebär detta slutet för serien?


Gnällkuk

Trist, även om jag tycker trean var extremt medioker så gillade jag ändå Killzone. Hade hoppats att få kunnat få se en fyra nu på next-gen. Eller, jag har ju inte ens en konsol eller har planer på att införskaffa en så det kanske kvittar


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Den här serien skulle behöva en rejäl reboot för att kännas aktuell igen. Känns rimligare att satsa på andra ip:n eller skapa ett helt nytt istället. Känns som om tiden har sprungit ifrån dessa "lonely gunman saves the universe"-fps...

Medlem
Skrivet av maq777:

Den här serien skulle behöva en rejäl reboot för att kännas aktuell igen. Känns rimligare att satsa på andra ip:n eller skapa ett helt nytt istället. Känns som om tiden har sprungit ifrån dessa "lonely gunman saves the universe"-fps...

I takt med att Halo dog så kände nog Sony att det var dags att begrava deras "Halo Killer".

Medlem

Kanske lika bra.. serien har väl gjort sitt om man säger så.

Medlem

Kanske det enda spelet som jag faktiskt har varit riktigt bra på och då menar jag verkligen bättre en de flesta! Var nog en av få som bemästrade Killzone kontrollen till perfektion (vet att många tycker den var bulkig(?) Kommer ihåg hur en polare "nästan" slet sig flintskallig när han spelade 1an 😂 Men för mig har kontrollen suttit som handen i handsken från dag 1.
Tråkigt nyhet faktiskt då blir det inget mer Killzone framöver? Hade gärna velat uppleva känslan av att dominera igen och se mitt namn högt upp på rankingen brukar annars alltid suga online tex COD styrningen passar inte mig alls dör på 2 röda 😆 Har klarat alla Killzone spelen fler gånger än något annan spelserie var helt besatt ett tag även Killzone Mercenery till PSVita var bad ass! Jag menar, världen, atmosfären, ljudet, grafiken, storyn, helghast, allt med Killzone hade en sjuk dragningskraft för mig!. 2an är ett mästerverk och ett av mina favoriter spel någonsin med multiplayer som var långt före sin tid! Saknar dom dagarna då det begav sig!.

Medlem

Gör inte så mycket, bra att de jobbar på annat så som Horizon som är så mycket bättre, ser fram emot det nya spelet.

Medlem

Trist om det inte blir något nytt på ett tag (serien lär väl återupplivas inför Playstation 32), Horizon var ju inte särskilt bra så har inte höga förhoppningar på uppföljaren.

Skrivet av trickeh2k:

Trist, även om jag tycker trean var extremt medioker så gillade jag ändå Killzone. Hade hoppats att få kunnat få se en fyra nu på next-gen. Eller, jag har ju inte ens en konsol eller har planer på att införskaffa en så det kanske kvittar

Tyckte trean var bästa spelet i serien. Shadow Fall däremot.. det orkade jag inte med mer än halvvägs.

Flakmonkey

Är inte den bästa spelserien där ute men jag gillade verkligen settingen och hade gärna sett hur det utvecklats. Med tanke på Guerillas framsteg med Horizion hade det även varit intressant att se hur de kunnat använda de de lärt sig där i ett nytt Killzone. Samtidigt är det ju inte svårt att förstå beslutet (om det här nu innebär att Killzone läggs på is), de har mer framgångsrika spelserier att köra vidare på samtidigt som de vill lägga kraft på. Att då investera tid och pengar i en serie som inte tillhör deras mest framgångsrika vore ekonomiskt dumt.

Med det sagt så skulle jag dock ännu hellre se en fortsättning på Resistance-serien. Den är imo närmast kriminellt underskattad.

Medlem

Hade mer gissat på att Sony börjar med några mindre aktiva titlar och flyttar över sina webbar till en och samma struktur. De har ju ett par titlar och kan inte tänka mig att det öser in trafik på spelsidor numera.

Gnällkuk
Skrivet av kebbe:

Trist om det inte blir något nytt på ett tag (serien lär väl återupplivas inför Playstation 32), Horizon var ju inte särskilt bra så har inte höga förhoppningar på uppföljaren.

Tyckte trean var bästa spelet i serien. Shadow Fall däremot.. det orkade jag inte med mer än halvvägs.

Hmm, undrar om det var den jag syftade till eller om det fanns fler? Shadow fall, var det tvåan eller trean?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Serien har väl varit död ett bra tag.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Hmm, undrar om det var den jag syftade till eller om det fanns fler? Shadow fall, var det tvåan eller trean?

Shadow Fall är fyran. Releasetitel till PS4.

Alla spelen har sin charm, 1:an var ju riktigt svår, 2:an riktigt kul, 3:an, hmm, 4:an vansinigt snyggt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Trist om detta stämmer. Man skulle kunna ge serien en reboot och utmana Call of Duty och Halo.

Medlem

Tråkigt att höra. Både ettan och tvåan hade en känsla som sällan infinner sig även bland dagens spel. Älskade tyngden i tvåan, men sedan det spelet har det känts som att man tvingat in idéer för att det ska vara den där systemsäljaren som Halo var. Pretty sure they had those brand discussions...


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Halo-dödaren Nåja, tror det kommer tillbaka. Hemsida eller inte. Sony saknar FPS och har aldrig lyckats där.

1
Skriv svar