PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av Kellini:

Alltså har haft PS5 sedan i December. Ni kommer ju inte bli "wow". Visst den är nice att ha, men ni kan lika gärna ha ps4 pro.
Visst jag har en tv från 2018 ..... Någon som vill byta sitt ps4 pro och betala mig 3000 papp? Välkommen isf

3000 papp är rätt dyrt för en ps5a, kan köpa en rätt fin lägga för de pengarna, får nog avstå

Medlem
Skrivet av Kellini:

Alltså har haft PS5 sedan i December. Ni kommer ju inte bli "wow". Visst den är nice att ha, men ni kan lika gärna ha ps4 pro.
Visst jag har en tv från 2018 ..... Någon som vill byta sitt ps4 pro och betala mig 3000 papp? Välkommen isf

Jag har haft PS5 sen release (ägde ingen PS4 utan Xbox One oxh Xbox one X) och kan säga att det är mycket "WOW" över detta.
Nu har jag bara 1 PS5 spel men de man får med som rullar i 60FPS och relativt hög upplösning är också ruskigt bra.
Även i jämförelse med Xbox One X och de spel som på den sägs vara "sjukt bra" så är detta så mycket mer "WOW".

Spelar mest på PC men har Switch, Stadia, PS5 och detta är helt klart det som gett mig mest "WOW" i spelvärlden de sista åren.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Nu kom mejlet från Elgiganten. Nitlott denna gång också.

Medlem

Någon som fått respons av Elgiganten ännu?
Dragningen sägs vara klart 10minuter sedan

Medlem

Yepp mail damp ned EG, tyvärr ingen vinst heller denna gång.

Medlem
Skrivet av Kellini:

Alltså har haft PS5 sedan i December. Ni kommer ju inte bli "wow". Visst den är nice att ha, men ni kan lika gärna ha ps4 pro.
Visst jag har en tv från 2018 ..... Någon som vill byta sitt ps4 pro och betala mig 3000 papp? Välkommen isf

Kan köpa din istället, om den är så last gen. Mitt PS4 pro åker med utan problem.

Elgigantens lottning? Nej tyvärr inte denna gång.

Ska bli kul att se hur många nya det kommer på Blocket nu.

Medlem
Medlem

Attans, ingen vinst denna gången heller.

Chattade nyss med webhallen oxå som bekräftade att min beställning från 2020-05-02 inte kommer täckas av januari-leveransen.

Nåväl, tålamod...

Medlem

Fick inte ens ett mail om nitlott eller ej...=(

Medlem

Varken jag eller min kompis fick i EGs dragning

Medlem
Skrivet av vkkid:

Fick inte ens ett mail om nitlott eller ej...=(

Då lever ju hoppet?

Medlem
Skrivet av Greven50:

Då lever ju hoppet?

Hoppas det:D

Medlem

Hämtade precis min PS5:a från MM, och alla hörnen på kartongen är skadade, helt bedrövlig packning. Jag är såklart nöjd över att ha PS5:an hemma, men kinkig som jag är hade jag gärna haft en hel kartong. Tror inte det är någon fara för själva PS5:an, har inte öppnat än.


signatur

The last metroid is in captivity, the galaxy is at peace!

Medlem

Har alla som varit med på utlottningen här fått svar om man har vunnit? Jag har inte fått något mail alls. Sist fick man i alla fall nitlott mail.


signatur

IngenjörsFace med perverst intresse av "jymden" och fysik.

Medlem
Skrivet av Quad_SSG:

Har alla som varit med på utlottningen här fått svar om man har vunnit? Jag har inte fått något mail alls. Sist fick man i alla fall nitlott mail.

Har inte fått någonting än, flertalet vänner har fått mail om nitlott.

Medlem

Ingen av polarna har fått mail, antingen nitlott eller vinnare, av elgiganten. Sist gick det ut ganska snabbt. Och enligt deras insta har alla dragits. Hmm.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av b0ne:

Ingen av polarna har fått mail, antingen nitlott eller vinnare, av elgiganten. Sist gick det ut ganska snabbt. Och enligt deras insta har alla dragits. Hmm.

Vart på deras insta står det att alla har dragits?

Medlem

Någon på SweC screenshottade detta när de pratade med EGs support.

http://prntscr.com/wncaw8

Medlem

Ajfan. Levde på hoppet


signatur

IngenjörsFace med perverst intresse av "jymden" och fysik.

Medlem

Har inte heller fått något mail om att jag inte skulle ha vunnit. Detta drar ju bara ut på lidandet. Märkligt att inte alla får samtidigt, det bör väl vara något automatisk mail som går ut till alla som inte vunnit. Hade varit fint att få ett mail så jag kan gå vidare med mitt liv, men nu går det ju inte!

edit: Okej tack nu kan jag gå vidare. Nu kan jag återgå till soffan och ligga och räkna ned dagarna till oktober eller när nu webhallen levererar.

Medlem
Skrivet av Donhoz:

Någon på SweC screenshottade detta när de pratade med EGs support.

http://prntscr.com/wncaw8

Ah, fasen, där dog hoppet


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Skrivet av e2zippo:

Hämtade precis min PS5:a från MM, och alla hörnen på kartongen är skadade, helt bedrövlig packning. Jag är såklart nöjd över att ha PS5:an hemma, men kinkig som jag är hade jag gärna haft en hel kartong. Tror inte det är någon fara för själva PS5:an, har inte öppnat än.

När beställde du och vilken modell?

SoL
Medlem

Inget mail, ingen vinst denna gång heller då

Medlem
Skrivet av Supermanbatman:

När beställde du och vilken modell?

21:a Sep med disc.


signatur

The last metroid is in captivity, the galaxy is at peace!

Medlem

Jag vann tillslut. Hade inte tänkt så mycket på det under dagen utan kom på att kolla när jag skulle lägga till månadens psn spel, "hmm undra om de lottat". Har följt tråden sen starten och var med på förra lottningen men vann inte. Stort tack till tråden så jag gick in o kolla efter 5dagar utan o brytt mig och öppnat FZ och fick se de hade en ny utlottning.

Avbeställde faktiskt igår innan jag kände till lottningen på dustin + webhallen för kändes rätt kört nu. Jag vill inte med de fel man läser om ps5 och behöva reklamera med postpaket utan vill kunna lämna i en fysisk butik så därför avbeställde jag. Hade order på webhallen sen början av sept o dustin i början av november där man på kundtjänst sagt tidigast april men kan räkna med sommaren.

För o slippa avundsjukan så har jag jagat efter ps5 som många andra timmar varje dag sen september och trogen PS gamer sedan ps1 sen jag gick över ifrån nintendo NES. Har ps2-4 fortfarande kvar som fungerar och de flesta triple AAA på alla versionerna :). Om man ska vara ärlig dock så har inte ps5 något just nu att ha behovet o äga den. Enda fördelen är vissa ps4 spel kommer ha 60fps och lite bättre 4k ifrån 1200 till 1600 jämfört med ps4 pro men inte native. Många är däremot fortfarande låsta med 30 fps och 4k kommer inte göra någon skillnad för har man LG OLED så är de redan så pass bra teknik. Sitter med E7 och ska byta till CX men just nu har det ganska liten betydelse med dagens och nästa års spelutbud.

Medlem

Webhallen, Cyberphoto, Komplett och Dustin i all ära som struliga leverantörer. Men borde inte det lilla företaget Amazon kunna göra en extra ansträngning för deras nya kunder på deras nya marknad, var ju en öppning och stängning av bokningar specifikt 20/11, inte öppet sedan 2019 eller liknande.

Medlem

Hej, ni som kan detta!
Hur deltar man i utlottningen hos Elgiganten?
Och när kör de utlottning??

Mvh

Medlem
Skrivet av Done:

Hej, ni som kan detta!
Hur deltar man i utlottningen hos Elgiganten?
Och när kör de utlottning??

Mvh

Lottningen var över runt lunch idag. Igår anmälde man sig.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Köpte precis en XSX på los Elgigantos...

kanske någon tycker är intressant. Finns fler för köpknappen är grön Lev till lager 20e nästa vecka...

7UP
Medlem

Omg, Hämtade min Ps5 idag på mediamarkt .. Bokad 27 September

Skriv svar