Cyberpunk 2077:s 1.1-patch nu ute till alla format

Robot
Cyberpunk 2077:s 1.1-patch nu ute till alla format

Buggfixar, bättre stabilitet och optimerad prestanda utlovas.

#Cd-projekt-red, #Cyberpunk-2077, #nyhetstips


Inaktiv

Det var inte så många fixar som jag hade hoppats på.
Är väl för att de haft julledigt kanske.

MEG
Medlem

Ingenting som jag är berörd av, iaf inte vad jag vet.


signatur

Death is only the beginning

Gnällkuk

Skönt att Taxi-uppdraget äntligen patchats. Hade dock förväntat mig mer, det här känns mer som en hotfix än en stor patch.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Undrar om det kommer att släppas en enhanced edition som de gjorde med de två första witcherspelen?

Testpilot

Testade lira nu på morgonen. Känns lite stabilare eller så är det placebo effekten hehe. Februari patchen lär vara likt denna, efter det förväntar jag mig att man kan få patchar som åtgärdar spelmekaniska aspekter.

Medlem

Blir nog lagom att testa om 1-3 år

Medlem

Har inte spelat på någon vecka. Så när jag drog på det i natt, några öl innanför västen efter besök hos en släkting.

Tyckte jag mig se ray tracing på PS5...men det var en kombo av SSR, qube maps och fylla. SKITSNYGGT i natt, nu ser det ut som vanligt...
Fast med huvudvärk. Lite jobbigt att spela med all neon..starkt ljus...

Inaktiv

Några konsollspelare som kan dela med sig av patchen? Sökte snabbt på reddit (grinigaste delen av internet jag vet) och många som klagade på att det var grynigt och ingen större skillnad.

Hade varit kul att höra erfarenheter härifrån.

Medlem

Kör det på Stadia. 1.06 fixade de för mig viktigaste buggarna för Stadia (reloada vapen och kasta granater kunde sluta funka tex).

Varvade det för typ två veckor sen efter typ 65 timmar . Nu med 1.1 ska jag köra ett till varv. Men i princip bara köra main quest och försöka vara så otrevlig och girig jag kan. Se om jag kan få ett sämre slut

Hade hoppats på lite mer om a lanseringar och förbättringar av själva spelet. Förstår att stora saker som AI och poliser osv kan ta tid. Men Crafting är ju så sjukt dåligt implementerat som det är just nu. Gör en "bygg X av föremålet" slider bire välkommet. Och sänk EXP kraven med åtminstone 25%.

Medlem

Detta kändes mer som 1.07 patch än 1.1

Testpilot

Nån mer än jag som fått att GOG galaxy vägrar spara i cloud och spelet då hamnar i limbo och man måste starta om hela galaxy klienten för att kunna starta spelet igen?
Min klient har varit så i snart 1 vecka.

Om man lämnar klienten i det läget över natten räknades det också in som speltid. Ops!

Inaktiv
Skrivet av Harakiri:

Nån mer än jag som fått att GOG galaxy vägrar spara i cloud och spelet då hamnar i limbo och man måste starta om hela galaxy klienten för att kunna starta spelet igen?
Min klient har varit så i snart 1 vecka.

Om man lämnar klienten i det läget över natten räknades det också in som speltid. Ops!

Samma med steam för mig. Gå in i task manager och stoppa spelet, slipper du starta om

Medlem
Skrivet av BillyJoeBob:

Detta kändes mer som 1.07 patch än 1.1

Håller med, men de säger ju att denna även sätter ramverket för framtida patcher. Den bygger nog om mer än vad det syns. Nästa skall ju bli en bjässe som jag förstår.

Testpilot
Skrivet av anon_326114:

Samma med steam för mig. Gå in i task manager och stoppa spelet, slipper du starta om

Upptäckte att jag hade 2 cyberpunk processer liggande där. Tack för bra tips

Medlem

För min del var det en rejält sugig patch. Inte haft en enda krasch innan uppdatering till 1.1 och nu två st CTD >_>

Medlem

Verkligen några fixes, hade förväntat mig en lpppng kista, blir att skjuta på spelandet någon månad till då


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Trodde att januari patchen skulle få mig att gå tillbaka till spelet men det var inte mycket som fixades. Blir att vänta ännu längre.

Medlem

Jaha då är det bara avinstallera.

Medlem

Måste tacka alla ni som test-spelar spelet åt oss som inte köpt det än, ni gör ett jätte bra jobb. Ett mer komplett och billigare spel i slutändan, vad kan gå fel :).

Medlem
Skrivet av nils45:

Måste tacka alla ni som test-spelar spelet åt oss som inte köpt det än, ni gör ett jätte bra jobb. Ett mer komplett och billigare spel i slutändan, vad kan gå fel :).

Exakt, jag köper aldrig spel när dom precis har släppts. Jag väntar alltid för att kolla hur buggigt det är. Cyberpunk kommer jag vänta minst ett år innan jag spelar.

Medlem

Jag kommer att vänta till 1.6


signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Nästa skall ju bli en bjässe som jag förstår.

var har du hört det?

Medlem

Fick REJÄLT mycket bättre prestanda i storstadsmiljöer efter 1.1.
Körde lite tidigare igår med 1.06 och i Heywood droppade det ner till 20-30FPS (med 5900X och 3080, 1080p med medium RT+RT reflections och DLSS på auto) ofta, nu ligger det stabilt på 50-60 i samma områden. Inga andra ändringar överhuvudtaget.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av quadratis:

var har du hört det?

Ja t.ex ursäktsvideon.

”First patch within ten days. With a second, more significant one following weeks later.”

Står lite här och där efter videon släpptes också.

Geeks Gaming
Skrivet av quadratis:

var har du hört det?

Här är roadmap:en

I videon sa han att där kommer en patch inom 10 dagar (1.1) följd av en stor uppdatering ”in the following weeks”, så i princip soon™️

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Fick REJÄLT mycket bättre prestanda i storstadsmiljöer efter 1.1.
Körde lite tidigare igår med 1.06 och i Heywood droppade det ner till 20-30FPS (med 5900X och 3080, 1080p med medium RT+RT reflections och DLSS på auto) ofta, nu ligger det stabilt på 50-60 i samma områden. Inga andra ändringar överhuvudtaget.

Spännande, låter skumt att det varit så dålig prestanda med din hårdvara. Kör 3700X + 2080 och dippar nästan aldrig under 60 med samma inställningar som du.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Nice hotfix hoppas den fixar ain på spelet så det inte känns som det är jag o johnny själv i spelet

Medlem

Kanske kör spelet lite igen när poliserna inte teleportar längre och lite ai för npc's bakom ratten.

Medlem
Skrivet av korvmos:

Spännande, låter skumt att det varit så dålig prestanda med din hårdvara. Kör 3700X + 2080 och dippar nästan aldrig under 60 med samma inställningar som du.

Gå till viktor the ripper doc och sen går du till marknaden som är i närheten, fps drop på 35-40% med patch 1.06.. vet inte hur det är nu. Tänker inte ta i spelet för än om 2 år lr aldrig någonsin.

123
Skriv svar