Microsoft höjde priset för Xbox Live Gold, men ändrade sig sedan

Robot
Microsoft höjde priset för Xbox Live Gold, men ändrade sig sedan

Och free-to-play-spel ska dessutom kunna spelas online utan Live Gold.

#Xbox-live-gold


Medlem

Man borde inte ens behöva en prenumeration för att kunna spela online.

Medlem
Skrivet av Cenorida:

Man borde inte ens behöva en prenumeration för att kunna spela online.

Än mindre free to play-spel.

Medlem
Skrivet av Cenorida:

Man borde inte ens behöva en prenumeration för att kunna spela online.

Precis. Som på PC bör det vara fritt.

Medlem

Konstigt agerande av Microsoft, helskumt.

Medlem
Skrivet av Cenorida:

Man borde inte ens behöva en prenumeration för att kunna spela online.

Vem ska stå för serverkostnaderna tror du?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Att free to play spel inte var gratis på Xbox innan såsom det är på Sony och Nintendo visste jag inte, riktigt dåligt. Nu är det som det ska så det är ju positivt men det är konstigt alltihop. Det blir nog en prisökning så snart de känner att det är möjligt, smyga upp priset lite.

Medlem

Jag undrar hur man tänkte hos MS?

Först en så pass kraftig höjning att man dubblerar priset på det billigaste alternativet och sedan en så pass dålig tajming på när man genomför det.

Konsolavbokningarna lär ha strömmat in under gårdagen för att de skulle ändra sig så fort.

Medlem

Känns som att det bara var ett PR-stunt. De hade säkert redan planerat att ta bort Gold-kravet för F2P, men för att skicka signaler att de lyssnar på sina kunder så låtsades de höja priset för att sedan kontra med att backa tillbaka och samtidigt ge kunderna något extra. Det inger en trygghetskänsla för kunden att veta att om företaget gör fel så kan de förvänta sig en förbättring från vad de hade innan.

Ambassadör
Xbox

Det var en i det närmaste unison våg av kritik från Xbox-supporters igår, alla "namn" blev förbannade på det här. Det var nog inte något som MS hade räknat med då andra genomfört prisökningar på sistone med endast lite pip från sin kultbas.

Synnerligen märkligt agerat av MS och mycket ogenomtänkt. Men bra att de inte bara backar från prisökningen utan att hela soppan också resulterade i att Gold-kravet för F2P-spel slopades. Så det blev ju rätt bra det här till slut.


signatur

Jump in.

Medlem

Jaha. Som en inbiten Sonygrabb så väntade jag bara på att Fz skulle skriva om det så jag kunde hata på Microsoft. Men icke. Dom var för bra helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Vem ska stå för serverkostnaderna tror du?

De kan väl avsätta lite pengar till servrarna från all miljoner de tjänar på försäljning av spelet?

Medlem

Orsaken till att jag avskyr konsoler är att man måste betala för att spela online när det är gratis på PC!

Så störigt när man väl skaffar Xbox Live ibland så har inte kompisarna det just då, så det är rätt hopplöst. Dom borde bara fimpa detta helt!

Spelen har dessutom sämre grafik än PC och är dyrare på konsol än PC!

Inaktiv

Känner nog ingen som kör gold nu när game pass blivit så bra och prisvärt. Tror nog Microsoft kommer slopa gold helt till förmån för just game pass.

Medlem
Skrivet av anon_118566:

Känner nog ingen som kör gold nu när game pass blivit så bra och prisvärt. Tror nog Microsoft kommer slopa gold helt till förmån för just game pass.

Det borde dem göra.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Orsaken till att jag avskyr konsoler är att man måste betala för att spela online när det är gratis på PC!

Så störigt när man väl skaffar Xbox Live ibland så har inte kompisarna det just då, så det är rätt hopplöst. Dom borde bara fimpa detta helt!

Spelen har dessutom sämre grafik än PC och är dyrare på konsol än PC!

Precis! När man lagt över 10000 eller ens föräldrar lagt det på en gaming-PC är allt gratis!

Medlem
Skrivet av xverminator:

Orsaken till att jag avskyr konsoler är att man måste betala för att spela online när det är gratis på PC!

Så störigt när man väl skaffar Xbox Live ibland så har inte kompisarna det just då, så det är rätt hopplöst. Dom borde bara fimpa detta helt!

Spelen har dessutom sämre grafik än PC och är dyrare på konsol än PC!

Samtidigt kan man sälja vidare sina spel man köpt till konsol (fysisk utgåva) och då får man in mer än vad gold/ps+ kostar. Själv sparar jag bara mina favoritspel.

(kör både konsol och pc)

Medlem

Blev förvånad över att man behövde Live för att spela F2P spel. Inte ens Nintendo är ju så snikna.

Medlem
Skrivet av anon_118566:

Känner nog ingen som kör gold nu när game pass blivit så bra och prisvärt. Tror nog Microsoft kommer slopa gold helt till förmån för just game pass.

Jag å andra sidan känner flertalet personer som är nöjda med att bara betala för live och köpa de få spel de spelar om året. Tänk de som bara spelar Fifa eller Cod.. .

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Vem ska stå för serverkostnaderna tror du?

Har du hört talas om PC, med billigare spel och ingen prenumeration? Ändå gratis servrar

Medlem
Skrivet av Cenorida:

Man borde inte ens behöva en prenumeration för att kunna spela online.

Man borde inte ens behöva betala för internetuppkopplingen. Den borde vara gratis för alla!

Medlem
Skrivet av Augustus:

Precis! När man lagt över 10000 eller ens föräldrar lagt det på en gaming-PC är allt gratis!

Lyx produkter så som produkter för underhållning är inte en mänsklig rättighet. Vill folk ha en gaming PC och inte har råd eller inte är en bortskämd valp som utnyttjar sina föräldrars dåliga samvete? Skaffa då ett jobb och jobba ihop pengarna som behövs. Vill man inte? Då är man inte målgrupp för den underhållning man suktar efter.

Finns mycket billigare nöjen med mycket bättre storylines etc än det man hittar i spel. Till exempel att läsa böcker. Om det är en icke myndig person som har de här funderingarna så är även böcker nyttigt för framtiden. Bra läsvana och läsförmåga leder ofta till bra resultat i skolan och en färdigställd högskoleutbildning. Sedan har man ett garanterat jobb som betalar nog bra så att man kan fixa vilken underhållning man än önskar.

Så allting är relativt.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Man borde inte ens behöva betala för internetuppkopplingen. Den borde vara gratis för alla!

Allt åt alla!

Annars blir jag kränkt.

Medlem

Det är okej när dem andra 2 gör det men aja baja om Microsoft gör det. Dessutom per år. Har man inte råd har man inte råd att bygga 15000:- datorer heller. Eller köpa 3080-ish korten.

Medlem

Spelar på Playstation, och är glad att Microsoft backade. Hade bara varit en tidsfråga innan Sony kände att dom också kunde höja priset

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Det är okej när dem andra 2 gör det men aja baja om Microsoft gör det. Dessutom per år. Har man inte råd har man inte råd att bygga 15000:- datorer heller. Eller köpa 3080-ish korten.

Finns det någonting som skulle kunna få dig kritisk gentemot Microsoft? Du verkar ha en ohälsosam kärleksrelation till detta företag.

Medlem

De tänkte väl bara passa på att testa och se om någon brydde sig och de kunde tjäna lite extra. Men de var även beredd på att ta tillbaka ifall det gick åt skogen och tjäna lite goodwill istället.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Samtidigt kan man sälja vidare sina spel man köpt till konsol (fysisk utgåva) och då får man in mer än vad gold/ps+ kostar. Själv sparar jag bara mina favoritspel.

(kör både konsol och pc)

Det kan man göra men vi går emot mer digitalt på konsol med + alla orkar inte lägga tid på sälja gamla spel. Men men alla har sina sätt.

Medlem

De backade pga att de fick hur mkt skit som helst för det. Tror inte det var ett PR stunt i såfall var det nog det mest korkade PR stunt på riktigt länge.

Tacka alla gamers som stod upp mot den här vansinniga iden. Att de ens försökte ställer en del frågor om hur det står till hos MS egentligen. Tappar de så mkt pengar på sina tjänster eller vad?


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

De backade pga att de fick hur mkt skit som helst för det. Tror inte det var ett PR stunt i såfall var det nog det mest korkade PR stunt på riktigt länge.

Tacka alla gamers som stod upp mot den här vansinniga iden. Att de ens försökte ställer en del frågor om hur det står till hos MS egentligen. Tappar de så mkt pengar på sina tjänster eller vad?

Ja, slutet är nog nära för MS/Xbox nu.

Rip.

12
Skriv svar