Nästa Tesla-modell har en gamingrig med 10 teraflop - Lira The Witcher 3 på parkeringen

Robot
Nästa Tesla-modell har en gamingrig med 10 teraflop - Lira The Witcher 3 på parkeringen

Next-gen som gör 0-100 på drygt två sekunder

#tesla, #the-witcher-3


Redaktör

Förlåt Geralt, men bilen är intressantast här. 0-100 på 2,1 sekunder... <3


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Tomas Helenius:

Förlåt Geralt, men bilen är intressantast här. 0-100 på 2,1 sekunder... <3

Så snabbt så att löständerna skallrar.


signatur
Medlem

Kass placering av skärmen i baksätet om man ska sitta och titta på den under en längre tid på långresor.

Medlem

Fick ont i nacken av att bara tänka på att spela på den skärmen när man sitter i framsätet.

Nice, äger redan Witcher 3 så nu är det bara bilen som behövs införskaffas.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Nice, äger redan Witcher 3 så nu är det bara bilen som behövs införskaffas.

Inb4 ”Allt du behöver göra är att köpa spelet igen i Teslas dedikerade launcher” 😂

Gnällkuk

Har de inga displayer inbyggda i ryggstolarna? Det där såg ju inte ut som någon vidare upplevelse annars


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Framtiden

Helt självkörande bilar som du beställer
5g/6g uppkoppling
Automatisk avkänning av personen via trådlöst koppling till mobil när du sätter dig
Autoinloggad i alla dina tjänster
Spela dina spel på stadia, kolla netflix etc

Medlem

Får mig att tänka tillbaka när jag lyckades bygga en MP3 spelare som funkade i min Volvo 480.

Jag var kung på torget!

Och fan vad fort tekniken går framåt.

Avstängd

Tesla fortsätter med gimmicks. För de pengarna så kan jag köpa både en riktig dator och en riktig bil.

Medlem

Fokusera på att göra bilar med mindre plåtglipor än 1 decimeter först! 😊

Medlem
Skrivet av General White:

Tesla fortsätter med gimmicks. För de pengarna så kan jag köpa både en riktig dator och en riktig bil.

Nu kan jag inget om bilar, men vad är det för fel på deras bilar?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Vilken chock! Det här gör ju att man känner sig väldigt laddad för en Tesla... Inväntar med spänning på detta... //Pappa-humor-mode av

Medlem

Men hallå! Ratten!! Måste ju vara den mest opraktiska design jag någonsin sett. Lycka till att göra en U-sväng med det åbäket.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Spela Witcher 3 medan bilen laddar kan bli kul.

Medlem
Skrivet av Sito:

Men hallå! Ratten!! Måste ju vara den mest opraktiska design jag någonsin sett. Lycka till att göra en U-sväng med det åbäket.

Halva grejen med nya modeller av Tesla är ju att du ska hålla i ratten så lite som möjligt.

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Får mig att tänka tillbaka när jag lyckades bygga en MP3 spelare som funkade i min Volvo 480.

Jag var kung på torget!

Och fan vad fort tekniken går framåt.

Nja, så fort har den inte gått. Bara du som blivit väldigt gammal.

International
Man of Mystery

Jag har inte riktigt klykat grejen med spel i Teslan, jag laddar väldig sällan mer än 20-25 min och då man ör ute på långturer har man fullt upp med att gå på muggen eller köpa lite färdkost så jag har aldrig tid att spela. Kanske om man inte hade en egen speldator/konsol hemma och ville ha lite egentid kunde man smyga sig ut i bilen men.. nah.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Jag som ändå är nörd/gamer/27 år gammal(ung?), tror jag spelade 25 minuter i min Tesla ... Netflix blev det ändå en 2 timmar på 1 år, men inte mer.

Så personligen är det gimmicks för mig. Tar hellre med mitt Quest 2 och tittar på film där eller spelar...

Medlem
Skrivet av Sito:

Men hallå! Ratten!! Måste ju vara den mest opraktiska design jag någonsin sett. Lycka till att göra en U-sväng med det åbäket.

Just den här Teslan kanske bara är gjord för att köra jättefort på Nürburgring och spela spel på en supersnabb kompjuter? Helst samtidigt för bästa multimedial upplevelse!


signatur

/MJ

Skrivet av fingalf:

Inb4 ”Allt du behöver göra är att köpa spelet igen i Teslas dedikerade launcher” 😂

Nej fan, då får det bli en Volvo istället!

Medlem
Skrivet av Ankh:

Nu kan jag inget om bilar, men vad är det för fel på deras bilar?

Tesla har väl primärt fått kritik för kvalitén på detaljerna, att paneler/lister inte är i linje, oljud pga dåligt fastmonterad inredning etc.
Det är kort och gott slarvigt byggda bilar även om jag tror det har skett förbättringar.
Sedan har det varit en del bekymmer med att deras tekniska lösningar krånglar. Skärmar som dör, tanklock som inte längre vill öppna när man trycker på knappen etc.
När man har en liten elmotor för att öppna tanklocket så är det bara en sak till som kan gå sönder. Även om det går att öppna manuellt så är det en onödig gimmick.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem
Skrivet av Ankh:

Nu kan jag inget om bilar, men vad är det för fel på deras bilar?

Tja, kofångare har ramlat av när det regnat. Panoramaglastaket flög av en Model Y under motorvägskörning. Baksäten som inte blivit monterade osv

Tesla har ingen kvalitetskontroll öht och folk försvarar konstant deras dåliga byggkvalité. När man är inne på sin 5e bilmodell borde man lärt sig ett och annat.

https://driving.ca/tesla/auto-news/news/ouch-that-hertz-tesla...

https://www.bytbil.com/nyheter/larmet-redan-rost-pa-nya-tesla...


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Om du trodde det var illa att skicka sms medans man kör bil


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Tja, kofångare har ramlat av när det regnat. Panoramaglastaket flög av en Model Y under motorvägskörning. Baksäten som inte blivit monterade osv

Tesla har ingen kvalitetskontroll öht och folk försvarar konstant deras dåliga byggkvalité. När man är inne på sin 5e bilmodell borde man lärt sig ett och annat.

https://driving.ca/tesla/auto-news/news/ouch-that-hertz-tesla...

https://www.bytbil.com/nyheter/larmet-redan-rost-pa-nya-tesla...

Haha, det är faktiskt imponerande hur snabbt ett företag kan få såna rabiata fanboys, som faktiskt är ännu värre än konsolfanboys! 😊

Medlem
Skrivet av rudeboystig:

Nja, så fort har den inte gått. Bara du som blivit väldigt gammal.

aj....det är nog så.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Nu kan jag inget om bilar, men vad är det för fel på deras bilar?

Rent personligt har jag bara suttit i en Tesla en gång. Och det var en Model S för ca 1 mille.
Vettefan om det kändes som en bil för 1 miljon när man väl satt där i. Kändes mer som ett steg under volvo när det kom till interiör.

Själva körandet är säkert great.

Frilansare
Medlem
Skrivet av wololo:

Fick ont i nacken av att bara tänka på att spela på den skärmen när man sitter i framsätet.

Har lite mindre 15"-skärm på vår Model 3 (18" på nya Model S), men har spelat en hel del på den när jag antingen väntat på någon (Cuphead, Stardew Valley etc.), eller när vi laddat batterierna på resa (jag och dottern brukar köra Beach Buggy Racing 2). Tycker det fungerar klockrent. Inga som helst problem att spela varken singleplayer, eller två-spelare.

Aldrig fått ont i nacken, och kan inte se hur någon skulle kunna få det heller (aldrig hört talas om det heller, och känner många Teslaägare).

Den bakre skärmen är nog dock lite mer kompromiss (är ju främst en touchskärm för att styra kilmat, stolsvärme och annat för baksätespassagerarna).


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

12
Skriv svar