Såklart – Gamestops börsrusning kan bli Hollywood-film

Robot
Såklart – Gamestops börsrusning kan bli Hollywood-film

Bok och film redan på gång, enligt uppgift.

#gamestop


Medlem

Gött. Och så blir det ett spel på det sen.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Ni har alla sett filmen "The Big Short", nu kommer "The Little Short". En berättelse om giriga wallstreet och vanligt folk på internet.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Låter oehört tråkig faktiskt


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Nu har det stannat tvärt på 213,07 dollar. Känns som att dom har stoppat köp och sälj helt och hållet för GME aktier.

EDIT: Precis efter att jag klickade på knappen började den röra sig igen.

Redaktör

Edit: missade att det var old news.

Skrivet av jehuty:

Nu har det stannat tvärt på 213,07 dollar. Känns som att dom har stoppat köp och sälj helt och hållet för GME aktier.

EDIT: Precis efter att jag klickade på knappen började den röra sig igen.

Verkar vara stökigt, om jag fattar det NYSE skriver rätt.

Correction: NYSE Arca Equities - CEE Ruling in GME
05:33 PM, 01 FEBRUARY 2016
MARKETNYSE ARCA EQUITIESSERVICETRADING
NYSE Arca, in conjunction with other UTP exchanges, has ruled to bust all erroneous trades in "GME" - GameStop Corp., executed on NYSE Arca between 09:23:00 and 09:24:00 ET today, at or below $23.58.

This ruling is not eligible for appeal.

Previous updates
NYSE ARCA EQUITIES - CEE RULING IN GME
05:23 PM, 01 February 2016
NYSE Arca, in conjunction with other UTP exchanges, has ruled to bust all erroneous trades in "GME" - GameStop Corp., executed on NYSE Arca between 09:23:00 and 09:24:00 ET today, at or above $23.58.

This ruling is not eligible for appeal.

NYSE ARCA EQUITIES - TRADES UNDER REVIEW IN GME - GAMESTOP CORP.
05:08 PM, 01 February 2016
NYSE Arca is currently reviewing potentially erroneous trades in symbol "GME" - GameStop Corp. - executed at NYSE Arca between 09:23:00 and 09:24:00 ET today. Customers should review their activity for potentially erroneous trades. We will update with a ruling when available.


signatur

Är han dålig på titlar eller bara har dålig fantasi? Vad har namnet The Antisocial Network med dessa händelser att göra?

Förövrigt välkomnar jag filmer om ekonomiska händelser. The Big Short är superbra.


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Gnällkuk
Skrivet av Tomas Helenius:

Verkar vara stökigt, om jag fattar det NYSE skriver rätt.

Correction: NYSE Arca Equities - CEE Ruling in GME
05:33 PM, 01 FEBRUARY 2016
MARKETNYSE ARCA EQUITIESSERVICETRADING
NYSE Arca, in conjunction with other UTP exchanges, has ruled to bust all erroneous trades in "GME" - GameStop Corp., executed on NYSE Arca between 09:23:00 and 09:24:00 ET today, at or below $23.58.

This ruling is not eligible for appeal.

Previous updates
NYSE ARCA EQUITIES - CEE RULING IN GME
05:23 PM, 01 February 2016
NYSE Arca, in conjunction with other UTP exchanges, has ruled to bust all erroneous trades in "GME" - GameStop Corp., executed on NYSE Arca between 09:23:00 and 09:24:00 ET today, at or above $23.58.

This ruling is not eligible for appeal.

NYSE ARCA EQUITIES - TRADES UNDER REVIEW IN GME - GAMESTOP CORP.
05:08 PM, 01 February 2016
NYSE Arca is currently reviewing potentially erroneous trades in symbol "GME" - GameStop Corp. - executed at NYSE Arca between 09:23:00 and 09:24:00 ET today. Customers should review their activity for potentially erroneous trades. We will update with a ruling when available.

februari 2016? :L


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av totalwarplayer:

Är han dålig på titlar eller bara har dålig fantasi? Vad har namnet The Antisocial Network med dessa händelser att göra?

Förövrigt välkomnar jag filmer om ekonomiska händelser. The Big Short är superbra.

Att köpa aktier är väldigt socialt och du tar ansvar. Företag får tag i finansiering och du hjälper Mom-and-pop stores. Enligt gubbarna på Wall Street. 😁

Gnällkuk
Skrivet av totalwarplayer:

Är han dålig på titlar eller bara har dålig fantasi? Vad har namnet The Antisocial Network med dessa händelser att göra?

Förövrigt välkomnar jag filmer om ekonomiska händelser. The Big Short är superbra.

Kanske någon "vitsig" ordlek på att folk på Reddit är asociala människor som inte har något liv utanför den digitala världen, typ neckbeards och weebs.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Gamestops aktiekurs har på sistone liknat EKG-kurvan hos ett barn som ser sin första skräckfilm.

Haha, tack för dagens garv! Jag skrattade löjligt mycket åt den.

Inaktiv
Skrivet av totalwarplayer:

Är han dålig på titlar eller bara har dålig fantasi? Vad har namnet The Antisocial Network med dessa händelser att göra?

Förövrigt välkomnar jag filmer om ekonomiska händelser. The Big Short är superbra.

Antisocial betyder ju typ någon som skiter i sociala normer och moral, typ lite psykopatbeteende.
Antar att det syftar på wallstreetbets-subredditen som själva beskrev sig som "Like 4chan found a Bloomberg terminal".
Satsar alla sina besparingar på galna bets på wallstreet för att bli rika o.s.v. och har en ganska anti-etablissemangskultur.

Medlem
Skrivet av Harpa:

Gött. Och så blir det ett spel på det sen.

Med exklusivt DLC om man köper det på Gamestop.

KoP
Medlem

Har svårt att se hur detta ska kunna bli en intressant/spännande film. Låter extremt trist.

(ー_ー)!!

Medlem

The Big Squeeze 2! 🙈

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Verkar vara stökigt, om jag fattar det NYSE skriver rätt.

Correction: NYSE Arca Equities - CEE Ruling in GME
05:33 PM, 01 FEBRUARY 2016
MARKETNYSE ARCA EQUITIESSERVICETRADING
NYSE Arca, in conjunction with other UTP exchanges, has ruled to bust all erroneous trades in "GME" - GameStop Corp., executed on NYSE Arca between 09:23:00 and 09:24:00 ET today, at or below $23.58.

This ruling is not eligible for appeal.

Previous updates
NYSE ARCA EQUITIES - CEE RULING IN GME
05:23 PM, 01 February 2016
NYSE Arca, in conjunction with other UTP exchanges, has ruled to bust all erroneous trades in "GME" - GameStop Corp., executed on NYSE Arca between 09:23:00 and 09:24:00 ET today, at or above $23.58.

This ruling is not eligible for appeal.

NYSE ARCA EQUITIES - TRADES UNDER REVIEW IN GME - GAMESTOP CORP.
05:08 PM, 01 February 2016
NYSE Arca is currently reviewing potentially erroneous trades in symbol "GME" - GameStop Corp. - executed at NYSE Arca between 09:23:00 and 09:24:00 ET today. Customers should review their activity for potentially erroneous trades. We will update with a ruling when available.

Vad menar du?


signatur

IDKFA

Medlem

Tråden på Reddit e de roligaste på länge. Sen att den rör sig är planerat.
Kom en rek på Avanza idag om 1$ på AMC lycka till liksom.

Medlem
Skrivet av KoP:

Har svårt att se hur detta ska kunna bli en intressant/spännande film. Låter extremt trist.

(ー_ー)!!

Eller hur? En väldigt intressant nyhetsstory, mindre spännande som film.

Medlem
Skrivet av androsynth:

Eller hur? En väldigt intressant nyhetsstory, mindre spännande som film.

Typ som en omvänd Wolf of the Wallstreet där karaktärerna heter Anusmom69 Rocketslayersauce osv.

Medlem

Men ofta, det finns ju inge material överhuvudtaget till att göra en långfilm. De kan göra en scen på 10min där man får se några desperata snubbar som sitter på reddit och försöker pumpa upp den, sedan är det slut.

Inaktiv

Kan riktigt se hur de kommer få det att se svettigt ut: Kameran går från total mörker > mörker > mindre ljus i diverse färg som andas > gaming stol ben > upp över stolen och fokus på tonåringen Joe's finniga ansikte som analyserar GME aktien genom att skriva på sitt tangentbord

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Men ofta, det finns ju inge material överhuvudtaget till att göra en långfilm. De kan göra en scen på 10min där man får se några desperata snubbar som sitter på reddit och försöker pumpa upp den, sedan är det slut.

Nja, det finns ju andra sidan som förlorar pengar.
Kan tänka mig att många på Wallstreet svettats, kanske tom nån hoppat ut genom fönstret.
Dålig affär, förstört rykte, en arg chef som ser till att karriären slut på Wallstreet. Där pengar och status är allt så finns det inget att leva för efter det.
Tragiskt men sant.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

eld
Medlem

Filmen öppnar med en man som går från sin dator, öppnar sovrumsdörren och ber sin frus pojkvän om lite veckopeng för att spendera på "stonks", mannen stänger sovrumsdörren, sätter sig vid datorn och öppnar robinhood. openings credits!

1
Skriv svar