Bortslarvat paket. Vad har jag rätt till?
Hej! Beställde en datorskärm från Mi Store hem som skulle levereras av DB Schenker. Det har nu dröjt 8 dagar och jag har fått reda på att paketet är borta och att Schenker håller på med en godssökning. Får de inte koll på paketet ska det bli utredning och SEDAN reklamation, detta kan alltså ta upp till 30 dagar till. Då är jag 40 dagar från beställning utan att ha fått min nya skärm till hemmakontoret.
Är det någon som vet vad jag har rätt till i den här situationen?
Jag har ingen lust att vänta en månad till innan jag får pengarna tillbaka eller en skärm.
Jag har ingen aning vilka rättigheter du har eller inte har här men har du testat kontakta butiken och fråga om de kan göra något för dig? Många är nog rätt tillmötesgående i såna här situationer, kanske kan du få återbetalningen snabbare eller en ny skärm skickad omgående?
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Postnord slarvade bort en beställning från Bagaren och kocken för mig i höstas, var väl värd 300-400 kr. Jag vände mig till butiken, de skickade en ny produkt på sin bekostnad direkt. En skärm är ju dyrare så en butik kanske inte är lika villiga att släppa en till sån direkt, men hör av dig till säljaren ändå.
Du kan häva köpet så får mi store och Schenker leta vidare utan att du behöver vänta
Posten (jo det var på den tiden) ”slarvade bort” en projektor jag köpt via butik. Den blev scannad när budet hämtade den och sen borta. Man kan ju gissa vad som hände. Posten ringde dryga halvåret senare och frågade om jag fått den. Jättedålig koll redan på den tiden alltså.
Hur som helst så kontaktade jag företaget och jag fick en ny direkt.
Så även dyra grejer kan ju lösas om butiken vill.
Jag skulle påtalat för butiken att du vill ha en ny och vägrar dom så häv köpet. Du har ju inte fått det du betalat för.
Man ska inte betala i förväg om man kan komma undan. Klarna är smidigt på det viset. Bara att stoppa betalningen i appen.
486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)
Som många skriver, hör av dig till stället du köpte produkten 9/10 ggr kommer de skicka en ny. Goodwill är viktigt för dem, och kan gissa sen att det tar mer på transportbolaget när de sen får skäll av företaget de har avtal med, för att de slarvat bort deras produkt.
"Writer and Fighter"