Hotfix till Cyberpunk 2077 täpper säkerhetshål

Robot
Hotfix till Cyberpunk 2077 täpper säkerhetshål
Medlem

Intressant, GOG säger fortfarande 1.11 och ingen nyare att tanka.

Medlem

Laddar du ner okända filer från okända källor och lägger in på din dator kommer du aldrig vara säker. Oavsett om det är Cyberpunk-moddar eller ej. Lite sunt förnuft kommer man långt på.

Medlem

Detta har ju cybertweaks moddaren fixat flera dagar sedan.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Detta har ju cybertweaks moddaren fixat flera dagar sedan.

Samt att dem fick skit för det av CDPR haha

Medlem
Skrivet av TheRob:

Samt att dem fick skit för det av CDPR haha

Ser hellre att CDPR fixar ett säkerhetshål som gör det möjligt att pusha skadlig kod än att lita på någon random, som kan pusha skadlig kod.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av TheRob:

Samt att dem fick skit för det av CDPR haha

Ofta, det visste jag inte. Riktigt fult av CDPR såfall.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Detta har ju cybertweaks moddaren fixat flera dagar sedan.

Ja, det var ju CDPR som fick det att låta som att det var moddarna som var källan till säkerhetsbristen vilket helt enkelt inte var sant. Bra att de fixade fort iallafall.

Nu får vi bara hoppas att 1.2 levererar senare denna månaden.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Ja, det var ju CDPR som fick det att låta som att det var moddarna som var källan till säkerhetsbristen vilket helt enkelt inte var sant. Bra att de fixade fort iallafall.

Nu får vi bara hoppas att 1.2 levererar senare denna månaden.

Ja, precis. Så som jag förstod det som så var det snarare deras ofärdiga produkt som gav upphov för säkerhetsbristen, vilket moddare varnade de om och själva fixade. Om jag inte har fel för mig nu.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Ja, precis. Så som jag förstod det som så var det snarare deras ofärdiga produkt som gav upphov för säkerhetsbristen, vilket moddare varnade de om och själva fixade. Om jag inte har fel för mig nu.

Ja som jag kan minnas så var det, precis som CDPR sa, deras fel, och dom fixade det. Om jag förstår rätt så är det nog upp till dom att fixa det. Och det gjorde dom. Tänk att bara "winamp hittade bug i Windows XP, men fixade det" - Microsoft patchar Windows - "vadå, winamp har redan fixat det"


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

C64
Medlem

näe nu är ja trött på vad allt vad Cyberpun heterk,Ska det vara en polsk studio så ska det vara People Can Fly
Dom killarna kan dom Ge mig ett nytt Painkiller!!! pronto pronto!

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Ja som jag kan minnas så var det, precis som CDPR sa, deras fel, och dom fixade det. Om jag förstår rätt så är det nog upp till dom att fixa det. Och det gjorde dom. Tänk att bara "winamp hittade bug i Windows XP, men fixade det" - Microsoft patchar Windows - "vadå, winamp har redan fixat det"

Saken var ju mer att CDPR skyllde bristen på en DLL fil snarare än att erkänna att det var deras ofullständiga kodning i den exekutiva filen som ledde till sårbarheten övh. Att jämföra ett operativsystems sårbarhet med ett spels sårbarhet är bara ologiskt, nämn 10 singleplayer spel som haft en sårbarhet som kan leda till en remote attack på din dator.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Saken var ju mer att CDPR skyllde bristen på en DLL fil snarare än att erkänna att det var deras ofullständiga kodning i den exekutiva filen som ledde till sårbarheten övh. Att jämföra ett operativsystems sårbarhet med ett spels sårbarhet är bara ologiskt, nämn 10 singleplayer spel som haft en sårbarhet som kan leda till en remote attack på din dator.

Iom denna patchen kan jag inte komma på ett enda faktiskt.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

1
Skriv svar